Permalänk

Fel på spelport

Hejsan. Jag har ett problem som jag behöver akut hjälp med.

Det är så att jag vill installera en spelkontroll, ellr en "gamepad" på datorn. Men när jag har satt in den i datorn och går in på spelenheter för att lägga till den så säger datorn " Spelporten eller dess drivrutin är inte korrekt konfigurerade, använd enhetshanteraren".

Jaha, då går jag in i enhetshanteraren och märker att något är fel med PCI-indataenheten, eftersom det är ett gult utropstecken där.

Men när man går in på egenskaper för att uppdatera drivrutinerna så hittar datorn inga som fungerar, och det går inte att installera om heller därför att "den nödvändiga programvaran saknas"

Vad F A N har hänt egentligen? Det ska tilläggas att jag har kunnat installera spelkontroller vid ett flertal tillfällen förut utan några som helst problem.
Ps. visste inte var jag skulle lägga tråden så det fick bli under grafikkort-ljudkort

Hjälp!

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Hedersmedlem

Ge lite info om typ av moderkort å ljudkort då det är där spelporten brukar sitta, så kan vi nog hjäpa dig.

PS. såg att du hade nåt slags sys spec i sign, men skiter fullständigt i att du har en snygg brud som bakgrund, de hjälper inte. DS

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Jo hehe. Men asså det är polarns problem detta. Så det systemet är ej hans. Han har en DELL p4 nånting. Märkbart är att han har haft problem med Ljudkortet och installerat om det.

Han har ett SoundBlaster live ljudkort,

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niltan
Jo hehe. Men asså det är polarns problem detta.

Men det är fortfarande du som behöver hjälp?
Testa med att formatera?

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är en Dell så bör ni hämta SB live-drivrutiner hos Dell då de ofta kör med lite egna varianter. Kan vara därför det inte fungerar, oOm det nu är så att ni kör med Creatives egna rutiner.
Och som sagt tidigare, full spec inkl OS och ev inlagda drivrutiner hade underlättat.
Formattera ska nog inte behövas....... än.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Han gjorde som du sa Videfix laddade ner drivrutiner från dells hemsida. Men när han ska installera så står det att den inte kan hitta något ljudkort på datorn?
Han har WinXp som os.

Visa signatur