nec2500, dvd filmer hackar i slutet.

Permalänk

nec2500, dvd filmer hackar i slutet.

Köpte nyligen en nec2500 samt 25 stycken Bulkpaq dvd-r skivor. Brände en del filmer varav samtliga börjar hacka i slutet. Det kommer med jämna mellanrum på ca 30 sekunder. Det hela börjar när det är kanske 10 minuter kvar på filmen.

NEC2500
Bulkpaq skivor
Nero 6.2.0.0

Nån som har lösningen på detta problem?

Visa signatur

-rs-

Permalänk
Medlem

Ladda ner http://www.dvdinfopro.com/ och kör en mediatest på dina DVD skivor.
Möjligen så har du fått errors på slutet av skivorna efter bränning.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Jag har åxå en ND-2500 och köpte Bulqpaq DVD+R-skivor, bara för att ha, typ. När jag kollat efter bränning i Nero CD-DVD Speed, så märker man en markant sänkning av läshastigheten i slutet av skivan, så man kan anta att det beror på skivorna. Det är ju billiga skitskivor, så man kan väl inte förvänta sig för mycket heller.
För mig har det dock inte börjat hacka, vad jag märkt. Antingen så funkar +R-skivorna bättre eller så är min DVD-spelare (H/K DVD-25) mindre känslig.

Använd dem att spara undan porr på eller låt bli att fylla skivorna ända till slutet.

Permalänk
Medlem

Detta har hänt mig ganska ofta på bra skivor också (?), Ritek g04, verbatim mm när jag har bränt i 4x.
Fungerar klockrent när jag bränner i 2x...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjodd
Detta har hänt mig ganska ofta på bra skivor också (?), Ritek g04, verbatim mm när jag har bränt i 4x.
Fungerar klockrent när jag bränner i 2x...

Beror oftast på hur kassa skivorna är, har en bunt ritek g04 som var och varannan bränning har en kurva som ser förjävlig ut eller rent av massa fel. ARGH. Om jag kör i 2x har jag större chans att få en bra bränning, men ofta går det åt helvete ändå.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med Ritek G04 skivorna, är det grade B skivor eller sämre av Ritek skiktet.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Ni som har problem med Ritek G04 skivorna, är det grade B skivor eller sämre av Ritek skiktet.

Jadu, ingen aning vad mina är för något, men bra är dom inte....*S*.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara hög kvalitet på de Ritek som jag har köpt, vet dock inte klassen på dem...

Permalänk
Medlem

Det finns ju olika kvalitéer på Ritekskikten också. De som är B-grade , C-grade osv. är ju inte lika bra som A-grade skikten.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem innan. Det var för att jag flashat firmware medan jag hade brännarprogrammen installerade, stomp, dvd decrypter, nero osv...

Löste det med o installera om programmen.. Tog iofs 7 dvd-r innan jag kom på detta :/

Men om du inte vart inne o busat med firmware så är det skivorna..

Permalänk

Jag har väl cirka 50-60 DVD filmer hemma, alla brända med en NEC2500 DVD brännare, och det är ingen som inte funkar...

Har bara haft 1 fel bränning...

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem

Grade A/B/C etc är inget annat än en märkning som säger att "Om jag skriver Grade A på den här skivan så tror folk att det är en bra skiva och köper den". Det är inte namnskyddat på något sätt och säger i princip ingenting om kvalliteten på skivan.

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken

Permalänk

transportören: Vad använder du för skivor då? Ett j#vla träsk detta..

Visa signatur

-rs-

Permalänk
Medlem

uppgradera till senaste firmware

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du menar.
Nu var det ju Nec ND 2500 som det pratades om, och vad jag kan se har det inte kommit någon ny firmware.
Crackade firmwares har släppts men de bidrar inte med en stabilare och bättre programvara utan låser upp brännaren så att de kan bränna skivor med en högre hastighet...

Permalänk

Dåså..nu testade jag med följande.

Uppdaterade min firmware till en crackad som tillåter bränning i x8. (Tror dock inte att detta hade nånting med saken att göra.)

Testade bränna med Sony DVDR 1x-4x compatible skivor (Står 10DPR120N som betäckning men vet inte om det är nått som beskriver själva skivan).

Brände i 2.4 utan problem. Ska testa i högre hastigheter och se vad resultatet blev. Kan dra slutsatsen att det var dålig kvalité på Bulqpac skivorna med andra ord.

Visa signatur

-rs-

Permalänk

Har fått perfekt resultat på varje film jag bränt med min 2500A, men har iofs
bara kört med 3T Pro skivor, hehe vågar inte byta nu efter allt snack, men dom
känns stabila.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Avstängd

Satsa på vassa skivor så är problemen lösta. Själv bränner jag Arita DVD+R-skivor med Richoh-dye. Har bränt runt 20st och alla fungerar [u][i]klockrent[/u][/i].

Har visserligen annan brännare, något skrot från LG, men bra skivor är en tumregel när det gäller DVD-bränning. Skit i allt med dye från Princo, Leadtec, Longten Tech m.fl.

Taiyo Yuden, Ritek, Ricoh och ett fåtal mindre tillverkare är däremot saker som är värda att lägga pengar på.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Brän alltid i 1X