OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB?

Permalänk
Medlem

OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB?

är det någon som använder detta minne?
isåfall är det bra och är det värt pengarna?

Permalänk
Medlem

det är ett mycket bra minne eftersom dom använder BH6 chip, ska du ha bra minnen i dagens läge är det dom som gäller.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag har sådana .. (iaf 1.) men jag vet inte hur det är riktigt eftersom min dator vägrar att starta/ installera XP... fick igång den lite och körde lite bench bara...
40k i aquamark3
20k i pc mark 2001 se

cpu @ 200*10
ram @ 400mhz , 2-2-2-7

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd.

Visa signatur

Mor åt gröt. Far åt helvete.

Permalänk

Jag har precis köpt dessa minnen och har strul...

Har ett ASUS A7N8X-E Deluxe med en Amd xp 3200+.

Med dessa minnen startar datorn om hela tiden oavsett belsatning eller inte, när jag byter tillbaka till mina gamla Samsung 3200 400mhz så funkar allting perfekt!

Har någon tips om vad det kan vara så e jag tacksam.

/Danne

Visa signatur

C-64 Turbo snabb som satan !

Permalänk
Medlem

Psyk-Danne: du kör nog för låg spänning på minnena, BH6 minnen behöver minst 2.7 volt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

De är bra men inte värda priset om du inte är extremt seriös med ditt överklockande

Men de är de bästa i alla fall tills Cosairs XMS XL minnen kommer ut på marknaden. Dessa är klart imponerande. Första 2-2-2-5 at 1T minnet på länge

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Jag har ändrat volten och timings i bios men fortfarande startar den om när den sjläv behagar.... Skall ringa overclockers.se "inhandlade där" och rådfråga vad dom tycker att jag ska göra, skicka tillbaka eller testa något som dom föreslår.

Visa signatur

C-64 Turbo snabb som satan !

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mina, har dock 2*256
får upp dem i 228Mhz 2-2-5-2 3,2v utan att i övrigt ändra nåt, prövade en dag att sätta en fläkt över minnesplattserna, då kom jag upp i ca 235Mhz.De blir väldigt varma i de hastigheterna och den volten, men med lite extra kylning gick de som sagt lite till, tror jag kan få ett par Mhz till om jag fixar bättre kylning också. Fick förövrigt ca 5700mb/s i sandra i den hastigheten, är statiskt och sånt jag vet, men ganska bra för att se direkta skillnader, körde sandra på föräldrarnas märkesdator förrut (p4:a dualchannel ddr400) och den fick typ 4200mb/s ;).
Dock så skulle jag nog tjäna på att ha ett par minnen som klarar 250-260Mhz då processorn kan gå dit, dock så blir det ju sämre timings då.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Min e totalt pajja.
Körde mem test igår och den hittade hur många fel som hels.
Men som tur är så är det livstids garranti på dom