slant med HD:en mot g-kortet

Permalänk
Medlem

slant med HD:en mot g-kortet

Ja, det är sant. Ja vet inte om jag ska skratta eller gråta men det som ska åka ner i papperskorgen är ett sapphire Radeon 9800 Pro...

Det är underförståt att jag är en j*vla idiot men min fråga till detta visa forum är... finns det en schans att ja kan löda fast de avslagna komponenterna igen... det rör sig om en relativi stor grönaktig komponent (2 x 2 x 2 mm) och en svart med fem små utstickande "ben"?

Ja la dom på kortet bäst jag kunde direkt efter incidenten och då funka grafiken, det uppkom "artefakter" lite här och där och när ja körde ait tool så bugga hela skiten...

men som sagt... e de lönt att försöka fixa kotet?

Permalänk
Medlem

Ja, med tanke på att du knappast lär få ett nytt på garantin.

Permalänk
Medlem

har du lödkunskaper så löd o testa funkar det inte så får du skrota kortet.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

att försöka räcker långt, men inte i detta fallet

som grabben_83 säger, testa lödda, har ju inget att förlora.
Känner du en poolare som e grym så låt han testa.

Permalänk
Medlem

hade du inte bott så långt bort hade jag kunna lödigt det åt dig.
Gick el + lödning i gymnasiet.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Har tagit en närmare tiutt på kortet... lödandet kommer inte vara ett problem men att hitta den tredje avslagna komponenten (storlek: en liten myra) kommer att li svårt :/

Tack grabbar... känns dött... jävligt dött...

låna nyss brosans graffekort... han började böla...

Ha de bra grabbar, o akta för helvete era kort...

ps. någon som vet något bra program som kollar minnet? tror att ja kan ha nitat till minnet oxo....

ska ju kännas att man lever

Permalänk
Medlem

Inte för att vara elak/dum/taskig/irriterande/störande men, hur fasen lyckades du slå sönder hela datorn när du fifflar med en HDD?

För att testa minnet kan du köra memtest86, finns att ladda hem från filarkivet.

Permalänk
Medlem

För det första måste man vara stressad och nyligen ha cycklat 3-4 kilometer i relativt hög hastighet... sedan ska man vara jävligt ivrig att få i disken i datorn... man ska fastna med disken mot en ide kabel... liksom klämma ide kabeln mellan hdd:en och moderkortet... SEN, ska man tycka att man ska dra ut den utan att tänka på vad som finns direkt bakom hdd:n... om det ska bli samma olycka så ska grafikkortet vara placerat i en agp port några centimeter bort från den fastkilade hdd:n... sen drar man bara liiiite för mycket och så sim-salabim så e man 2300 kr fattigare.

Permalänk
Medlem

Det måste väl gå att ta reda på vad den "tredje" komponenten är för någon och köpa... Typ på elfa eller nåt.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Inaktiv

Köper kortet med dom avslagna komponenterna av dig om du ändå ska slänga det, hör av dig till mig på : order_best@telia.com nämn ett pris vad du vill ha för det.

D@nsken.

Permalänk
Medlem

Låter inte kul
Jag tappade en metallsak på kortet en gång....det slig gnistor och datorn startade om...men den funkar som alldrig förr kom upp 10mhz mer på coren

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W