Det är så att jag fått en ny brännare pga av att den förra inte fungerade. Nu när jag bränner med den nya brännaren finns det en stapel som heter "Read buffert" eller ngt sådant..den lägger sig ganska snart på 100%. Sedan finns det en annan som heter "Buffert level" denna stapel går upp till 96% för att sedan gå ner till 6% för att sedan gå upp igen...Så hära fortsätter den att i rask takt pumpa upp och ner...ända till 50% av skivan är brännd. Då lägger den sig på 96% och är konstant tills bränningen är klar.
Vad sjutton beror det på att denna pumpar upp och ner i början..borde den inte gå upp och lägga sig på 96% direkt och ligga där?
Har läst en del andra trådar...och DMA dyker upp då och då. Kan det ha med detta att göra? Isf...var hittar jag vad jag kan "enabla" det? Har kikat i BIOS men hittar inget...
Tacksam för svar...e de fel på brännaren så skickar jag tillbaka den.
gå in i enhetshanteraren, välj ide atapi,sedan beroende på vart du har brännarn så välj primär eller sekundär ide, avanserade inst o där kan du välja på pio eller dma, wohooo grattis... sån tur har inte jag för det funkar inte iallafall för mej tyvärr, alltså mitt problem kvarstår med bufferten hmm jag har tamef..n gjort allt man kan göra, bytt kablar. ominst, bytt brännare, ja ungerfär.....h......e