Permalänk
Medlem

Lite frågor.

Hur skriver man så allt det synns i chat-rutan hos alla? (orange text)

Hur healar man sig om man är warrior? Är det bara healing potion flaskor för 160 man kan använda?

Varför är spelet så liten? Finns knappt få saker man kan köpa. Hörde att betan inehåller bara 10% av alla grejer som kommer i slutversionen men det brukar ju alltid finnas de flesta saker i betan. Har spelat många andra betor och denna känns mycket liten, ofullständig mm...

För alla som inte kom med i betan. Ni missar inte mycket. Visst är det kul att se hur saker och ting fungerar men det som finns i betan är i det enklaste laget. Bra om man ska söka efter buggar men dåligt om man tror att man sku njuta av spelet till fullo.

Permalänk
Medlem

hehe, det var ju det jag sa vänta tills open, där finns det mycket mer saker. typ alla sakerna i item väg iaf.

du kan få mer liv om du står stilla, sitt ner en stund det går fortare... lycka till

/me eller så för att alla ska se, kommer inte ihåg

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Lite frågor.

Hur skriver man så allt det synns i chat-rutan hos alla? (orange text)

Hur healar man sig om man är warrior? Är det bara healing potion flaskor för 160 man kan använda?

Varför är spelet så liten? Finns knappt få saker man kan köpa. Hörde att betan inehåller bara 10% av alla grejer som kommer i slutversionen men det brukar ju alltid finnas de flesta saker i betan. Har spelat många andra betor och denna känns mycket liten, ofullständig mm...

För alla som inte kom med i betan. Ni missar inte mycket. Visst är det kul att se hur saker och ting fungerar men det som finns i betan är i det enklaste laget. Bra om man ska söka efter buggar men dåligt om man tror att man sku njuta av spelet till fullo.

För att skriva i orange text (Skrika) så sätter du ! före texten bara.

Vad jag har hört så är det inte allt som är klart eftersom de inte har översättningar på allt och det kommer att komma mycket mer till OB.
Dessutom så kommer nog de flesta att handla av dvärgarna så fort spelet väl drar igång ordentligt eftersom det är de som kommer kunna göra de riktigt bra prylarna.

CB är juh enbart till för att söka buggar juh

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
För att skriva i orange text (Skrika) så sätter du ! före texten bara.

Vad jag har hört så är det inte allt som är klart eftersom de inte har översättningar på allt och det kommer att komma mycket mer till OB.
Dessutom så kommer nog de flesta att handla av dvärgarna så fort spelet väl drar igång ordentligt eftersom det är de som kommer kunna göra de riktigt bra prylarna.

CB är juh enbart till för att söka buggar juh

Tack. Märkte det imorse (angående !)

När kommer dessa patchar/tillägg? Känns som det blir mycket jobbigare att testa när alla saker är på plats. Nu spelar man ju bara med minimum items/armor/waepons. Spelet blir bara mer intressant ju högre lvl man är :).

Permalänk
Medlem

Hum, undrar vad jag skrev som dom inte gillade i min ansökan om beta plats, jaja får väl lita vidare i den öppna japanska betan. så får ni ha det så kul så länge i den stängda...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Hum, undrar vad jag skrev som dom inte gillade i min ansökan om beta plats, jaja får väl lita vidare i den öppna japanska betan. så får ni ha det så kul så länge i den stängda...

De som har förhandsbokat spelet kommer nog snart att släppas in i CB´n.

"At this point we are ready to go and let in Bonus CD purchasers. All that lies between right now and that point is a technical issue to correctly identify those purchasers.

Once this issue is dealt with we will allow Bonus CD purchasers into the game. I will be glad to inform you when I get confirmation from the development team "

Saxat från Lineage forumet.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

och var förhandsbokar man det i sverige då?

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
och var förhandsbokar man det i sverige då?

Webhallen ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Jaja, då har man iaf förhandsbokat det nu väntar men det riktiga spelet kommer ju inte förrens i april då

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Hur har ni gjort för att få bli beta testare, är helt avunsjuk. Springer i taket av ivrighet men de hör inta av sig. Är helt förtivlad... Eller är det så att ni alla har köpt den där saken? Läste denna trådn och de verkar som om allla förutom jag har fått en plats :'(

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

jag har ingen plats, men det finns inga roliga items i spelet just nu, ganska så dött. och om du bara måste spela så ladda hem den japanska vertionen, där finns det mesta översatt till engelska.

jag har förhands bolkat men inte köppt bonus cdn

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Var tankar jag den Japanska betan ?

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

vänta lite så ska jag gräva upp addressen...

EDIT: fick inte sidan att funka men filen du ska ha hem heter http://download.bbx.lineage2.jp/L2_040211_J2.exe så denna ska funka, men um du har ip rangen 81.* 80.* 61.* så behöver du inte ens försöka, dom e helt blockade. men som min på 62.* och 213.* eller 217.* så ska du kunna spela. Lycka till

För din registrering ska du gå in här, och nej jag hjälper dig inte att översätta

https://ssl.ncjapan.co.jp/accountlin2/account_agree.aspx

och sista steget, mata in din nyckel här

https://ssl.ncjapan.co.jp/accountlin2/account_key.aspx

*klipper lite från något skummt forum*

Skrivet av Greyhawk från lineage2.universalrealms.com

When you've entered the key and clicked on the button, you'll come to the actual registration page. (No, I won't post the url here.) The top line is for your name. Since you're entering your name in Roman characters, enter it again in the second line as well.

Below that are two check dots, the left is male the right is female, click the appropriate dot. Next is your birthday, year-month-day, each in a seperate text box.

Next line is zip code (postal code). It has two text boxes because Japanese zip codes have two segments. I don't know how this application will handle non-Japanese zip codes. You may have to experiment a bit.

The drop down dialogue box is for city. The very last entry are four Kanji that mean "outside Japan". Chose them. The two long text boxes are for your address. Then there are three text boxes linked by dashes, these are for your phone number.

Below that you'll see the e-mail address you listed at the beginning of this procedure and a check box. The check box if for an e-mail "magazine" about Lineage 2, presumably in Japanese. You'll probably want to leave it blank.

Below the check box is a drop down box for how you found out about Lineage 2. Unless you know Japanese you can leave it the way it is. (The default is "friend", that's me! ).

Now we come to the moment of truth. Three text boxes, the first one with a button on the right hand side. Enter the account name you want in the first box. The two bottom boxes are for your password (once in each box, naturally). Fill them in and click the button to see if the account name you desire is available. Rinse and repeat until it accepts your account name and password. (All three boxes require between 4~14 characters or numbers.)

If you get an error, click the button and start over (or use the back button on your browser).

I don't know why, but the second line of the address box is kind of funky. It refused my address six or seven times before accepting it, and I was typing in Japanese characters! You might try leaving it blank.

*Slutklippt*

Orkar inte kolla genom vad jag klipte, men det ska kunna hjälpa dig med det hela, lycka till

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

AAAAAAAAAAAAAAAA!!!! RAGE !!! Har suttit och försökt registrera mig i en timme nu !! Får sammaj ävla felmedelande hela tiden!!

入力エラーです

フリガナはかな文字で入力して下さい。
「戻る」ボタンをクリックして内容を確認してください。

(Ursäkta utbrottet)

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

du kanse är blockad, jag ska testa registrera mig nu

EDIT: trevilgt, jag se japanskan ok kolla med denna siden, till och med en bild där

http://www.l2orphus.com/forum/index.php?showtopic=7038

och jap language pack så du kan se japanskan och fylla i rätt

EDIT: det vill inte funka för mig heller

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket för all den hjälp du har gett mig Uibi! Funkar det inte så får jag bara vänt ivråg på releasen om ½ år eller att bli intagen som Beta testare. Asså jag sitter hemma som en unge på julafton haha

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

hehe jo och jag har till och med installerart japanska tekensnittetn

typ såhär でけしか
betyde nog inte så mycket
lol jaja, jag ska få mitt acount skapat åt mig iaf

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

mail han, han har inte plats i sin inbox .. får hoppas att han fr det snar. Hur går det för dig ?

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

killen som kan japansaka är inte inne just nu, tror han sover

vems inbox är full?

EDIT: är med i den japanska nu, kan hjälpa dig i morgon... sova nu...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag kör betan som elven fighter. Får massor med spellbooks hela tiden, kan man sälja dem? eller kan jag använda dem?

Visa signatur

värdelös signatur.

Permalänk
Medlem

Uibi tack så myket för hjälen är innen nu också, men jag förstår typ ingenting. Det hade varit 100 ggr om man gjorde de. Kör med en "Dark Elf" kom upp till level 4. Så lätta det är att leva oh så stora miljöer.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Det funkade för mig som har ett ip på 81.* att regga mig både på japanska och koreanska open beta.

Visa signatur

"Say what you mean, Mean what you say"

Permalänk
Medlem

Attention Bonus CD owners! 02/27/2004

On Friday, Feb. 27th at 6:00pm PST, Bonus CD purchasers who have created PlayNC accounts will be allowed access into the Lineage II Closed Beta test program!
If you have purchased a Bonus CD, you will need to find the serial key provided to you on the back of the Bonus CD case and create a Lineage II account at PlayNC.com.

After you have successfully created an account and downloaded the game from our website, you will be able to access the game.

Congrats to all the Bonus CD owners and have fun!

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Men Devalaska, jag hade inte velat betala 400 för bonus cd'n och kunna spela betan, det är ju inte värt 1 skiva och cb. men om man nu måste så

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Men man får ju också några spelkort med !! Hur kan du motstå spelkorten Uibi?

Jag tycker också att det är lite mycket att köpa bonus skivan för 400 för att spela betan när jagkan å de riktiga spelet för 500. (det ligger som sagt int i min ekonomi.) Men som sagt, måste man å måte man

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Men Devalaska, jag hade inte velat betala 400 för bonus cd'n och kunna spela betan, det är ju inte värt 1 skiva och cb. men om man nu måste så

Hmmm, tycker inte det låter så farligt faktiskt
Dock så fick min kompis sin betadisk förra veckan så disken kommer väl ett par dagar efter du har beställt.

Förhandsboka nu och vi levererar betadiscen 2004-03-03.
Observera att du betalar när du får betadiscen. Sen skickas originalspelet ut kostnadsfritt vid releasen.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

nu hänger jag inte med? Man köper beta disken så får man spelet på köpet när det är släppt??

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Ja självklart.

Du köper typ Collectors ED.
De skickar betan eftersom den är släppt redan "beta-disken" samt så fort spelet kommer till affären så skickas det till dig.
Dock så betalar du för hela spelet direkt när du får betan.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

så vad blir sammanlagda priset för allt ? Bara 400 ?

EDIT: Läste nu att man får spelet med när mn beställer nomusdisk. Är jävligt frestad nu.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Ja! Jag är så lycklig! Jag är med!
Fast jag vart väldigt rädd när min serial inte funkade Fick dock en ny med förklaringen att dom skickat ut en massa dubbla serials Nu är det bara en lång väntan kvar tills man kan spela.. Sega server