Permalänk
Medlem

Chello 6mbit när?

Nån som har nån aning? Kommer det i sommar? Vore sweet med lite mer fart i linan såhär i sommartider!

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

VA? Skojjar du ? hur vet du det? Fyfan va nice

Visa signatur

[P4 2.0GHz] [512DDR RAM] [HDD 120GB] [GeForce 4TI 4600 128 mb]

Permalänk
Medlem

*host* avis.. *host*

Visa signatur

[P4 2.0GHz] [512DDR RAM] [HDD 120GB] [GeForce 4TI 4600 128 mb]

Permalänk
Medlem

Kommer nog dröja ett litet tag till. Som jag har förstått det så håller dom fortfarande på att uppgraderar till DOCSIS 2.0, samt att de precis höjt hastigheterna, men mot hösten kan man mog vänta sig ännu en höjning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja o då måste de byta modem till de som skall ha dessa hastigheter, tror de kör med 1.0 eller HÖGST 1.1 modem i dagsläget... Tvivlar att de går att uppgradera för att stödja standarden

Saxat från chello.se "Modemet, som valts efter den nya amerikanska standarden (MCNS/DOCSIS 1.0)". ??? Docsis 1.0 är långtifrån nytt (comhem kör max 2mbit med eurodocsis 1.0 modemen) + att det låter märkligt att de skulle köra den amerikanska varianten...

Vet inte med driftsäkerheten men de låter inte lika långt fram som comhem när det gäller cable-internet iaf (lär få på moppo för dethär inlägget dock). Läste lite om UPC också (kabel-tv bolaget man kan få chello cable-internet av) och inte så konstigt att de bara kör i Sth, deras kanalpaketeringar och hutlösa priser för flytt m.m. är inte så kundvänligt. Endock så vet jag ju inte driftsäkerheten där heller. Är nästintill samma teknik så borde vara ungefär samma på bådas tjänster.

Såg föresten att comhem inte är ensamma om att köra den urgammla nemo-standarden (de körde den främst innan docsis infördes men det finns kvar på sina håll tills alla modem pajjat ihop antar jag). Tele2 har detta på vissa orter med maxhastighet av 512kbit (comhem har max 1mbit med den typen av modem). Det företaget ligger också en bra bit efter gällande Tv mot både UPC och comhem (Kabel-vision heter bolaget). Kör bara analogt de dinosaurierna. Detta en minus för mig som har dem som leverantör. De skrattar om man frågar om uppgradering för digital-tv på kundtjänsten...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

En polare som har chello har samma vita motorola som comhem kör med..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Ja det lär isf vara 1.0 versionen men inte med beteckningen E (för eurodocsis). Motorola gör båda typerna. De går inte att uppgradera utan bara att byta ut modemet vid högre hastigheter, så 6mbit lär inte gå. Dock upp till 2mbit. 1.1 modemen skall tydligen klara högre hastigheter men med annan mjukvara på servrarna.

Visa signatur

Dooh!