Ännu lite mer hjälp (PHP & javascript)

Permalänk
Medlem

Ännu lite mer hjälp (PHP & javascript)

PopUp fönster med formulär som efter att ha submittats; stängs och huvudsidan uppdateras.

Hoppas det inte är för svårt att förstå.

Visa signatur
Permalänk

Jag antar att det är en liten kodslinga som ska kämpas igenom, överst på din 'submit-sida'. När detta är klart föreslår jag att du lägger in följande:

<script type="text/javascript"> window.close(); </script>

Om man ska stänga rutan med en länk görs detta med:

<a href="javascript:window.close();">länktext</a>

Det enklaste sättet att uppdatera 'huvudsidan' är nog att lägga in en uppdateraknapp. Det blir lätt komplext om du ska hålla reda på vilket fönster som har 'huvudsidan' öppen för att veta vilket du ska uppdatera osv (om du vill göra det automatiskt dvs).

<a href="javascript:history.go();">Uppdatera</a>

Hrm, varför gör code-funktionen om 'javascript' till 'java script'?

Hur som helst, hoppas det fungerar.

Permalänk
Medlem

Inte "java script", utan "javascript" i länkarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bananguru
Jag antar att det är en liten kodslinga som ska kämpas igenom, överst på din 'submit-sida'. När detta är klart föreslår jag att du lägger in följande:

<script type="text/javascript"> window.close(); </script>

Om man ska stänga rutan med en länk görs detta med:

<a href="javascript:window.close();">länktext</a>

Det enklaste sättet att uppdatera 'huvudsidan' är nog att lägga in en uppdateraknapp. Det blir lätt komplext om du ska hålla reda på vilket fönster som har 'huvudsidan' öppen för att veta vilket du ska uppdatera osv (om du vill göra det automatiskt dvs).

<a href="javascript:history.go();">Uppdatera</a>

Hrm, varför gör code-funktionen om 'javascript' till 'java script'?

Hur som helst, hoppas det fungerar.

Men det är ett popup fönster vi snackar om. Som inte har någon direkt anknytning till huvudsidan, inte mer än att en länk på huvudsidan öppnar fönstret.

Det jag vill åstadkomma är samma sak som i lunarstorms gästböcker, att du skriver ett meddelande och sidan där meddelandet läggs uppdateras samtidigt som fönstret du har skrivit i stängs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter en snabb Googlesökning fick jag fram detta om popups

Edit: Det stod ju inte hur man gör en länk... detta har ju någon redan berättat <a href="javascript:window.open('.... >osv