Permalänk
Medlem

Neon är lagligt på bilar så länge ljuskällan inte syns och ljuset är riktigt neråt.
Sen kan du köpa clas ohlsons ljus för datorer kostar bara 98:- bara du tätar tillräckligt bra så ska det inte vara några problem.
Förresten vad har du för moppe? En del moppar är det svårare att koppla in på än andra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mottroz
jme/datorbutike/elfa/danmobility/kjell&co/co/
sätt fast en 1000watts glödlampa under moppen istället. då syns du nog mer

Sätt i en 1600 wattare istället som finns på biograf-projektorer, DÅ kommer du synas!

ON-TOPIC:
borde funka om du kör med vanliga ccfl rör med ett skydd av polykarbon plexi runt om. Ccfl rören behöver förmodligen skyddas mot stötar, detta går nog att göra med skumgummi i ändarna.

ett annat alternativ skulle vara att sätta in några Luxeon dioder (tycker att dem bör va bra mycket mer stöttåliga än neonrör) med plexi skydd. Om sen ljuset sen blir bra är svårt att säga. Luxeon dioderna finns på www.elfa.se , sök bara på "luxeon"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Köp ett par sådana här: 75-114-39 @ www.elfa.se (sök på dom). Är inte speciellt dyra, relativt små, och lätta att montera.

jag tror att 75-112-23 skulle fungera bättre med tanke på högre strålvinkel (55° mot 5°), hur som helst är nog lysdioder är mer effektiva när det gäller ljus/effekt.

Permalänk

det är inte olagligt med neonljus om ljuskällan syns.. visst kan vissa poliser ha synpunkter om det men de bryr sig inte...

.. jag kör en sr50 ditech med grönt neon under..

Visa signatur

GROVYGIZMO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grovygizmo
det är inte olagligt med neonljus om ljuskällan syns.. visst kan vissa poliser ha synpunkter om det men de bryr sig inte...

.. jag kör en sr50 ditech med grönt neon under..

http://www.grendosa.com/dump/neon9.jpg

Vad då för neonljus.. vart kan man köpa dem?

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk

det är rättare sagt ett flourscreen-rör (eller vad det heter) från clasohlsson.. har en genomsinlig trädgårds-slang som skydd över.. funkar perfa..

Visa signatur

GROVYGIZMO

Permalänk
Medlem

Har du en nyare vespa som har 12v så kan du köa neon nästan vart som hels men du kan oxo skaffa till 6v "kan bygga själv" eller snacka med något företag som till ex ett reklamföretag de brukar veta lite om neon.

Visa signatur

format c:

Permalänk
Medlem

hur har kopplat det? till ett extra batteri? eller till orgi battaeriet?

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Medlem

mds säljer bra grejer som du kan ha till moppen för långt under 3000:- (om du inte ska pynta hela moppen:) )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zn4rK
hur har kopplat det? till ett extra batteri? eller till orgi battaeriet?

jupp .. det kopplas till orginal batteriet.. du får med kopplingar för att koppla in i datorn men det e bara att kapa av de så har du en plus och minus kabel .. jag använde en säkring för att vara riktigt säker.. =D

när det sitter på plats ska du egentligen täta med ngt, typ silikon. men jag slängde på lite eltejp (lite o lite.. typ en hel rulle)...

du fäster kablarna på batteriet med hjälp av typ.. vetefan vad de heter.. "kabel-skor" (finns på biltema)?

strömbrytare finns med och den gömde jag i ett låsbart fack på moppen .. på ditech finns det ett fack mellan fötterna.. annars kan du dra in det i t.ex. sadel facket...

Så du behöver
*Lysrör från claes-o (typ 139kr följer med transformator och strömbrytare, även dubbelhäftande tejp m.m.)
*Kabel-skor (Biltema typ 20spänn)
(*Hängande säkringshållare (Biltema typ 10spänn)
(*Säkring på 0,5A (Biltema typ 10spänn)

allt du kan hitta på biltema finns nog hos claes-o med..

EDIT: du kan också koppla det via tändningslåset om du inte har ngn stans o göra av med strömbrytaren .. kolla då på kopplings-schemat till moppen så ser du nog hur du ska göra

Visa signatur

GROVYGIZMO

Permalänk
Medlem

www.streetglow.com
det är de ända som lyser "bra" och ger neonkänsla...
mds och danmobilitys rör kan man se lyser lite svagt på backen..

streetglows fetaste sats kostar runt 3000 :- och då lyser du upp hela backen med NEON ljus.. inte nå gammfejk blått plaströr från danmobility eller mds.
streetglows rör arbetar på 9500 volt (transformator medföljer)

jag citerar "Each Gold Series undercar kit comes with 2-51" bulbs for the sides, 2-30" bulbs for the front & rear, a powerful 9500V transformer, all necessary mounting hardware, and installation instructions. Each neon bulb is encapsulated in high impact lexan® to withstand the toughest road conditions and elements. Available in nine exotic colors and a no-hassle lifetime warranty (even if it breaks*), making it the #1 choice for Auto-Neon® enthusiasts worldwide.

The Gold Series undercar kit is designed to withstand extreme competition levels. Truely the best undercar kit in the world. Built for the true Auto-Neon® enthusiast. Professional installation recommended.

*lifetime warranty does not apply if lexan tubing (outer tubing) is broken.
"

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk

kul med 3k neon på en moppe man kör en sommar

Visa signatur

GROVYGIZMO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _ZaZZ_
Tycker du det e coolt att köra ifrån polisen?
Gå och få lite uppfostran av dina föräldrar och lär dig litt vett......

Det är ju hur coolt som helst att köra ifrån polisen.. snacka om adrenalinkick. Med moped alltså. Med bil är det lite annorlunda...

Permalänk

Köp neonlysen från dan mobility, har ett sånt själv som jag kan rekommendera

Permalänk
Medlem

Som sitter i din moppe?

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Jo klart du ska neonmodda din moppe! Skulle jag gjort. Du är ju ganska ensam om den modden.

Själv planerar jag att jag ska ha grönt neon under min kommande Honda Civic

här ute på ekerö blir man definetivt inte ensam om den modden... alla här kör runt med neon, julgransbelysning eller bilstereo på sina mopeder... mopeder är mopeder och inga j*vla julgranar!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeeRoW
Det är ju hur coolt som helst att köra ifrån polisen.. snacka om adrenalinkick. Med moped alltså. Med bil är det lite annorlunda...

Vad är det för tufft med det?
Nån som har lust att förklara?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

det är inte tufft att köra ifrån polisen med moppen

Permalänk

NÖRD

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Vad är det för tufft med det?
Nån som har lust att förklara?

det är inte tufft men man får en rejäl adrenalin kick!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
det är inte tufft men man får en rejäl adrenalin kick!

Jag har själv gjort samma sak i min "ungdom" och jag såg det inte särskilt upphetsande.
Visst, man fick en adrenalinkick, men det var inte så mysigt sen när man började fundera på vad som egentligen hade kunna hänt om man blivit tagen.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

snälla..

Permalänk

det finns en moppe i nynäshamn med grönt neon rör under...

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

*noterar* nah men du, väck inte gamla trådar om du inte har någon fråga

Visa signatur

/Martin

Permalänk
Medlem

de bilar/scootrar som har sånt kanske ser ut att gå i 380 men oftast brukar de va så att den som sitter bakom ratten/styret inte har rört nått på motorn och det är de som är de tragiska..

Själv tycker jag man inte kan blanda trimning med styling.
Trimmar man så ska man inte synas för man ska kunna överraska, stylar man så vill man ju synas..

Permalänk
Medlem

varför slösa bort pengar på att köpa neonljus till en moped. Man behöver ju massa mer grejer me... om man inte skyddar röret med plexiglas så kommer det gå sönder på en gång.

nej... spara pengarna till lite trimm istället.... eller till en bil när ni blir lite äldre.

bättre snabb än snygg tycker jag.

Visa signatur

i7 3770K | 16GB Vengeance | R9 290X | 2x840 EVO - Raid0 | Mionix Naos 3200 | Mionix Zibal 60 | Astro A40

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeeRoW
Det är ju hur coolt som helst att köra ifrån polisen.. snacka om adrenalinkick. Med moped alltså. Med bil är det lite annorlunda...

Tragiskt. Tragiskt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitr00x
Har du en nyare vespa som har 12v så kan du köa neon nästan vart som hels men du kan oxo skaffa till 6v "kan bygga själv" eller snacka med något företag som till ex ett reklamföretag de brukar veta lite om neon.

Vet du NÅGONstans man kan få tag på ett sånt? Skulle vilja testa om det blir någon effekt.. Har 6volt på moppen

Visa signatur

[Processor] AMD XP Barton 2500+@3200+ | [Moderkort] ABIT NF7-S rev 2.0 | [RAM] 2x 256 TwinMOS 400 DDR | Gainward Gf4 ti4200 128 megs Golden, | [HDD] 80 gigs Western, 160 gigs Maxtor, 200 gig Maxtor x2 = 640 gig. |[Chassi] Neonlight