Permalänk
Medlem

Strul med hårdisk?

Tjena

Jo det är såhär fick hem datorn idag byggde ihop den och trodde allt funkade som det skulle.
Sedan när jag skulle instalera windows så är det flera filer som den inte vill instaleras. Sedan när ja kommer igenom det vilket os ja än instalerar får jag alltid upp massa blue screens där det står olika saker som att jag tex kanske har instalerat någon ny enhet som inte fungerar,att den dumpar fysiskt minne eller något och att det verkar som om min dator har virus. Vore trevligt om någon visste nått.

Tror själv att det har något att göra med att hårdisken kan vara skadad eller nått men tippar på att det finns många här som vet mer än mig...

dator:
amd64 3000+
TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB
club 3d 9800p
hdd western digital 120gb
mobo EPoX EP-8HDA3

Permalänk

Humm, hur skulle du kunna ha virus om du kör en nybyggd burk och nyinstallerat OS?

Tror du disken är skadad ta ut och testa den i en annan burk eller kör ett diagnosprogram och se om den klagar på något?

Permalänk
Medlem

installera om allt, skulle jag gjort.......jag har märt hur fruktansvärt olika det kan bli när man installerar windows....även med exakt samma inställnnigar

Visa signatur

The more, the merrier! - bränd Athlon 1200..

Permalänk

Jag har exakt samma minnen, och EXAKT samma problem dumpar minne, save dumps startar om sig o sånt vettu. Skit minnen

Visa signatur

Dahlstrom a n00b on hax