Permalänk

Barbone??

va e det egentligen okej dom e små o så. Men varför e dom så billiga med sån kraft asså fattar noll.
va e dom till för egentligen? hehe vilka små bäverdatorer asså

Visa signatur

---------------------------

Permalänk

1: skriv ordentligt
2: Barebone är små ja. Det betyder att alla moderkort inte passar. Dock är de så pass stora att man kan ha bra komponenter i. Läs på lite mer nästa gång innan du skriver onödiga inlägg...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

ursäkta

alla är inte så jääääääävla duktiga i datorkunskap. Vet du va en fråga är och vad den är till för????????
jag vet i alla fall en grej man frågar inte om man vet. Och man frågar för att få VETA

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Niltan försök att skriva så att man förstår, och använd helst inte en massa förkortningar och slangord. Då kommer du att mötas med mer respekt och du kommer få svar på dina frågor.

Visa signatur

2500+ | 8RDA3i | 512 DDR | 80gb | 9600pro |

Permalänk
Medlem

tycker fortfarande att ReliC borde förstå att forumet är till att fråga för att få kunskap inom ämnet... ifall man ska läsa på innan man frågar så skulle jag tvivla att det fanns måga trådar... denna tråd anser jag inte vara onödig som han säger... sämre att också läsa på Niltian att han är nyreg... sådana ska man tillmötes gå med lite mer ödmjukhet än vad vissa verkar göra!

On Topic : Oftast krävs det att man använder Moderkort som är anpassade till dessa små barebones... Shuttle bygger ju egna moderkort som passa till deras barebones chassi.

On topic :

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

jo

Jo när jag kollar på databutikernas hemsida, så kollar jag på en barbone data. Dom kan ha 256 ram minne. 2.6 ghz och så där mellan bra. Och så kollar man priset 3000:-. Då tänker man att alla borde gå o köpa dom. Eller är det så att jag har miss uppfattat allt och att med en barbone data måste man hålla på och köpa massor med komponenter till??
OCH jag ber så hemskt mycket om förlåtelse för att jag inte hade läst på innan. Men kanske var det också så att ni som klagar på det kan säga var jag kan läsa på det. Och inte bara vara otrevliga. Jag är inte dum så att jag inte försöker ta reda på själv innan jag frågar om ni tror det. Och jag är inte helt urblåst på datorer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja.. det stämmer att du inte får med processor och andra komponenter när du köper barebone... du får BARA chassi, moderkort och oftast kylning...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gh0zTziLa
tycker fortfarande att ReliC borde förstå att forumet är till att fråga för att få kunskap inom ämnet... ifall man ska läsa på innan man frågar så skulle jag tvivla att det fanns måga trådar... denna tråd anser jag inte vara onödig som han säger... sämre att också läsa på Niltian att han är nyreg... sådana ska man tillmötes gå med lite mer ödmjukhet än vad vissa verkar göra!

On Topic : Oftast krävs det att man använder Moderkort som är anpassade till dessa små barebones... Shuttle bygger ju egna moderkort som passa till deras barebones chassi.

On topic :

Gh0zTziLa, jag har inte sagt att han ska läsa på innan han frågar. Jag sa att han skulle skriva så att man förstod vad han menade. Läs mitt inlägg en gång till.

Visa signatur

2500+ | 8RDA3i | 512 DDR | 80gb | 9600pro |