Ni som kan JavaScript och PHP, hjälp mig gärna här

Permalänk
Medlem

Ni som kan JavaScript och PHP, hjälp mig gärna här

Jo det är så här att jag har en gästbok på min sida som många andra och utarbetar nu en ny version av sidan som kommer slå hårt och därför vill jag kunna göra koden så rätt och fin som möjligt.

Nu är det så här att jag vill ha en funktion för Admin på min sida så han/hon kan svara på gästboksinlägg. Det ska fungera så att en javascript-funktion öppnar ett nytt fönster som administratören kan skriva ett svar till gästboksinlägget genom.
Detta kräver att gästbokinläggets id kommer med när popup-fönstret skapas. Jag har funderat på hur det egentligen skulle kunna fungera. Fast med tanke på att jag inte kan JavaScript så måste jag ha hjälp med detta.

----Gästboksinlägget----

Loopar igenom all information som ska med i inlägget

if(isset($_SESSION['admin'])) { ?>
<a href="javascript:WindowUp('ensida.php','<?=resultatet['id']
?>')" }

--------------------------------

Vad jag nu vill är att i det nya fönstret så ska id:et finnas i en javascript-variabel eller bara utskriven i en <input type="hidden"/>
Så att jag sedan lätt och enkelt lägger in svaret som jag har skrivit i databasen genom rätt id.

Tack för hjälpen

Visa signatur
Permalänk

Tips är att skippa irriterande popups genom JavaScript, men vill du behålla det så länka till 'sidnamn.php?id=1' och använd sedan PHP för att komma åt id:t som du angav i länken mha $GET['id'].

Duger det eller förstår jag inte problematiken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bananguru
Tips är att skippa irriterande popups genom JavaScript, men vill du behålla det så länka till 'sidnamn.php?id=1' och använd sedan PHP för att komma åt id:t som du angav i länken mha $GET['id'].

Duger det eller förstår jag inte problematiken?

Fast popupsen kommer endast när folk ber om det och är i dessa tillfällen inte alls osmidiga eller irriterande utan nästan tvärt om. Men tack för hjälpen.

Ibland har jag bara svårt att tänka själv. Det var mig en lättnad hur lätt lösningen var på problemet.

Visa signatur