logo hjälp=pengar om den e snygg

Permalänk
Avstängd

Lite uppdaterat:

---

Annan variant:

Permalänk
Medlem

min???

Visa signatur

i7.

Permalänk
Hedersmedlem

Gjorde en annan variant av mitt tidigare förslag.

Finns i vektorformat.

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem

Båda förslagen av cht är snygga. De andra ser väl bra ut med men känns inte som de passar som en logo till en hemsida.

Visa signatur

[size="1"]Windows mest använda kommando: Ctrl-Alt-De1337[/size]

Besök gärna #lekstuga på Quakenet. En bra kanal helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cht
Gjorde en annan variant av mitt tidigare förslag.

http://www.formstudio.se/kryssbox/kryssbox_logotyp2.gif

Finns i vektorformat.

Den tar du!!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

cht slår er alla på fingrarna, mycket snyggt, fast bort med "sidan om x-box" tycker jag

kebabflotts senaste mörka kommer på god tredjeplats ihop med bananguruns "x". Jag gillar dock inte det bevel-aktiga på den gröna texten.

Permalänk
Medlem

Får man använda microsofts "x" bara hur som helst? Misstänker att de stämmer skiten ur en om man använder det i kommersielt syfte.

Permalänk
Avstängd

Helt rätt, cht:s är finast. Men tack för tredje-platsen :>

ThomasT: Vore väl ganska jättekorkat att stämma fan-sidor, men mircosoft om någon har väl vad som krävs? Så länge de inte håller på med chippning och liknande i och för sig.

Permalänk
Avstängd

Mitt förslag till logotype till eran xbox-sida är som ni ser med vit bakgrund, dels för att jag personligen gillar det mera. Och att det är betydligt mera lättläst om ni skulle kunna tänka er att köra svart på vitt på sidan :)! Men, om ni gillar min logga, så skicka ett PM så kan jag göra den med svart bakgrund om ni redan fixat sidans design ;). Jaja, höll på med den i fem minuter efter en framsökt bild på google.com. Fonterna är: 1979 [dafont.com], Mini [Ingick i mitt XP så vitt jag såg].

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Får man använda microsofts "x" bara hur som helst? Misstänker att de stämmer skiten ur en om man använder det i kommersielt syfte.

banan gurus skilljer sig från det riktiga?

här har ni xbox sidan ni kan tänka er vilken som passar bäst... http://karim.pixeltown.se/xbox dock inte klar än

Permalänk
Avstängd

Med tanke på sidans utseende så borde ni ju lägga in nåt vitt mitt förslag är min egen hahaha, nedå. Men, snälla Karim.. ge mej ett utlåtade iaf tpf / Apan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Med tanke på sidans utseende så borde ni ju lägga in nåt vitt mitt förslag är min egen hahaha, nedå. Men, snälla Karim.. ge mej ett utlåtade iaf tpf / Apan

din e väldig fin men den e ju för liten?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karim
din e väldig fin men den e ju för liten?

vet inte det jag hehehe, pröva att lägga den på ena sidan och ha typ nyheter eller nåt vid sidan av. min erfarenhet av mina egna sidor är att en för stor logga/bild tar över av textens betydelse. men det är ju upp till dej/er ska testa och göra den stor också BTW

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

ett altena tiv till det här var ju kul

eller http://zaint.no-ip.com/uploads/xbox5.jpg

eller http://zaint.no-ip.com/uploads/xbox7.jpg

Visa signatur

i7.

Permalänk
Avstängd

malicious: bra att textfärgen är samma som X-et hehe

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
malicious: bra att textfärgen är samma som X-et hehe

Variation förnöjer...

Permalänk
Medlem

Är de någon som är grym i flash?

Behöver lite hjälp med en banner? så fall har jag lite krav, om du är intresserad så kan kontakta mig på marcus@tsw.nu (MSN).

Du får betalt i form av ekonomisk ersättning.

Permalänk
Medlem

Alltså. Starta egna trådar när du behöver hjälp. Folk startar trådar för att få hjälp med sina egna problem, inte för att folk ska ta över dem och be om hjälp. Visst, någon gång ibland med ett litet problem, men en flashbanner ser inte jag som ett "litet problem". Tryck på "ny tråd" längst upp i forumet istället.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack Grillcliff mfl!

Vit bakgrund då, vill du ha grårandig går det på ett par sekunder att ordna.

Logotypen är fortfarande i vektorformat.

Apanson: Snyggt.

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cht
Apanson: Snyggt.

tack, din är också grym som fan.. med tanke på sidans layout just nu borde han välja ditt förslag;) Minimalist som jag är så gillar jag småpyttiga hemsidor.. men det verkar typ bara vara jag kvar som gör det lycka till med sidan "Kryssbox Team"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: logo hjälp=pengar om den e snygg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av karim
Hej
Jag ska ha en logo till min hemsida. Hemsidan ska handla om xbox. Själva hemsidan ska hetta kryssbox. Logon ska vara normal stor.
Om logon blir jätte snygg så lovar jag att betala lite Annars om någon e schyst så kanske jag kan få en gratis? Tack!

Edit: Det ska stå kryssbox på logan

Jag kan hjälpa dig att göra en snygg logo. Kom till #johnnydesign @ QuakeNet.

Permalänk
Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

Mitt förslag :

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Medlem

Försök göra så att dme passar in här http://karim.pixeltown.se/xbox

Permalänk
Hedersmedlem

jag skulle lätt köra på cht's förslag!

bra jobbat!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Var fick ni FONT stilarna ifrån tex cht?

Visa signatur

Where there’s a risk, there’s a reason

Permalänk
Medlem

Texten såg inte så himla bra ut, eller så är den lågt komprimerad?

Permalänk

Utmärkt jobbat, cht!

Jag tror man ska vara ytterst försiktig när det gäller att bråka med Microsoft, än hur liten sak det gäller. Mitt 'kryss' gjordes i vektorgrafik med syftet att se väldigt hemmagjort ut.

Så länge man gjort den själv, inspirerad av logotypen, antar jag att det är tillåtet. Så kanske cht:s bidrag med ett hemmagjort kryss?

Lycka till med sajten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bananguru
Utmärkt jobbat, cht!

Jag tror man ska vara ytterst försiktig när det gäller att bråka med Microsoft, än hur liten sak det gäller. Mitt 'kryss' gjordes i vektorgrafik med syftet att se väldigt hemmagjort ut.

Så länge man gjort den själv, inspirerad av logotypen, antar jag att det är tillåtet. Så kanske cht:s bidrag med ett hemmagjort kryss?

Lycka till med sajten!

tack själv älskar jag din bananguru