Nintendo 8-bit spel-tips

Permalänk

Nintendo 8-bit spel-tips

Jag ska ta mig och beställa ett nintendo 8it hade jag tänkt hittade ett ganska bra pris,
begn. konsoll 375 :-
+ en kontroll (totalt 2) 50 :-

Nu ska jag bara bestämma mig för vilka spel jag ska beställa, Zelda 2 (link to the past) är spikat då detta är den bästa singeplayerspelserien som nånsin gjorts men sen finns det ju många andra gamla klassiker som man ska ha i åtanke.
Kan ni rekommendera några spel? Säg gärna också om det behövs en zapperpistol el. dyl. samt hur många man bör vara för att spela det.

Visa signatur

Moderkort: Epox 8rda+ nforce2 rev2.1 CPU: Athlon XP 2400+ Minne: 2*Twinmos 256mb 400MHz
Grafik: Leadtek GeForce 6800 LE Hårddisk: Maxtor Diamondmax Plus9 SE (80 GB + 160 GB)

Permalänk
Medlem

är duck hunt till 8-bit?det är iaf skönt..och du behöver nog en pistol till det

Visa signatur

"Allt säljs separat"- Barbie i svansjön

Permalänk
Medlem

Metroid är skoj!

Köpte NES 8-bit från tradera för 1200kr (två kontroller, zapperpistol, org. kartong med manual, några spel)

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Guardian Legend.

Blandning mellan Zelda och scroll-vad-det-nu-heter-rymd-shooter.

Helt underbar musik också! Min polare och jag spelade det VÄLDIGT mycket... men vi klarade det aldrig

Permalänk
Medlem

ExiteBike!!!! :D:D:D

Permalänk
Medlem

Megaman 2 och 3
Super mario
Turtles 2 (kul coop-läge)
Blue Shadow

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

paperboy

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Ice Hockey
Punch Out
Track & Field 2
Double Dribble (min favvo)
Silius
Ufouria (svårt som satan)

Permalänk

Robo-Warrior (trot jag det hette)

och så Guardian Legend...klarade heller aldrig det :/
Metroid
Snake Rattle & Roll
Gunsmoke
The Goonies

Visa signatur

mobo: msi 875P -neo lsr, cpu: P2.4C@3xxx (prel. 3.7)HT, Zalman 7000cu, 1024mb, Gfx: ATI 9800Pro

Permalänk
Medlem

Kidicarus!
Otroligt skoj
Turtles 2, Metroid också
Ångrar att jag gav bort mitt fungerande nes till mina kusiner som bara slängde upp det på vinden...

Permalänk

Zelda 2 är ju nästan det sämsta spelet, men man bör ha det iaf

Ice Climbers

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Zelda
Zelda II
Gunsmoke
CobraTriangle
Punch Out

Tror aldrig jag kommer uppleva samma spelglädje som jag gjorde på NES t_T

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Punch Out
Castlevania I, II och III

Permalänk
Medlem

Punch out helt klart!

Visa signatur

A64 3000+ 90nm | Arctic Cooling Freezer 64 | GIGABYTE GA-K8NF-9 | 120 GB + 80 GB + 10GB | 2048 PC2700 | FSP 350W | Sapphire X800XL | VF700-AlCu | ADDA 120 | Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Ni har ju missat det bästa av alla, Faxanadu! Det är ett grymt bra spel, bättre än Zelda2 IMO.

Sen är Rygar rätt kul oxå, bara det att sista bossen kastar segelbåtar (ser iaf ut så) och var svår som satan, iaf när man var liten och spelade som mest. Goonies2 tror jag det heter oxå, grymt!

Permalänk
Medlem

Zelda 2 är inte "A Link to the Past", det är trean. Tvåan heter "Links Adventure". Gillade inte tvåan, men ettan är fan gjutet om du ska ha en 8-bitars.

Permalänk
Avstängd

Rush & attack är väl klassiker... Kid Ikarus och RC pro am.. Osså Faxanadu / Rygar som Henpojk nämner är ju osså ett måste...

EDIT:
Kom på en till, Metal Gear...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

Zelda 1
Metroid
Kid Icarus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grotesk
Ufouria (svårt som satan)

Där kan jag inte hålla med, jag tycker snarare att Ufouria var ett av de enklare spelen att ta sig igenom.

För övrigt spelade jag alltid mycket willow.

Permalänk

Rush n Attack är ett måste..

Visa signatur

nullak-nullak-nullak-nullak-nullak
--INGALUNDA SÄGER BARBRO-!!!!

Permalänk
Medlem

ShadowGate

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TangaTorsten
Rush n Attack är ett måste..

Rush 'n Attack är nästan väl svårt, dock hur kul som helst. Musiken är också rätt så skön Battletoads och Duck Tales vill jag också tipsa om.

Permalänk
Medlem

Chip&Dale är också en riktig höjdare. (Piff och Puff)

Permalänk
Medlem

Secret of Mana 2 ...

Permalänk
Medlem

Wizards And Warriors
Wizards And Warriors II: Iron Sword
Wizards And Warriors III
Mario Bros
Super Mario Bros
Super Mario Bros III
Zelda
Zelda II: Links awakening
Ice Climbers
Excite Bike
Faxanadu

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kookie
Wizards And Warriors II: Iron Sword

Kan vara det absolut sämsta spelet tilll nes. Helt omöjligt att styra, snubben hoppade ju runt precis som han själv ville. Har inte spelat de andra Wizard & Warriors, kanske de är bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kookie
Zelda II: Links awakening

Är första zeldaspelet till Gameboy som heter så...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Zelda 2 är inte "A Link to the Past", det är trean. Tvåan heter "Links Adventure". Gillade inte tvåan, men ettan är fan gjutet om du ska ha en 8-bitars.

Nästan rätt, "The Adventure of Link" ska det vara...

Jag skulle satsa på klassiker om jag var du, förslagsvis mariospelen, zeldaspelen, megamanspelen och givetvis metroid. Höll nästan på att glömma castlevaniaspelen, hur grymma som helst!

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk
Medlem

Hur kan ingen ha nämnt Bubble Bobble? Måste ju var det grymmaste som finns

Edit: Stavfel.

Permalänk
Medlem

Ingen nämnde Ninja Gaiden vad jag kunde se, framförallt ettan är enligt mig en klassiker med... tvåan är bra om man tycker om ettan sedan har vi ju de nämnda, megaman 2-4, mario trillogin, battletoads är kul, duck tales, chip and dale

kom förresten på några som jag inte tror nämndes, gradius, darkwing duck, hockey (nintendos egna hockey spel ni vet den men smala tjocka spelare och sånt) ikari warriors. turtles 1 är kul med trots att det itne har ett coop mode

ska du spela första metroid som kom till nes är det bättre att skaffa en gba och köpa metroid zero mission. Är nästan samma spel fast alla förbätringarna från supermetroid till snes är med.. + att du kan spela det var som hellst när som hellst

Permalänk
Medlem

har man inte spelat Bubble Bobble, har man missat ett av Nintendos stoltheter.

Shadow Gate och Deja Vu är grymma

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Avstängd

Håller med till fullo om ShadowGate. har en svensk kasett här med kartong. PM om du vill handla för en slant. har nog 200 - 300 spel. (inget 50-in-one spel.). för övrigt kan jag rekommendera Bionic Commando, ikari warriors, commandos, mario 1,3, öhmm. wizards and serpents, deja vu, bubble bobble, kid ikarus mfl.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt