Permalänk
Citat:

www.targedon.com finns välgjorda soft-airvapen som nog kan räknas in som replikor.

Min personliga favorit inom replikor, förutom den portabla Vulcankanonen, är nog "M41A Pulse Rifle" känd från Alienfilmerna.
Den finns att beskåda bland annat på www.monstersinmotion.com/weapons/pulserifle.html
där den kan köpas för ca 30 000 + 340 kr i frakt.

En nolla för mycket där ja, dock kan man få en riktig Ak-47 billigare.

Permalänk
Medlem

Well... eftersom Pulserifle-replikan säljs i USA och kostar 3000 USD blir det ungefär 30 000 (27 930 kr för att vara exakt) att betala för en svensk om den passerar förbi tullen obemärkt.

Edit: Vi kanske tänkte på olika replikor? Jag menade den fungerande (soft-air) versionen med elektronisk display precis som på "orginalet" - den kostar 3000 USD.
Den billigare, "icke-fungerande" i plast kostar som du säger ca 3000 kr.

Permalänk
Medlem

ja en skön replika vore najs!

Militaryshop på Sveavägen har en SA80 och en MP5 i replika men dem vet inte vart dem fått dem ifrån dem är as coola!

Polaren hade en pluggad Magnum 44 men den pajja så han slängde den! 8(

Permalänk
Avstängd

Robber, talar du om replikor eller airsoftgevär?

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naTTen

Om jag skulle bott i usa i en vapenliberal stat så skulle jag väl kunna köpa ett maskingevär vid 18 års ålder.

Tror inte någon stat i USA tillåter helautomatiska vapen...

Permalänk

357magnum, barreta, colt 45 finns på hobbex, i metall, pluggade... polarn köpte en sån, helt klart verklighetstrogna..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cobra

Tror inte någon stat i USA tillåter helautomatiska vapen...

tror man kan komma undan med ganska maffiga grejor om man t.ex. äger en vapenaffär....=)
man har lite speciella grejor man kan innehava då...

Permalänk
Medlem

Kan ju sägas att de finns 1 person i sverige som har vapenlicen på en AG90 cal. 50.. Jaktlicens för småvilt

Dessutom får man endanst ha semivapen i större delen av usa.. dessutom så får man inte ha någon flamdämpare på.

Permalänk
Medlem

Okey, finns det något sätt att lägga vantarna på en AK47 replika, vore stiligt att ha en sådan hänga på vägen, fast pröjsa ~3000 på ett airsoftvapen är jag mindre pigg på.

Länk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko
Okey, finns det något sätt att lägga vantarna på en AK47 replika, vore stiligt att ha en sådan hänga på vägen, fast pröjsa ~3000 på ett airsoftvapen är jag mindre pigg på.

Länk?

Detta var ju en återupplivning av tråd kan man säga, efter två års död

Hur som helst så verkar det vara svårt att få tag på replikor på andra vapen än riktigt gamla indianpilbågar och revolvrar, och sen finns de moderna berettorna och colt 1911, det är allt jag hittat i alla fall.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3riko

Länk?

Tja, www.replikvapen.se skall köpa in replika ak74:or tydligen.. det kanske duger?

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Stringtown hade en del, men dom som inte var i plast kostade 250$ och uppåt.
Ska hålla koll på vad replikvapen.se tar för sitt kommande.

Tyckte det var bättre att skriva i denna tråd än att skapa en ny.

Permalänk
Medlem

Men frågan är hur man får hem vapnen från england?
Eller är det kanske fullt lagligt? Tullen lär ju inte tycka om det?

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
Men frågan är hur man får hem vapnen från england?
Eller är det kanske fullt lagligt? Tullen lär ju inte tycka om det?

Har för mig att de står om de på tullens hemsida. Annars är det lätt att maila dom och fråga.

Permalänk
Medlem

För att svara på några av era frågor. Att beställa deaktiverade vapen från england är INTE lagligt. Det är av svensk lag olagligt att äga ett vapen som en gång varit i funktionsdukligt skick. Våra repliker vi kommer ta hem är tillverkade i samma fabrik som tillverkar vapen åt ryska armén. Men dessa kommer vara specialtillverkade för att säljas på den svenska marknaden.

/Erik - ägare av replikvapen.se

Permalänk
Medlem

Lundin: Ta in lite coola pistoler/revolvrar. Desert Eagle, Glocks, etc...

Vilka vapen på http://www.stringtownsupplies.co.uk/ var i metall? Var gas blow-back det?

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundin
Det är av svensk lag olagligt att äga ett vapen som en gång varit i funktionsdukligt skick.

om man saknar licens ja.

vad kommer ak-74orna kosta ca?