Nån som spelar Empires: Dawn of the Modern World?

Permalänk

Nån som spelar Empires: Dawn of the Modern World?

Kan verkligen rekommendera detta spel! Nu till saken, jag började att köra ett scenario och det gick fint. Nu började jag köra en campain första campainen man kan välja. Jag körde fast direkt, fattar inte hur man ska göra där ibörjan. Det står så här se bilden:

Men problemet är att jag inte hittar nåt ställe att skaffa mer sten på, eftersom jag inte tar mig dit det finns + att då kan jag inte bygga upp en stad heller pga. det.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Hej!
Jag har aldrig spelat detta spelet, men har för mig att man i tidigare Age Of Empires kunnat trada* guld mot sten/sten mot guld osv osv osv.
Kolla om det finns nån som kan trada*...

*Byta

//Andreas

Permalänk
Medlem

jag har spelet och ska spela det så fort jag är klar med nfsu och evil campaign på war of the ring (om jag orkar med den...) det verkar riktigt coolt det där empires. jo men som adnreas säger så kanske du kan trada guld mot sten

Permalänk

Det finns mer sten om du åker upp mot floden igen (alltså där du kom ifrån, om du är på ön där banditer kommer senare). Sedan kommer du se ett Torn som du ska ha söder, gå lite längre upp i landet och sedan ska du hjälpa någon bonde att bli av med ett par banditer.

Permalänk

Gah, har gått o letat överallt tycker jag men har verkligen kört fast! Provade att börja om igen på samma bana och då hittade jag sten vid kyrkan i första byn man kommer till efter woodsmen har hjälpt en att hugga upp en gång så att man kommer dit. När jag hade tillräckligt med sten drog jag o mina män med båten till den andra byn efter floden, då gick det att bygga ett torn som man skulle göra. Nu står jag o stampar på samma ställe igen lyckas inte ta mig ut till ön dit man ska o hugga sten osv. Några tips, förslag hur jag kommer vidare?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Som xyz3po_856 säger, du ska ha ner bandit tornet med hjälp av en siege weapon som står i byn!
Sedan drar dit med båten och går iland där tornet en gång stod!
Väl där ska du hjälpa stenhuggarns pôjk att återta hans hus och hämta hans verktyg!
När du har fått verktygen så kan du hugga sten vid alla ruinhögar som finns i byn!