Permalänk
Medlem

Hur installerar man Lindows?

Hej

jag vill installera Lindows men vet inte hur man gör, är det ngn här som vet det , det är juh inte samma sorts installation som ett vanligt OS från Microsoft direkt.

Permalänk

Har aldrig testat, men jag tror att det bara är att trycka i skivan och installera.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

men jag vet inte vilken fil som man ska trycka på de är juh inte ngn install.exe eller ngt sånt

Permalänk
Medlem

Antar att det är en iso. Bränn den i nero(eller liknande), "burn cd image"(inte så att du bränner ut .iso-filen på skivan, utan så att alla filer packas upp och så att skivan går att boota), och sen bootar du om datorn, väljer att boota från skivan i BIOS och bootar upp från skivan, sen lär det väl vara till att klicka nästa hela tiden tills det är klart, då man trycker "avsluta". Det ska ju likna windows.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Det följde väl med en manual när du köpte det?

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanW
Det följde väl med en manual när du köpte det?

Du kan köpa det i digital form. Plus det att det finns otalet "rabattkuponger" här och var på nätet, som ger dig det gratis på deras sida. Det vill säga koder som Lindows själva släpper under diverse former.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bark
Du kan köpa det i digital form. Plus det att det finns otalet "rabattkuponger" här och var på nätet, som ger dig det gratis på deras sida. Det vill säga koder som Lindows själva släpper under diverse former.

finns det någon test version som funkar i 30 dagar eller liknande? behöver det till ett skol arbete.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Hur installerar man Lindows?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyCroX
Hej

jag vill installera Lindows men vet inte hur man gör, är det ngn här som vet det , det är juh inte samma sorts installation som ett vanligt OS från Microsoft direkt.

så klart att det inte är en likadan installation som den till Windows, det är ju linux du installerar nu...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

det var en bin & cue fil som jag brände ut och så här ser roten på trädet ut:

<Mapp>_DISK ---> INFO
<Mapp>BOOT ---> BOOT1440.IMG, BOOT.CAT, INITRD.GZ
<Mapp>Live ----> --
<Mapp>Modules ----> --
<Mapp>RR_MOVED ----> --
Double_C
Live.img
Md5sums.dat
Releasen.htm
Splashfx
Vmlinuz
Volinfo.txt

det är hela roten hoppas de hjälper ngn att komma på lösningen

Permalänk
Medlem

Hehe, som sagt, läs manualen.
Men stoppa in CDn i CD-läsaren och starta om datorn.
Då startar installationsprogrammet av sig själv om du har ställt in så att den ska boota från skivor.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

du ska stoppa i den när du startar datorn och boota med den

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

ok tack ska testa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bark
Du kan köpa det i digital form. Plus det att det finns otalet "rabattkuponger" här och var på nätet, som ger dig det gratis på deras sida. Det vill säga koder som Lindows själva släpper under diverse former.

Du kan inte peka ut någonstans där det finns rabattkuponger? Jag har aldrig sett det, men har varit sugen på att testa Lindows... nej Lin---- heter det ju numera, men har ingen lust att betala bara för att testinstallera det.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rokka
Du kan inte peka ut någonstans där det finns rabattkuponger? Jag har aldrig sett det, men har varit sugen på att testa Lindows... nej Lin---- heter det ju numera, men har ingen lust att betala bara för att testinstallera det.

De gav ut Lindows 4.5 gratis fram till februari tror jag. Man fick en kod att registrera sig med, så att man kunde ladda ned disten. Kolla på osnews.com efter gamla artiklar om det.

Visa signatur

Credo certe ne cras

Permalänk
Medlem

cdn är bootbar, rätt likt windows installationen men själva operativsystemet tycker jag verkar vara helt !"(/#/...

Visa signatur

Syltkaka!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kson
cdn är bootbar, rätt likt windows installationen men själva operativsystemet tycker jag verkar vara helt !"(/#/...

håller med, de har förstört allt vad linux heter och står för

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Förstört skulle jag inte säga. Gjort det mer användarvänligt däremot. Men oxo väldigt likt windows. Men vill man ha det likt windows kan man ju lika gärna köra windows. Man tjänar iofs några kronor på att köra lindows, men de flesta märker nog att det är bättre att köra windows än något som liknar det och knappt funkar. Sen kan säkert lindows funka bra hos någon, men jag har då inte sett det funka någonstans, förutom när utvecklarna visar upp det.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Förstört skulle jag inte säga. Gjort det mer användarvänligt däremot. Men oxo väldigt likt windows. Men vill man ha det likt windows kan man ju lika gärna köra windows. Man tjänar iofs några kronor på att köra lindows, men de flesta märker nog att det är bättre att köra windows än något som liknar det och knappt funkar. Sen kan säkert lindows funka bra hos någon, men jag har då inte sett det funka någonstans, förutom när utvecklarna visar upp det.

okej då, jag kanske överdrev lite men det är samma sak som XPde, varför köra linux som ser ut som windows när windows finns?:confused:

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
okej då, jag kanske överdrev lite men det är samma sak som XPde, varför köra linux som ser ut som windows när windows finns?:confused:

Du kör väl inte linux för att det inte ser ut som windows?

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem
Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Du kör väl inte linux för att det inte ser ut som windows?

mycket därför nej men jag gillar inte windows utseende och inte dess funktioner osv. så då kör jag linux + att linux är mycket skönare, mycket mer möjligheter att styla osv...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
LindowsOS Developers Edition - Gratis..

http://www.osnews.com/comment.php?news_id=6246
http://info.lindows.com/p2p/LOSp2pOSNews.html

Nice. Tackar.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
mycket därför nej men jag gillar inte windows utseende och inte dess funktioner osv. så då kör jag linux + att linux är mycket skönare, mycket mer möjligheter att styla osv...

Ok, men om man vill köra linux för att det är mycket bättre, men man gillar windows utseende, ska man köra windows då menar du?

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Ok, men om man vill köra linux för att det är mycket bättre, men man gillar windows utseende, ska man köra windows då menar du?

nej men det känns ändå fel att XPde finns visst, de som vill får väl köra det men jag tycker inte att det är vidare snyggt eller en bra idé...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
nej men det känns ändå fel att XPde finns visst, de som vill får väl köra det men jag tycker inte att det är vidare snyggt eller en bra idé...

Jag tyckera att det är bra. Då kan jag få min mamma att testa linux utan att hon inte fattar något för att det ser annorlunda ut

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Jag tyckera att det är bra. Då kan jag få min mamma att testa linux utan att hon inte fattar något för att det ser annorlunda ut

hehe, jo det skulle väl vara för det då

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.