Hårddiskförpackning - "2-inch foam rubber"

Permalänk
Medlem

Hårddiskförpackning - "2-inch foam rubber"

Min Seagate 120-gigare är trasig, skall skicka tillbaks den till seagate. Dock står det på hemsidan att man skall använda "2-inch foam rubber" och INTE tidningspapper (förståeligt ) eller "bubbel-wrap".

Bubbel-wrap är väl såndär plast kan jag tänka mig... vilket jag har. Blir dom mycket arga om man använder det istället, då jag inte har en aning om var man skall hitta deras skumgummi-förpackningsmaterial.

Visa signatur

"I don't claim credit for the graphics, I used that well know web designing technique known as surf 'n' steal."

Permalänk
Medlem

Det går nog lika bra med det. Huvudsaken är att den är väl skyddad så den klarar frakten till Seagate.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frajja
Det går nog lika bra med det. Huvudsaken är att den är väl skyddad så den klarar frakten till Seagate.

Jo, precis, men iom att det uttryckligen står att man inte skall använda det så

Den skall till Holland... vet inte hur bra dom tar hand om paket när man skickar dom.

Visa signatur

"I don't claim credit for the graphics, I used that well know web designing technique known as surf 'n' steal."

Permalänk
Medlem

Företag brukar ta i lite extra när de skriver regler osv för att undvika missförstånd. Vissa är juh dumma nog att bara slå in i vanligt papper. Så slå in det så hårddisken är skyddad från stötar osv, sen vad den är packad i är nog skit samma. Dom reagerar nog bara om dom får en hårddisk som är extremt dåligt packad. Troligen kommer dom endå kasta din hårddisk när den kommer och skicka en ny.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Hedersmedlem

Skaffa en stor kartong och ös på med en massa stumt men sámtidigt mjukt material (tex skumgummi) lägg disken i mitten och ös på med mer packmaterial. Viktigt är att disken ligger still i lådan. Glöm för bövelen inte ESD-påse

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

massa gamla musmattor funkar t.ex. fint

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Medlem

Jag använde bubbelplast när jag skickade in min ibm 75gxp och även ibm säger att man inte får använda bubbelplast men det gick bra ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne
Jag använde bubbelplast när jag skickade in min ibm 75gxp och även ibm säger att man inte får använda bubbelplast men det gick bra ändå.

Jag med bubelplast och antistat påse sedan fyllde jag lådan med tidningspapper, bubelplasten var kanske 10cm tjockt. kostade 250kr att skicka paket till holland, och då fick jag via budfirma en ny efter ett par veckor.

Permalänk
Medlem

Tre lager liggunderlag borde funka lika bra

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se