Permalänk
Medlem

plexiglasruta eller inte???

Vad tycker ni om att ha plexiglas i datan?
Själv tycker jag att det ser förjävligt ut.

Bara en kul grej att se vad ni tycker.

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

Du ska göra som du själv tycker inte som andra tycker.

Permalänk
Hjälpsam

Re: plexiglasruta eller inte???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kelso
Vad tycker ni om att ha plexiglas i datan?
Själv tycker jag att det ser förjävligt ut.

Bara en kul grej att se vad ni tycker.

Jupp varför en när man kan ha flera?

http://forums.2cpu.com/attachment.php?s=&postid=379553

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Det är snyggt.. Mer plexi !!!

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk
Medlem

Det är bara fint med plexi om fönstret är gjort som en figur. Sen är det kanske inte så praktiskt att ha plexi för det blir så lätt repigt.

Permalänk
Medlem

Blir som sagt lätt repor och man ser hur förnedrande dammigt det blir i burken. Jag skulle bara ha fönster om jag hade nåt kul i burken, ett flerprocessorsystem eller så. Kanske några lampor så man ser vad som är i men LED-fläktar, bling-bling och figurmönster är bara trams i mina ögon.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Jo, mitt fönster på chasit blir dammit fort.. iom att den blir statiskt elektrisk som på tv rutan.. sen dras alla damm dit =/

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken.. luddig /en polare på lyran

Visa signatur

Phear the beavers!
<>(,,°°> <>(,,°°> <>(,,°°>

Permalänk
Medlem

Är bara n00bs som har fönster på datorn.

Permalänk

Men låt plexi eller inte plexi vara upp till var och en.
vissa tycker det är snyggt vissa tycker inte det.
Själv bryr jag mig inte speciellt mycket,

Permalänk
Medlem

Det viktiga är att man kan använda datorn och tycker om den.
Sen om den e snygg eller inte e ju upp till var och en.

Permalänk
Medlem

Hur snygg är en bil?
Hur långt är ett snöre?

Visa signatur

P4C 2,4@3,0 / P3 733@770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fc25
Hur snygg är en bil?
Hur långt är ett snöre?

Passar fönster på en bil?

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

nja det är det nog ganska osäkert att ha fönster i informationen borde ju bli många virus angrepp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Är bara n00bs som har fönster på datorn.

Haha, och man är "n00b" om man tycker om styladebilar? Väldigt dumt uttalande du gjorde, det handlar inte om kunskap utom tyck och smak. För övrigt tycker jag det kan vara snyggt med plexi om det är gjort på rätt sett och med bra kabeldragning.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Det kan nog bli ganska snyggt, hade dock en kille som gjorde ett fönster och satte ett lysrör under fönstret. Sedan ställde han datorn på golvet => man blev bländad varje gång man gick förbi...

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Haha, och man är "n00b" om man tycker om styladebilar? Väldigt dumt uttalande du gjorde, det handlar inte om kunskap utom tyck och smak. För övrigt tycker jag det kan vara snyggt med plexi om det är gjort på rätt sett och med bra kabeldragning.

Fönster och neon är roligt lika länge som en lavalampa ungefär.
Men faktum kvarstår att det uteslutande är folk tonåren som tycker det är ballt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Fönster och neon är roligt lika länge som en lavalampa ungefär.
Men faktum kvarstår att det uteslutande är folk tonåren som tycker det är ballt.

Fönster är snyggt.. om DU gör det snyggt vill säga..

1: Inget köpe skit..
2: Inget som var med från början
3: Det ska vara snidat i någont snyggt ovanligt mönster.
4: Det ska inte vara för stort.
5: Det ska inte lysas upp av något som är för starkt.. gärna nått lite diffusare..

Understrukningen högst upp i Quoten är för jag undrar hur gammal du sjävl är? tycker att folk som säger n00b, lol, och lotto, inte ens har kommit in i förstadiet till tonåren eller mognadsprocessen.. Så enligt min gissning borde du vara ungefär 12-14 år, och en utmärkt kund till tex ett Thermaltake chassi, eller varför inte kungen, Raidmax?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terroristen

3: Det ska vara snidat i någont snyggt ovanligt mönster.

Inte tribal! Iiiiiinteee tribal!!

I övrigt håller jag nog med.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk

inget som helst fel med plexi!
tänk erm hur fan ska man annars modda ett köp-chassi?
sätta på massa klistermärken? sånt håller inte.
men det ska inte bli överdrivet, inga julgransdatorer d.v.s

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk

Enligt mig tycker jag inte om plexiglas.
Om man ska göra en stilren dator ska man
absolut inte ha ett plexiglas. Sen är det en modesak, säkert ute om nått år

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk

beror på om man har något kul o visa så kan d va snyggt me plexi.. imo.. men som sagt bara göra som man själv tycker e snyggast.. man ska inte bry sig om vad andra tycker eftersom d e förmodligen du själv som ser burken mest

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SoldierBoy
beror på om man har något kul o visa så kan d va snyggt me plexi.

Blir det plexi i motorhuven? Kromade remskivor och grejer?

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patjo
Blir det plexi i motorhuven? Kromade remskivor och grejer?

heh inte plexi men kanske lite galler

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Får nog säga att personligen är det moddandet som är det roligaste. Man kan ju knappt låta bli när man kollar på bit-tech's forum Lovely!

Visa signatur

Athlon XP 2500+ @ 2039Mhz, ABIT AT7-MAX2, 512MB RAM, Asus Radeon 9600SE, 2st Phillips 17" CRT, Asetek Waterchill.

Permalänk
Medlem

Ska man ha ett fönster i lådan kan man lika använda glas! Bytte ut plexi't i min Lian-Li mot en glasruta. Den är väl sisodär 30x30cm och kostade... 30 kronor Skallar mindre och är mer reptåligt. Ska mycket till för att man ska ha sönder det också...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Fönster och neon är roligt lika länge som en lavalampa ungefär.
Men faktum kvarstår att det uteslutande är folk tonåren som tycker det är ballt.

Jag fyller 30 i år och har fönster och neon i min låda (lian li), men ballt? jag vet inte, det är ju inte så att man sitter å runkar för det direkt men det är väl upp till var och en vad dom vill ha.
Nåt jag inte fattar oavsett ålder är hur vissa kan lägga ner så mycket pengar och energi på att få sin dator snygg medans rummet där datorn står ser ut som en soptipp.

Visa signatur

P4C 2,4@3,0 / P3 733@770

Permalänk
Proffsmoddare

En sån här sak är ju 100% poänglös att bråka om eftersom det handlar om personlig smak. Jag gjorde mitt bygge för att jag helt enkelt gillar att bygga saker och få lite utlopp för min kreativa ådra. Jag är 32 år och gjorde mitt bygge helt för mitt eget nöjes skull inte för att få det godkänt av 14 åringar med attitydproblem.

Jag måste medge att jag småler lite över det faktum att många gånger sitter det pojkar och kallar mig för både det ena och det andra (n00b osv) Då dom inte ens va födda när jag satt med min första dator så tar jag naturligt vis inte åt mig Detta är samma sak som det återkommande kriget mella Lian Li och Thermaltake. PLZ Give it a rest!!
Köp eller bygg det ni själva gillar och lägg ner lite mindre energi på att basunera ut vad ni inte gillar.

PS
Det är möjligt att det finns folk som inte gillar plexi men dom har fel!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

De är som sagt snyggt om man har något fint att visa och fönstret är skuret på ett snyggt och unikt sätt. Jag tycker personligen att ett snyggt fönster tillsammans med en välstädad vattenkyld dator är guldvärt

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Fint med lite plexi, bara datorn inte ser ut som en julgran...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e