Permalänk
Medlem

Skapa ny FAQ

Hejsan

Tänkte om det var någon mer än jag som skulle vilja skapa en ny faq. Kanske om vi skulle kunna sätta os någon kväll på IRC och dela upp ansvaret osv så det går lite snabbare.

Jag tar gärna på mig allt ansvar för den, men skulle nog vilja ha lite hjälp,

Någon/några som är intresserade att hjälpa till och i så fall när har ni tid att göra?

Om vi gör allt samma kväll så tror jag det blir bra.

Anmälan här och vilken dag ni kan innom den närmaste framtiden så skriver jag vilken dag det blir.

Edit: Kan väl lägga till att den andra oklistrades p.g.a. att den inte följde den nya FAQ:standarden. Exemplet på en sån är programerings FAQ:en,

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var har den gamla tagit vägen ?

Permalänk
Medlem

Quizor slickade bort klistret.

Visa signatur

--

Permalänk

Ett tips är väl att använda wikin, http://wiki.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

narlith: Kör hårt!

Främsta anledningen till att jag tog bort klistret på FAQ:en var att den inte hade blivit uppdaterad på månader.

Funderar lite på det här med wikin. Mjukvaran som används idag klarar inte av de svenska bokstäverna så jag funderar på att leta upp något alternativ. Sedan hade det varit trevligt om man på något sätt kunde knyta ihop forum-login till wiki:n. Kanske finns några förslag eller synpunkter?

Permalänk
Medlem

Varför inte ha den gammla klistrad tills en ny har fixats?

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Hedersmedlem

För att då händer det inget, jag pratar av tidigare erfarenheter.

Permalänk

Quizor, rent hypotetiskt, om jag slängde upp en FAQ-tråd som täckte FreeBSD, skulle den då klistras, eller är det dödfött arbete?

Eller är det wiki:n som gäller?

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Hedersmedlem

Quizor har väl sagt att wikin eventuellt kommer försvinna snart så kör på en FAQ om FreeBSD här i forumet som följer den nya standarden (så som Programmerings FAQ:en är uppbyggd)

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Quizor, rent hypotetiskt, om jag slängde upp en FAQ-tråd som täckte FreeBSD, skulle den då klistras, eller är det dödfött arbete?

Eller är det wiki:n som gäller?

Shoot man shoot!

Visa signatur

º The United States is a nation of laws: badly written and randomly enforced. - Frank Zappa
º Go veggie!
º www : @

Permalänk
Hedersmedlem

Någon form av wiki kommer alltid att finnas kvar. Alla FAQ's kommer att föras över, däremot blir det jobbigare för all annan information. Letar just nu efter någon mer mogen mjukvara.

Kent-Mustafa: Tveksamt om jag kommer klistra mer än en tråd, bästa vore om den informationen sparades i wiki:n och att vi länkade till wikin i en klistrad tråd.