Permalänk

Call Of Duty Problem

När jag spelar call of duty, så går det fint i 5 min sen plötsligt så stannar bilden o sedan stängs skärmen av, vad kan det bero på?

Jag har ett radeon 9800 pro, o jag använder omega v 2.4.87 drivrutiner.

Visa signatur

(22:34:04) (+Point04) schakk räknar spelen ett o ett, Blizz^ väger dom :D

Permalänk
Medlem

Första man kan göra är ju att anstränga sig lite och testa med en annan drivrutin.

Permalänk

ok. måst si om omega har kommit ut med någo nya drivrutiner.

Visa signatur

(22:34:04) (+Point04) schakk räknar spelen ett o ett, Blizz^ väger dom :D

Permalänk
Medlem

Det är inte det som är problemet, du ska använda catalyst 3.7, vilken version det nur är av omega.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

är 3.7ans frivrutiner bäst?

Visa signatur

(22:34:04) (+Point04) schakk räknar spelen ett o ett, Blizz^ väger dom :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RattleHead
är 3.7ans frivrutiner bäst?

japp.. eller alla versioner över 3.7 har visat sig att inte funka så bra med COD

Permalänk
Medlem

3.7 äger hårt i COD.

Permalänk

OK jag satt in nyaste omega drivrutinen, hjälpte inte mycket.
Nu skall jag prova med 3.7

Visa signatur

(22:34:04) (+Point04) schakk räknar spelen ett o ett, Blizz^ väger dom :D

Permalänk
Medlem

Varför göra en tråd ifall man inte har provat bytt drivrutiner?
Och kör man Omega borde man väll vara så pass insatt så man förstår det.

Permalänk

sori om man frågar, tänkte inte först på att det kan vara drivrutinerna som är felet, jag trodde främst att spele hade något fel

Visa signatur

(22:34:04) (+Point04) schakk räknar spelen ett o ett, Blizz^ väger dom :D

Permalänk

Kna någon länka en sida åt mig som man ldda ner omega drivrutinen som e baserad på catalyst 3.7
jag tittade på omegacorner men deras länk till att ladda ner den funkar inte.

Visa signatur

(22:34:04) (+Point04) schakk räknar spelen ett o ett, Blizz^ väger dom :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RattleHead
Kna någon länka en sida åt mig som man ldda ner omega drivrutinen som e baserad på catalyst 3.7
jag tittade på omegacorner men deras länk till att ladda ner den funkar inte.

www.google.com

Visa signatur

Scout som är sugen på en utmaning?

Permalänk

jag har nog sökt men det kommer bara till sådana sidor som inte fungerar

Visa signatur

(22:34:04) (+Point04) schakk räknar spelen ett o ett, Blizz^ väger dom :D

Permalänk
Medlem

Har också ett "litet" problem med Call of Duty.. Det syns inte så bra men det på bilden är iallafall startmenyn i spelet. Hovrar man med pekaren hör man knapparna men det går inte att trycka på dem. Har ett geforce3 och det senaste directx.. Någon som haft liknande problem och lyckats lösa det? Har inte hittat någonting hittils när jag har sökt efter felet.

Tack på förhand!

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Har också ett "litet" problem med Call of Duty.. Det syns inte så bra men det på bilden är iallafall startmenyn i spelet. Hovrar man med pekaren hör man knapparna men det går inte att trycka på dem. Har ett geforce3 och det senaste directx.. Någon som haft liknande problem och lyckats lösa det? Har inte hittat någonting hittils när jag har sökt efter felet.

Tack på förhand!

hehe har oxå geforce3 och nästan samma fel.. har samma bakgrund som dig och det ska inte va så heller men jag ser menyera... och när jag väljer svårighetsgrad så kommer jag till huvudmenyn igen. skummt som faan.. vill ju spela spelet

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

2.4.78 är omegadrivisarna baserade på cat 3.7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
Har också ett "litet" problem med Call of Duty.. Det syns inte så bra men det på bilden är iallafall startmenyn i spelet. Hovrar man med pekaren hör man knapparna men det går inte att trycka på dem. Har ett geforce3 och det senaste directx.. Någon som haft liknande problem och lyckats lösa det? Har inte hittat någonting hittils när jag har sökt efter felet.

Tack på förhand!

tyvärr har jag samma problem med mitt ti 4200... jag tror det är för att det inte stödjer directx 9

Visa signatur

it's nice to be important but it's more important to be nice

Permalänk
Medlem

kan bli problem med ati kort om man kör me AA/AF, testa uta.

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

För mig funkar det jättebra med AA oc AF, förutom då jag får en shellshock, då blir det konstiga färger...=)

Permalänk

har samma problem med rad omega 2496c. Men open gl funkar fan inte för mig med catalyst 3.9 så jag väntar ivrigt på en ny omega!

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk
Medlem

Jag har ett Radeon 9800 XT och CoD funkar finfint för mig, kör med Cat 3.9
Eftersom jag inte är så insatt i ATi drivisar (har alltid haft Nvidia innan) så undrar jag vad dessa Omega drivers är för något. Är dom bättre än ATis vanliga drivare eller?

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

minskade med en poäng i 3dmark03. 5684 -> 5683.

Det följer med lite clockprogram och annat smått och gått. Anledningen till varför jag använder den är för att det är så simpelt att soft modda.

Visa signatur

MSI GT663-486eu