Permalänk
Medlem

Nec 2500A Problem.

Hejsan, Jag har stora problem med min nyligen inköpta Nec 2500A. Det är så att den funkar felfritt att bränna vanliga CD-R skivor. Men när jag ska bränna DVD-R skivor så uppstår det fel. Tex. När jag bränner .img filer så låser sig brännaren eller den slutar arbeta, det kan hända när som helst mellan 1-99%. Har testat DVD Decrypter, Stomp RecordNow Max och Alcohol120% och brännaren låser sig på alla 3 programmen. Skivor som jag använder är TraxData 4x. Har redan formaterat datorn med det hjälpte inte :/.
Men jag lyckas bränna ibland. Säkert har runt 10skivor åkt i papperskorgen :/.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har du testat att uppgradera firmware? Annars verkar det som om det är skivorna som strular.

Permalänk
Medlem

mjo, har den senaste firmware 1.06. Tror det inte är skivorna men det kan vara det. För det funkar att bränna vanligt med skivorna som data osv. Men det är när jag ska bränna .img filer brännaren slutar arbeta i bränningen.

[Edit]
Kan det vara att jag har för slött nätagg? Har hört att dvd-brännare tar rätt så mycket ström.

Permalänk
Medlem

Finns en del problem rapporterade relaterade till Ritek DVD-R (som Traxdata DVD-R är) och NEC ND-2500A. Prova förslagsvis några andra skivor (t ex Traxdata 4x DVD+R som brukar vara Ricoh och fungerar i 6x på NECen).

Permalänk
Medlem

Låter som ett typiskt ASPI problem, Vilken version har du installerat?.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Har den senaste ASPI installerad. Men jag kan ha löst det, tror den fick för lite ström. Ryckte ur den vanliga dvd-spelaren. Jo har DVD+R också i TraxData. Återkommer senare om det verkligen var att den fick för lite ström.