Permalänk
Medlem

Fel på mic?

Jag har testat 3 st olika Headset/micar och varje gång jag snackar med någon över msn/netmeting, så kan personen jag pratar med inte höra mig.. han hör att det brusar/grymtar bara... men om jag sätter på "eko" så kan ajg höra mig själv helt perfekt.. hur kommer det sig??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Har haft samma fel som du har nu fick skicka in moderkortet, sen fick jag den utbytt.

Permalänk
Medlem

Får väl vänta ett svar från de... ingen annan som har en lösning???

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Ett inbyggt ljudkort har jag upptäckt att det inte funkar bra ihop med mikrofoner.

Köpte ett headset(säger inte att Du måste detta) som har ett inbyggt ljudkort(Plantronics DSP-500) som löste alltihop.

Så ett icke inbyggt hyfsat nytt skulle nog inte skada. Det brusa även för mig när jag körde med mitt inbyggda när man satte på eko.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare....Har haft mkt. strul vid IP-telefoni etc. när jag använt det inbyggda ljudkortet + att det slukar mkt. mer CPU-kraft...Så skaffa ett PCI ljudkort istället...

Permalänk
Medlem

Men jag kan ju höra mit eko helt perfekt... varför kan inte personen jag pratar med höra?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som att du borde läsa min recording source-tråd först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Låter som att du borde läsa min recording source-tråd först.

Har läst och utfört den flera gånger utan resultat.. kan tillläggas att om jag spelar in ljud med tex ljudspelaren så blir mitt ljud, som när det är slut på batterier i tex en freestyle.. sen om jag köickar på effekter" och tar "öka hastigheten 100 %", då hör man normalt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Uj, låter ju som ett klockrent fall av kassa drivrutiner, eller till och med trasigt ljudchip.

Permalänk
Medlem

okej, får väl ta och testa nya drivrutiner då... allt annat ljud funkar ju utan mice hrm

Edit: hur tar man bort alla gammla drivrutiner mm till ljudkortet??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.