automatiskt login win 2000 server

Permalänk
Medlem

automatiskt login win 2000 server

hur kan jag bort ctrl+alt+del för att slippa logga in med det när jag ska ha servern på ett annan ställe efter rebot ?= jag vill inte trycka in ctrl+alt+del för att slippa logga in efter en rebot...dvs.jag ska fjärrstyra den på en annan ort och min no-ip.org funkar inte som en tjänst, så jag lär ha den i autostart mappen och jag kan inte åka till servern varje gång jag ska bota om den så vore det smidigt mad autologin så kan den dra igång no-ip.org själv.. därefter kan jag styra servern hur jag vill...
hoppas ni fattar lite hur jag menar nu...

/tack

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat så förstår jag inte frågan.....

Kanske du är ute efter:

Användare & Lösenord i kontrollpanelen, och avmarkera "användare måste skriva användarnamn och lösenord för att använda den här datorn"

[edit:] tog bort spydighet...

Permalänk
Medlem

oj vilken miss...ok tog bort lite jag med ...

Permalänk
Medlem

Problemet var att jag inte förstår riktigt vad du menar, men editerade inlägget efteråt då du ville ha hjälp, det var inte min tanke att vara otrevlig.
Jag förstod helt enkelt inte.....

Jag ändrar den igen.....

Permalänk
Medlem

nej det finns inget i kontrollpanelen om det..

Permalänk
Permalänk
Medlem

edit** tackar nu hitta jag det...

Permalänk
Medlem

Problemet är att som du säger att det faktiskt inte finns någon enkel väg i w2k server, men det går verkar det som iaf enligt det jag läste.

Permalänk
Medlem

jepp det funkar nu.. efter en massa krångel... tänk om microsoft kunna ha gjort det lite enklare för oss vanliga....

Permalänk
Medlem

Hehe, ifs så gjorde de det i Windows 2003 Server, de lär sig med tiden