NOD32 konfigurering???

Permalänk
Medlem

NOD32 konfigurering???

Hejsan!

Det är så att jag nyligen bytt ifrån att använda norton antivirus till NOD32 i hopp om att frigöra en del systemresurser. Frågan är hur man ska konfigurera AMON funktionen?...Just nu ligger den o scannar samma filer hela tiden och processorn ligger på 100%. Detta är juh inte riktigt bra. Hur har ni löst det problemet? Det är väl inte meningen att processorn ska vara 100% belastad konstant?

Tacksam för svar...

/KaliZ

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255

Permalänk
Medlem

Programet fungerar perfect "out of box" du ska inte behöva confa något speciellt vad jag vet.
Den scanar dom filerna som används av systemet. Prova att installera om eller nåt det låter knepigt att du har 100% cpu nyttjande?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag har kommit tillrätta med problemet. AMON drog tydligen igång en gammal exe-fil som jag haft liggandes....denna exe-fil måste startas på ett spec. sätt annars ligger den o malar som tusan...så nu funkar det perfa!

/KaliZ

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255