Permalänk
Medlem

överclockning av dell??

är det nån som skulle kunna hjälpa mig att överklocka en dell dimension 8200 (512 ram, p4 med 2,4 ghz,)

Visa signatur

Amd x2 3800+ , 4 st samsung 250gb sata2 raid 0, GF 7800gtx GS, creative fatality. 4 st 512 mb ram

Permalänk
Medlem

Glöm det grabben. Nej, skämt åsido har jag ingen pejl på DELLmaskiner, vet inte ens om de funkar att klocka något, men in i bios med dig och testa ställ upp FSBn typ 5 Mhz, kolla om det händer nåt.

Permalänk
Medlem

går inte att klocka.. de är typ cp skadade lr ngt

Visa signatur

3.2 ghz HT , X800 XT , 1024mb , 480gb hd Audigy 2 PL osv osv

Permalänk
Medlem

Offtopic: supehman en dator kan inte vara cp. använd inte ord du inte vet vad dom innebär.
Ontopic: http://www.dell.se sök på din modell och kolla om det finns bios att ladda ner. annars kan du inte klocka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supehman
går inte att klocka.. de är typ cp skadade lr ngt

Vad påstår du?? Är du CP hmmm tycker lite synd om dig...

"Cerebral Pares, CP, är ett samlingsnamn för hjärnskador i rörelsecentrat som uppkommit medan hjärnan fortfarande är omogen."

http://susning.nu/Cerebral_Pares

Åter till topic: Nej du kan inte på något sätt klocka en Dell Dimension 8200 du är hänvisad till att enbart klocka grafikkortet!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

haha...usch för dell

On Topic: har ingen aning men borde de inte gå att klocka med något program från windows? (mobba mig inte för min dumma fråga ^^)

Permalänk
Medlem

haha?? Att dell inte går att klocka vet t.om. min 11-årige son!

Nej den går inte mjukvaruklocka via mjukvara från operativsystemet då PLL chippet inte tillåter ändring av FSB´n...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Grafikkortet går ju att klocka...
Verkar som ni tar för givet att han menar processorn

Visa signatur

Vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Testlan

Verkar som ni tar för givet att han menar processorn

Ja eftersom det är det som efterfrågas!! Annars skriver man att jag vill överklocka mitt grafikkort.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Dell SuXX ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Varning utfärdad /Grillcliff

Permalänk
Avstängd

jag bryr mej inte om att klocka men det skulle va fint att höja min p4, som dell har låst på 2992mhz, till 3.0ghz som jag faktiskt betalade för.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyke
jag bryr mej inte om att klocka men det skulle va fint att höja min p4, som dell har låst på 2992mhz, till 3.0ghz som jag faktiskt betalade för.

Klockfrekvenser är aldrig exakta. FSB skiljer sig alltid lite från vad du ställde in den på(i detta fallet dell).

Visa signatur

tomt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Klockfrekvenser är aldrig exakta. FSB skiljer sig alltid lite från vad du ställde in den på(i detta fallet dell).

men det är ju hela 8mhz, lär ju göra stooor skillnad

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyke
men det är ju hela 8mhz, lär ju göra stooor skillnad

Jag får det till 0,54Mhz i lägre fsb bara.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

limma fast en klocka på burken så har du en klocka över den.... = "överklocka".... OEM datorer är überbajs

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Yeah DELL-OS! bästa som finns!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
limma fast en klocka på burken så har du en klocka över den.... = "överklocka".... OEM datorer är überbajs

Nej man stämplas inte som dum för att man stavar som en kratta däremot stämplas man som dum när man gör dumma uttalande!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekdon
Yeah DELL-OS! bästa som finns!

Ja berätta vad ett DELL-OS är för något för jag tror inte att du vet det själv.:rolleyes:

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vichle
Offtopic: supehman en dator kan inte vara cp. använd inte ord du inte vet vad dom innebär.

precis vichle, använd inte ord som DU inte vet vad de innebär, CP är inte nåt man är, det är nåt man HAR.

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej man stämplas inte som dum för att man stavar som en kratta däremot stämplas man som dum när man gör dumma uttalande!

Gå och hacka på någon annan, eller bevisar du att åldern har inget med mognaden att göra med?

Hade för mig att det finns något som kallas för "uttryckande frihet" eller gäller det friheten att trycka ut skit ?

Citat:

Yep, jag stavar som en kratta, bara för att man inte kan utrycka sig korrekt stämplas man som dum här i sverige

i klar text = jag stavar som en kratta och sen om man inte kan uttrycka sig korrekt blir man ju stämplad som dum... eller vad är det som är fel?

Eller vaknat på fel sida i morse? hittar ingen hackyckling idag?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Gå och hacka på någon annan, eller bevisar du att åldern har inget med mognaden att göra med?

Hade för mig att det finns något som kallas för "uttryckande frihet" eller gäller det friheten att trycka ut skit ?

i klar text = jag stavar som en kratta och sen om man inte kan uttrycka sig korrekt blir man ju stämplad som dum... eller vad är det som är fel?

Eller vaknat på fel sida i morse? hittar ingen hackyckling idag?

Nej man är inte dum för att man inte kan uttrycka sig korrekt eller/och stavar som en kratta däremot är man dum om man gör dumma påstående har du något problem med att se skillnaden?

Varför känner du dig träffad?? har du gjort något dumt uttalande nu i närtid?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej man är inte dum för att man inte kan uttrycka sig korrekt eller/och stavar som en kratta däremot är man dum om man gör dumma påstående har du något problem med att se skillnaden?

Varför känner du dig träffad?? har du gjort något dumt uttalande nu i närtid?

Eller så förstår du inte skämt?

EDIT: finns en stor möjlighet att jag missuppfatta igen, är det för tidigt eller sent så har jag med 50% chans skrivit obegripligt eller mest idiotiska inlägg.. Borde skriva det i signen istället

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
.... OEM datorer är überbajs

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej man stämplas inte som dum för att man stavar som en kratta däremot stämplas man som dum när man gör dumma uttalande!

Ja berätta vad ett DELL-OS är för något för jag tror inte att du vet det själv.:rolleyes:

DELL-OS är något underbart som bara Dell kan göra. Det är dells operativsystem som följer med deras datorer, xp-dell-os.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekdon
DELL-OS är något underbart som bara Dell kan göra. Det är dells operativsystem som följer med deras datorer, xp-dell-os.

Jasså jag visste inte att dell gör egna OS jag fick med WinXP med min dell iaf..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jasså jag visste inte att dell gör egna OS jag fick med WinXP med min dell iaf..

jaha, det är där skon klämmer :D... min erfarenhet med dell var kortvarigt och därmed negativ.. men det lämnar vi.

Dell OS är säkert som med min ännu sämre erfarenhet IBM, IBM har haft egen optimerad Win95 och kallades för IBM-Aptiva-OS och stod lite IBM här och var, kanske lika?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
*sniff* *sniff* luktar barnpuder här!:cool:

Sniff Sniff lukar dell nörd här!

Permalänk

jag håller med om att OEM datorer har levererats med modifierad OS, försökt brute forca ibm aptivas 98se variant men med föga lycka...tyckte den var klockren. Mycket bättre än vanliga 98se jag kör med efteråt på många sätt.

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
jaha, det är där skon klämmer :D... min erfarenhet med dell var kortvarigt och därmed negativ.. men det lämnar vi.

Dell OS är säkert som med min ännu sämre erfarenhet IBM, IBM har haft egen optimerad Win95 och kallades för IBM-Aptiva-OS och stod lite IBM här och var, kanske lika?

Jaha generalisering??? Min dell har det inte varit något problem med men har fått se ett antal hemmabyggen som varit rena katastrofen ska jag generalisera då & påstå att hemmabyggen är värdelösa & dell är superb???

Men nu är inte det anledningen till att jag köpte en dell utan jag köpte den för att den var så jä*la billig helt enkelt.

DELL OS??? hehe om man utforskar skivan finns det en mapp som heter "$OEM$" plockar man bort den mappen! så har man ett vanligt OS inget optimerat utan ett vanligt jä*la retail OS...men det visste säkert ni alla redan.

& den fungerar klockrent på "alla" datorer, inklusive hemmabyggen ja.

Men jag kan hålla med om att DELLs installation suger fick inte datorn till att gå ordentligt förrän jag gjorde en egen installation men det har knappast vare sig med hårdvara eller operativsystem att göra...

DELL-nörd?? Nej men det är så tråkigt att läsa all okunnighet om dylika maskiner.

Edit: Ska tillägga att med min förra dell så fick jag retail versionen av Windows 95 ...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

skruvis och vichle.... ni fattar väll vad jag menar.. orka ödsla kommentarer på sånt strunt. jag vet att det kanske var fel ord att använda fast om ni inte fattade vad jag ville ha fram så är det erat problem

Visa signatur

3.2 ghz HT , X800 XT , 1024mb , 480gb hd Audigy 2 PL osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av supehman
skruvis och vichle.... ni fattar väll vad jag menar.. orka ödsla kommentarer på sånt strunt. jag vet att det kanske var fel ord att använda fast om ni inte fattade vad jag ville ha fram så är det erat problem

Nej jag förstod inte dig hehe nog om detta nu.:D

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless