Problem med rätt brännhastiget - DVR-106

Permalänk
Medlem

Problem med rätt brännhastiget - DVR-106

Jag har provat och bränna lite dvd-skivor i recordnow och nero och även att jag väljer 4x hastighet som fart så tar skivan ca 40min lång tid att bränna. Och i nero så kommer de upp en tid på ca 14min men när den tiden gått ut så är skivan inte ens halvfärdig.
Brännaren ska ju klara 4x dvd-r hastiget så någon som vet nåt om problemet?
(Jag har nyaste versionen av nero och recordnow)
(Har även >Nils RPC-1 Firmware, kan de va den som spökar?)

Permalänk
Medlem

Låter som om ditt "buffer underrun-skydd" går igång hela tiden. Har du ostabil buffert?

Kan också vara så att din brännare tycker skivorna inte duger för 4x inspelning och drar ner hastigheten.

Till LiteOns brännare finns ett program där man kan se vad brännaren "ratar" skivorna till. Har ingen aning om det finns till Pioneer.

Permalänk
Medlem

Ja i nero har bufferten åkt upp och ner hela tiden och jag har haft buffert underun-protection igång..men vad kan detta bero på, jag har inga andra krävande program igång eller använder datorn när jag bränner.

Kan de bero på att jag har lite hdd-utrymme på partitionen där jag har nero installerat?

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så, dra upp cachestorleken+diskbuffer. Lägg på en annan disk. Stäng av stygga antivirusprogram och energisparfunktioner.