Permalänk
Medlem

vattenskärning

För kanske ett år sedan fanns det någon som, hade tillgång till en vattenskärare. eller om det var plastma, vet faktikst inte.
jag skulle behöva få skuret bitar i antingen vanligt stål eller rostfritt. 10mm tjockt.

hör av er med tips på folk som gör gör sådana operationer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

10 mm tjockt gods lär ta gött lång tid att vattenskära!
Men sök på "vattenskärning" på altavista/google, så hittar du säkert nåt vettigt. Själv sökte jag på "laserskärning" och hittade en mycket trevlig liten firma som kunde hjälpa mig med mina problem...

Permalänk
Medlem

snus, vad betalade du för hur mycket?

Permalänk
Medlem

vattenskärning finns i närheten av mig, jag kan snacka lite med dom - har ett par andra saker jag ska ta upp med dem

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Tror inte 10mm stål skulle vara något problem för en bra vattenskärare, de brukar skära genom en decimeter marmor nästan som om det vore smör. Det används också till att bila bort stora betongfundament såsom bropelare och dylikt, bara armeringen i dem är säkert minst 10mm.

Lycka till med ditt projekt, du har inte lust att berätta vad det handlar om? Man blir ju lite nyfiken

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

10mm är inga problem, det är som att köra ner en kniv i ett smörpaket.

jag ska ha grenrörsflänsar till bilen för bygge av extraktorgrenrör.

jag var hos den lokala vattenskäraren här i trakterna, tullinge maskinteknik heter det tror jag.
dom skulle ha 800kr för endats skärningen.
dock vet jag folk som säljer likadana flänsar för 300kr styck.
och priset jag fick var utan moms och cad ritning.

Visa signatur