Permalänk
Medlem

Värdelös BT-adapter från MSI?

Köpte en http://www.mycom.se/produkter/435452/ igår. Vid uppstart hittar datorn en USB device, efter ett tag så hittar den en "MSI Bluetooth Device". Allt väl så långt, då kommer dock en liten ruta upp och säger att installationen inte kunde slutföras. "The required region of the INF was not found". Installerade sen programvaran, den installerar en massa devices då som BT-modem och en massa com-portar. Efter installationen startar jag om och provar, den säger att den inte hittar någon lokal BT-adapter i datorn, men den sitter i. Har provat att byta USB-port och installera om, utan framgång. Ska uppdatera senare med exakt felmeddelande. Tycker det är konstigt att den funkar direkt för alla andra å inte alls för mig Ni andra som har denna adapter, hur gjorde ni för att få den å funka?

MVH
Jacob

Permalänk
Medlem

Om den funkar för alla andra och inte för dig är det väl du som är "värdelös"?

Permalänk
Medlem

Har du windows 2000 med sp2 eller win xp utan sp1.
Har för mig att man måste ha serivice pack 3 eller 4 till win2000 och sp1 till xp för att blåtand ska fungera.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Jag installerade bara som jag brukar installera saker och det fungerade utan problem. Har winXP sp1

Permalänk

Nu ska jag göra dig glad Narek!

Gör såhär:

1) Avinstallera drivisarna (ifall de är installerade)
2) Dra ut nätverkskabeln, så att du inte är uppkopplad mot internet
3) Installera drivisarna

Felet ligger nämligen att Microsoft hittar egna drivisar från år 2002 nån gång, och eftersom MSI's drivisar inte är signerade (microsoft har inte signerat några blåtandsdrivisar över huvud taget), tycker Windows XP att det är bättre att dra hem över 2 år gamla, ej fungerande drivisar, än att installera osignerade drivisar.

Så hemligheten är alltså att dra ut nätverkskabeln!

(detta problem har nyligen uppstått, förut har det gått utmärkt att installera MSI's drivisar)

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag har samma och har INTE SP1. Funkar prima, i fma med...

Permalänk
Medlem

Tack turbonallen! Det funkar nu. Denna lilla fadäs får mig verkligen att se fram mot MS Palladium i full skala...