Permalänk

Var kan man köpa billiga dremlar?

Jag har kollat på Classe men där kostar dom ju 1000 kr Det är för mycket. Finns det någon annan butik som har en dremel för under 1000kr?

Permalänk
Medlem

finns ju dremel-kopior , har köpt den från classe för 200kr funkar utmärkt. Ang dremel-kopia , jag tycker det är väldigt svårt att göra motiv i plexi , ska man trycka hårt lr vad? för den bara glider runt på utan :/

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk

vad fick du med för saker? står 100 tillbehör. fick du med polerings sak? och hur mycket tror du den väger?

Permalänk
Medlem

hmm , slippapper , poleringsbollar lr vad det heter , sedan en massa annat kapskivor tunna som löv men funkar om man tar det lungt har inga kvar snart alla har gått sönder :(. kanske 500-1500 gram ?

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk

halvt kilo? de är mycket att ha i handen
Edit: Är det svårt att ha den i handen?

Permalänk
Medlem

Nej det är det inte

Visa signatur

Apple frälst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramzeus
halvt kilo? de är mycket att ha i handen
Edit: Är det svårt att ha den i handen?

Ha, ett halvt kilo har man ju i handen dagligen..

Det finns kopior på Rusta också. Kolla där.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
finns ju dremel-kopior , har köpt den från classe för 200kr funkar utmärkt. Ang dremel-kopia , jag tycker det är väldigt svårt att göra motiv i plexi , ska man trycka hårt lr vad? för den bara glider runt på utan :/

Hög hastighet är viktigt. Jag målade upp mitt motiv på maskeringstejp, vilket gjorde att man fick finfint fäste. Det jobbiga är att klistret från tejpen sätter sig på stiftet, men det gick bra för min del. Dra den bara åt ett håll (inte mot kraften) tryck ner en aning och var lite bestämd i rörelserna.

Permalänk
Medlem

TEKNISKA SPECIFIKATIONER
* Ingångseffekt: 125 watt
* Vikt: 0,45 kg
* Varvtal utan belastning: 10.000-33.000 v/min
* Spännhylsestorlek: 0,8 - 3,2 mm

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilfirin
TEKNISKA SPECIFIKATIONER
* Ingångseffekt: 125 watt
* Vikt: 0,45 kg
* Varvtal utan belastning: 10.000-33.000 v/min
* Spännhylsestorlek: 0,8 - 3,2 mm

var hitta du det?

Sen den på rusta är nog bättre. Man får med e förlängare!

Duger det med 30 000 varv per minut?

Edit: den på rusta låter 77 DB!!!! HÖGT

Permalänk
Avstängd

Kjell&CO har en "kopia" för runt 70 spänn. Den är dock inte nätdriven, så en adapter behövs.

http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?40226

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Tja, Beijer lidingö har 50% rabatt på dem just nu. Då får du en modell som något/några år gammal för cirkus 400. Är inte säker på priset men jag kan kolla det nästa gång jag är på jobbet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: den på rusta låter 77 DB!!!! HÖGT

Sedan så har du inte igång den alltid heller, så det står man ut med :).

Jag har själv den från Classe och den funkar bra, kan rekommendera den.

Visa signatur

tomt

Permalänk

jo den på rusta blir nog bra. Sen fär man inte 500g i handen snarare 100g med förlängningen

Permalänk
Medlem

Alltså 500gram, är ni riktiga klenisar eller ? :S Den på Classe väger nästan inget ju (om det var den ni menade vägde 500gr).

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

SÖK innan du frågar, det finns många trådar om samma sak!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det är ju alltid en fördel med lätta verktyg när de skall användas på samma sätt som penslar, om man gör ett motiv med en dremel tex.

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk

jo den där på rusta fick man med en förlängare och slutet på den kanske väger.., 100g som en tung penna
eller inte?

Permalänk
Medlem

På classes modell passar alla dremel-tillbehör.

Visa signatur
Permalänk

1Ce är den där dremeln svår att ha i handen? sen får man med en förlängare till den?

Permalänk
Medlem

Hallå har ni inte hajat, vi lever på 2000talet. ALLT SKA VARA TYST!

*sarkasm*

Vaddå, ska du hålla på med dremeln på natten eller? och ett halv kilo, vad är det? Din mus lär ju väga 200-300g(iaf min mx, innan jag tog ut blyklumpen).

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed
Hallå har ni inte hajat, vi lever på 2000talet. ALLT SKA VARA TYST!

*sarkasm*

Vaddå, ska du hålla på med dremeln på natten eller? och ett halv kilo, vad är det? Din mus lär ju väga 200-300g(iaf min mx, innan jag tog ut blyklumpen).

nja allt ska inte vara tyst. Den där dremeln lät 77 db Sen var finns den där bly klumpen i mx?