Permalänk
Medlem

z1010 eller Nec 616 ???

Funderar starkt på ett abbonemang från 3 just nu då det är gratis att ringa till alla som har 3.

Vet dock inte om jag ska ta Nec 616 eller vänta på z1010 som kommer att finnas hos "3" dock har de ingen aning om priset.

Nackdelar:

Nec 616; batteritiden, begränsningen, och inte så attraktiv i mina ögon

z1010; ingen aning om när den kommer komma och vilket pris den hamnar på, annars vill jag så gärna ha den

jag menar om jag inte slår till nu och väntar på att z1010 kommer ut, kanske den ligger på 350:-/månad hos "3" (jag hoppas ju på 199.-/m)

de säljer ju nec 616 på siba med "3" abbonemang + cykel

Vad ska man göra

Permalänk
Medlem

Z1010 lär ju inte precis vara revolutionerande på något sätt.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Ni som har nec616 hur fungerar egentligen gpsen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EDDuL
Z1010 lär ju inte precis vara revolutionerande på något sätt.

Nej men den lär ju vara bättre än Nec 616 som har usel batteri osv...

Permalänk
Medlem

Osv = ?

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EDDuL
Osv = ?

osv= ologiska menyer.com

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Var det bara det hade han ju kunnat skriva ut det, tycker jag..

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EDDuL
Var det bara det hade han ju kunnat skriva ut det, tycker jag..

jag orkar inte skriva allt det dåliga med den mobilen... (skulle ta evigheter)
men jag kan ju ta upp det om du vill...?

Permalänk

vad har Z1010 som inte Nec 616 har??

Visa signatur

IRAQI FOR LIFE

Permalänk
Medlem

Bättre batteritid.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia3650
vad har Z1010 som inte Nec 616 har??

www.nec.se
www.sonyericsson.com/se

jämför så får du se...

kolla även på alla begränsningar nec 616 har, hur outvecklad den är och hur otroligt dålig standbytiden är...

många missnöjda på diverse forum bl.a esato

Kan ej yttra mig om z1010, då jag bara testat demo versionen, älskade den dock, har alltid varit svag för ericsson/sonyericsson mobiler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
osv= ologiska menyer.com

Huh? Finns många jobbiga saker med e616, men menyerna är inte en av dem... De är skitsmidiga när man lärt sig dem.

Hursomhelst tycker jag mobilerna verkar ungefär lika bra, men Z1010 har bättre batteritid, är lite smartare och kommer antagligen vara _MYCKET_ dyrare (Tre ger ju bort e616 gratis, det lär de inte göra med Z1010 direkt...).

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Z1010 var mitt enda alternativ ifrån början men jag ändrade mig och köpte NEC:en. Z1010 är tjockare men har bättre batteritid och bättre funktioner men samtidigt kändes inte de, för mig, små fördelarna värda det avsevärt högre priset.

Köpte NEC:en och använder den i ett år, till ett mycket förmånligt pris, och när min bindningstid är slut köper jag en ny 3G telefon som troligen är mindre och med bättre funktioner o s v.

Kan tillägga att för att ringa med telefonen och utnyttja de grundläggande 3G tjänsterna duger e616 fint för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak
Z1010 var mitt enda alternativ ifrån början men jag ändrade mig och köpte NEC:en. Z1010 är tjockare men har bättre batteritid och bättre funktioner men samtidigt kändes inte de, för mig, små fördelarna värda det avsevärt högre priset.

Köpte NEC:en och använder den i ett år, till ett mycket förmånligt pris, och när min bindningstid är slut köper jag en ny 3G telefon som troligen är mindre och med bättre funktioner o s v.

Kan tillägga att för att ringa med telefonen och utnyttja de grundläggande 3G tjänsterna duger e616 fint för mig.

Men är det inte störande att behöva ladda batteriet varje dag?

Jag vill också gärna slå till nu... men batteritiden stör mig så himla mycket

Dessutom pratar alla om det mycket högre priset för en z1010...
En nec 6161 kostar 5495:- och en z1010 på telia (som kom ut idag) 5995:-
Kanske 3 kommer ut med ett bra deal på z1010 också? kanske för 250:-/mån

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Men är det inte störande att behöva ladda batteriet varje dag?

Jag vill också gärna slå till nu... men batteritiden stör mig så himla mycket

Dessutom pratar alla om det mycket högre priset för en z1010...
En nec 6161 kostar 5495:- och en z1010 på telia (som kom ut idag) 5995:-
Kanske 3 kommer ut med ett bra deal på z1010 också? kanske för 250:-/mån

Grejen är ju den att jag inte ens tycker Z1010 är bättre. Jag har inte sett någon annan komma med några argument heller, så jag förstår inte varför folk bara antar att e616:s enda fördel skulle vara priset?

Batteritiden är ju välkänt, även om jag i alla fall aldrig har stört mig på det. stäng av GPS:en ni som inte redan gjort det. utan den så fördubblas batteritiden....

Permalänk

Sen så är Z1010 lika tjock som E616 med fet-batteriet om jag inte läste fel. Har inte köpt någon av dom själv än, men eftersom jag är van att ladda telefonen över natten så är inte batteritiden så viktig, då tar jag hellre en tunnare telefon.

/edit

Z1010 är 29mm "tunn" och E616 är 26,4mm.

/edit

Ska dock testa båda IRL innan jag beställer något.

//B

Permalänk
Medlem

Batteritiden är inte något problem för mig. Z1010 har bättre bluetooth.

Permalänk
Medlem

Batteritiden är inget problem för mig heller, det finns obegränsat med el i vägguttaget (nästan iallafall)

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på antingen en e616 eller z1010....

Ni som köpt, varför valde ni just den telefonen?

Vilka speciella funktioner saknar/har telefonerna?
e616 har GPS vad jag förstått. Men är det nåra fler skillnader (till funktioner sett)?

Om ni har nåra bilder så visa gärna dom

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

I Australien är enligt uppgifter z1010 dubbelt så dyr. Alltså dubbla månadskostnaden mot nec e616.

Permalänk
Medlem

andyp jag valde den för det var en så bra deal, 225 kronor i månaden (i snitt) för Fri150... Det jag saknar på telefonen är ordentlig bluetooth och möjligheten att tanka över javaprogram från datorn. mp3:or som ringsignaler skulle också vara bra att ha.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
(Tre ger ju bort e616 gratis, det lär de inte göra med Z1010 direkt...).

Och det finns säkert en anledning, kanske för att den är lika average som NEC 606..

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

jag valde oxo mellan z1010 och necen.

Jag tog necen främst beroende på storleken, och på de små extra funktionerna. (gps, kompass, kameralampa). På pappret skiljer inte storleken mycket men jag råder er att jämföra dom i en butik. Ta en seriös butik, t ex dialect så kan ni testa menyerna oxo.

Nackdelen med nec som jag ser det är annars batteritiden, och att blåtanden endast är avsedd för data. Menyerna tog en dag att lära sig och är inte krångliga.

Jag ska även erkänna att jag hade en t610 innan och när jag kände på z1010 så kändes det som samma mobil i ett större skal. Vilket kändes tråkigt.

Men som sagt ringer du väldigt mycket så kanske z1010 eller nån annan telefon är att föredra.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Det jag saknar på telefonen är ordentlig bluetooth och möjligheten att tanka över javaprogram från datorn.

Vad är det för fel med bluetoothen då? Går det inte att få in nya javaprogram till telefonen från datorn??

Sen hörde jag om hörlursuttaget på e616, är det bara 2.5 mm? Någon som vet om det är standarduttag (3.5 mm) på z1010?

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan bekräfta att det är möjligt att föra över java-program via Bluetooth med Z1010?

Permalänk

jag valde med pallade inte vänta på z1010
+ att 3700:- för att få fungerande bluetooth skiter jag i.
Annars e det batteriet. Samt inbyggda mp3 spelaren sux får leta upp någon java, nån som hittat någon?

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem

Ok ännu mer frågor här

Vad är det för dåligt med mp3-spelaren på e616?

Vad är det för fel på bluetoothen på e616?

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

Ser inget fel med mp3spelaren.

Blåtanden stödjer endast headset.

Dvs du kan inte synkronisera, skicka över filer, eller använda som fjärrkontroll.

Du bör även vara medveten om att gpsen är operatörsberoende, dvs du måste vara i tres nät, och varje söknings kostar fn 1 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av claes_rocky
jag valde med pallade inte vänta på z1010
+ att 3700:- för att få fungerande bluetooth skiter jag i.
Annars e det batteriet. Samt inbyggda mp3 spelaren sux får leta upp någon java, nån som hittat någon?

vad menar du med 3700kr, du har väl ingen aning om det slutgiltiga priset?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
vad menar du med 3700kr, du har väl ingen aning om det slutgiltiga priset?

Telia har börjat sälja den och den hamnar nog där någonstans hos Tre med.

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.