Permalänk

Minns ni Cosmos?

Cosmos ja. ett helskönt spel där man åker nått fult litet rymdskepp å ska ta sig fram över banornas hinder. minns nån det?, eller kanske t.o.m vet vart man kan få tag på det?. det e nostalgi det

Permalänk
Medlem

Du menar det med "Emma och Erik"?

Permalänk
Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Lord Lothar, heter det inte Cosmonaut? en vän har det iaf till sin jättegamla dator, ett riktigt nice spel.

Visa signatur

=D

Permalänk

Cosmonaut ja?. kanske det kanske. det var ju ett tags sen man lirade det =). men det är möjligt

Permalänk
Medlem

"Letar du efter kaninhål?"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag minns det väl. Skitkul spel. Kommer också ihåg det som cosmos.

Permalänk

ja, cosmos hette de. men jag vet ej vart man kan få tag i de.. det kanske har släppts som freeware.. kolla runt, dvs om de nu funkar på dator i nuläget
one most fall 2097, alltså gammal OMF, det funkade inte på min burk, eller jo de funka, men matchen tog typ 3 sek, så man hinner ju inte göra någe

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att jag öppnade exe-filen i anteckningar o skrev om de löjliga kommentarerna.
Exempelvis: "spelar du pcman?" blev "spelar du quake?" osv

Permalänk

men vet ingen vart man kan ladda hem liret?
jag hittade det =). http://www.bluemoon.ee/history/kosmonaut/index.html

Permalänk

Cosmo och Skyroads är samma spel.

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.