Permalänk

bränd cpu eller?

Idag bytte jag fläns och cpu fläkt på min andra AMD duron 1200mhz. Allt gick bra flänsen på och så fläkten. Så när jag satte på datorn så får inte Skärmen någon signal. Hur kan jag ha Kortslutit Processorn då. Satte inte på den utan fläns eller något. Hade allt på när jag tog i strömmen igen. Allt går igång men skärmen får alltså ingen signal. Hur i helevete kunde jag ha brännt processorn då???

Superduper tacksam för svar

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

kollat kabeln till grafikkortet.?

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Avstängd

tag ur grafikkortet och ryck ur nätagg sladden och slå på strömmen.. den startar inte men nätagg töms på el från kondingar och det gör samma med grafikkortet när man tar ut den..

In med allt igen och starta..

Så är det för min dator, grafken är paj tror jag

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Okej för det första finns det vell ingen kabel till grafikkortet men i alla fall, så testade jag med ett annat grafikkort samma probelm inget hende

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niltan
Okej för det första finns det vell ingen kabel till grafikkortet men i alla fall, så testade jag med ett annat grafikkort samma probelm inget hende

Han menade nog kabeln till skärmen.

Prova med en clear cmos.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Har testat att cleara cmos, arg blir galen har ju inte gjort något fel

Visa signatur