Permalänk
Medlem

Hemsida, va tycks?

Har just snickrat ihop en hemsida, *se längre ner på sidan* kan ni ta en titt på den o komma med lite komentarer, måste tillägas att jag e nybörjare på webdesign.

Visa signatur

PPC for teh win!

Permalänk
Medlem

Du kanske inte ska ha hela sidan i en iframe, lägg loggan och menyn utanför och ha bara textdelen i en ifram och gör iframen större

Permalänk
Medlem

Hmm, inget avancerat direkt. Inte så fint att behöva scrolla åt sidan för att se hela bannern.
Ser ut att vara gjord i DW eller nått också. Fast man lär sig av att leka lite och testa.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Såg mindre bra ut. Ta väck iframen helt.

Permalänk
Medlem

Ingen känsla för färger, storlek och extremt fula nerladdade knappar.

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M1M3R
Hmm, inget avancerat direkt. Inte så fint att behöva scrolla åt sidan för att se hela bannern.
Ser ut att vara gjord i DW eller nått också. Fast man lär sig av att leka lite och testa.

Något fel på DW?

Visa signatur

|| Lian Li || NF7-S rev2 || Barton 2500+ --> 2365mhz || SLK900 - Enermax 92mm || Corsair PC3200LL 1024mb || 9800pro 128mb --> 440/380 || 160gb SATA ||

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ta bort alla frames...

Visa signatur

Signatur?

Permalänk
Medlem

Som sagt. Lägg bannern å menyn utanför iframen, helst ska iframen bort.
Men om du bestämmer dig för att ha kvar din iframe så kan man ju göra så att man visar innehållet på sidan i iframen. T.ex. Om du klickar på "Ego" så ändras bara innehållet i iframen. Men det som står utanför står kvar som vanligt. Fast om man gör så kan man lika bra använda vanliga frames. Mycket bättre! Lägg ner lite jobb på sidan å den blir säkert jätte bra!

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Blind eller fel på DW ?

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Testpilot

Tyvärr förstörs sidan lite av reklamen som hamnar konstigt och ser allmänt skum ut, annars var det en bra början.
Gör egna knappar istället för att använda färdiga, inte alls svårt i flash.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

jag vet ett exempel på hur iframes kan användas.

http://home.swipnet.se/vv/theunknown

Bra början, kämpa på!

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem

läs mer om iframe på www.webdesignskolan.com

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Tack för alla komentarer, det är som sagt en av mina första sidor....det där med bannern, jag anpassade sidan för 1280*1024, trode att dom flesta datorintreserade kör med 19tum...och ja, sidan är gord i dw, för krånligt att börja med notepad....

Visa signatur

PPC for teh win!

Permalänk
Medlem

Hmm lägg ner dig lite mer på detaljer.. såg minst sagt lite tomt ut.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyre
Tack för alla komentarer, det är som sagt en av mina första sidor....det där med bannern, jag anpassade sidan för 1280*1024, trode att dom flesta datorintreserade kör med 19tum...och ja, sidan är gord i dw, för krånligt att börja med notepad....

Jag har 19" men inte sitter jag med 1280 inte. Kör 1600x1200.

Notepad är inte krångligt. Men, om du tänker börja med att skriva kod för hand så rekomenderar jag att du kör med någon editor som har färgkoder. Själv kör jag AceHTML 5 men det finns många andra, allt efter smak.

edit:
Kollade lite på koden... det känns onödigt att köra med fem frames... Men det är väl så DW gör.

Permalänk
Medlem

ett tips är ju att använda tables istället. tycker jag, det är mycket lättare och man behöver inte pilla i så många filer samtidigt.. http://primo.webb.se

Visa signatur

krettan

Permalänk
Medlem

ja tyvär, dw krånglar till d flesta saker

Visa signatur

PPC for teh win!

Permalänk
Medlem

nja, så där. som en "grafisk editor" tycker jag den är bra. Man kan ändra bredd och höjd och sådant.

Visa signatur

krettan

Permalänk
Medlem

Re: Hemsida, va tycks?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyre
Har just snickrat ihop en hemsida, http://www27.brinkster.com/machoman1/ kan ni ta en titt på den o komma med lite komentarer, måste tillägas att jag e nybörjare på webdesign.

Ska jag vara helt ärlig så får du jobba lite mera Väldigt mkt finslipning och tänk på att göra det så enkelt som möjligt och så att allting passar och hänger ihop ) GL HF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krettan
ett tips är ju att använda tables istället. tycker jag, det är mycket lättare och man behöver inte pilla i så många filer samtidigt.. http://primo.webb.se

ett tips är ju att använda divar istället, tycker jag. det är mycket lättare och man behöver inte pilla så jävligt för att det skall funka fint i alla webläsare.

Permalänk
Medlem

varland: det där kan lätt göras med css utan iframe. Bara att fixera menyn och headern, men givetvis funkar det inte i IE, så då går det ju inte använda..

Och angående sidan så ser jag en mörkgrå ruta i mitten med en googlebanner, en bild som väntas på att laddas ner i ungefär 2min och en liten text.. inte mycket att kommentera. Förutom att det såg nybörjaraktigt och tråkigt ut, men så var du ju nybörjare oxo.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

jobbat på en ny hemsida på natten, som ni ser är jag usel vad det gäller design. reklam bannern förstör verkligen, men den måsta vara där. vad det gäller att göra egna kanppar i flash, så håller jag på lära mig det just nu.... www14.brinkster.com/zyres

Edit: reklamen förstör verkligen allt

Visa signatur

PPC for teh win!

Permalänk
Medlem

ett tips är att göra en logga av något slag i stället för den blåa texten. men om du ändå vill ha den där byt iaf. font till någon lite häftigare

Visa signatur

krettan

Permalänk
Medlem

börjar se bättre ut. Den där reklamen gillar jag inte! Hur får du den? Fixa en fin banner å sen en fin meny så ska du se vad det gör för sidan. Sen tycker jag faktiskt att du bör lära dig grunderna i html. DW funkar, ja visst.. men det är bra om man kan lite html.

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Reklam bannern måste ja ha från mitt gratis webhotell, har testat lägga upp en apache server hemma, men min ISP har blockat port 80 såväl som 8080 Tycker ni ja ska köra med flash knappar eller med vanlig text som subkategorier ?

Edit: satte dit en ny logo

Visa signatur

PPC for teh win!

Permalänk
Medlem

mm, det blir snyggare och snyggare, prova att göra iframen lite bredare så att man inte behöver scrolla.. det med knapparna är ju vad du själv tycker, men personligen tycker jag inte om flashknappar.

Visa signatur

krettan

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zyre
Reklam bannern måste ja ha från mitt gratis webhotell

www.freewebs.com är ett gratis webbhotell. Du får 50MB har jag för mig, dock ingen ftp-upload utan bara via webben.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

jo, men hilton där finns inget asp eller php stöd..

Visa signatur

krettan

Permalänk
Medlem

www.frip.dk får du gratis webhotell utan reklam, dock utan FTP-upload. Dock endast 10mbit men det räcker för dig tror jag nog..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmuckeN!
www.frip.dk får du gratis webhotell utan reklam, dock utan FTP-upload. Dock endast 10mbit men det räcker för dig tror jag nog..

med stöd för asp/php?

Visa signatur

krettan