Permalänk

Alltså är det någe mer skillnad på Ipod mini och Ipod än bara storleken. Är det bättre hårdvara eller nått?

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Men du kan ladda iPoden via FireWire annars och så kan du köpa en omvandlare för amerikanska kontakter till svenska kontakter.

Grejen är ju den.. nätströmsadaptern är UNIVERSELL, men byter bara stickpropp, eller använder en "apparatsladd". Jag laddar enbart från datorn.

Är 90% säker

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimpisKompis
Alltså är det någe mer skillnad på Ipod mini och Ipod än bara storleken. Är det bättre hårdvara eller nått?

Bättre display och lite annorlunda menyer/funktioner på Mini.

Permalänk
Medlem

Hur är batteritiden på dem?

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Sju till åtta timmar.

EDIT: Ja, jag har sett Metallica live

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Själv förstår jag inte hur man kan ens tänka på att köpa någon annan spelare än en Ipod / Ipod mini. Grattis!

Creative Muvo2 4gb finns ju, nästan identisk spelare, om man kollar på egenskaperna.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Creative Muvo2 4gb finns ju, nästan identisk spelare, om man kollar på egenskaperna.

Jag fick dock denna för 1900kr och inte dom 2800~kr som Muvo2 4gb kostar.
Dessutom har iPod mini bättre display, intigrerade spel, kalender mm. Smidigt med FW _och_ USB 2.0 dessutom.

Permalänk
Medlem

Re: iPod Mini

Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrgrd
Får hem en underbar iPod Mini nu på söndag.
En kompis pappas syster bor i New York och kommer hit över helgen, med henne följer även 2 st iPod Mini, en till mig och en till min kompis.
Jag bara undrar om någon redan har denna underbara skönhet i rått stål, och om det ens finns några nackdelar med henne.
Förresten, behövde bara betala 1900:-

http://a1200.g.akamai.net/7/1200/51/c162fa3e8c2542/www.apple....

Du som bor på Strandvägen borde väl ha råd till en såndär i sverige, varför vänta?

Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk
Medlem

1900 billiiiigt

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Re: Re: iPod Mini

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3m1
Du som bor på Strandvägen borde väl ha råd till en såndär i sverige, varför vänta?

För att bo på Strandvägen kostar väldigt väldigt mycket, och vi har bytt upp oss rätt rejält från en trea i Täby till en 300 kvadratare på Strandvägen. Därför jag skryter rätt mycket, det är som om din farsa helt plötsligt fick för sig att köpa ett par Ferraris, tror du skulle vilja skryta om det då också
Min poäng: Bara för att jag bor där betyder det inte att vi har massa pengar, snarare tvärtom, vi har knappast några pengar alls nu för att det var en sån dyr flytt.

EDIT: Jo det var jävligt billigt, därför jag är så glad över det

Permalänk
Medlem

Been there done that, du kommer inte ångra att du köpte den! Har haft min i mer än 2 månader nu och jag är fortfarande förälskad i den.

Permalänk
Medlem

Är jävligt billigt, men uhh både stor och ful, köper hellre en 512mb iRiver

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Är jävligt billigt, men uhh både stor och ful, köper hellre en 512mb iRiver

Det är så jävla mycket musik jag tycker om, och jag har runt 90gb mp3 på datorn, jag är smått intresserad av en 20gbare eller mer. Men ett byte från min Napa PA22 som har 128mb flashminne och USB 1.1 utan display så är detta helt okej, speciellt för priset, som jag kunde fått en JOS med 256mb för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Är jävligt billigt, men uhh både stor och ful, köper hellre en 512mb iRiver

Stor är den absolut inte för att ha så mycket utrymme.

Permalänk
Medlem

Nej det måste jag hålla med om. iPod har länge varit dom bästa mp3-spelarna som finns, tycker för övrigt att Apple är ett otroligt bra företag som absolut vet vad dom gör.

Permalänk

det är ju inte direkt så att du hinner lyssna på dina 4gb musik på en dag, inte ens en vecka...

Visa signatur

det var sent och jag var trött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aimbagarn
det är ju inte direkt så att du hinner lyssna på dina 4gb musik på en dag, inte ens en vecka...

Nej men i sommar ska jag ner till Spanien i tre veckor, då är det skönt att ha variation på musiken, eller?

Permalänk
Medlem

Iriver h120 är dubbelt så bra..

Permalänk
Medlem

Men va fan :/ Nu är jag jätteledsen, jag gråter till och med.
Kompisen ringde och sa att han hade pratat med sin pappas syster över telefon och att alla iPods i New York var slut :/ Dom kanske kunde få in imorrn, annars blir jag hur jävla förstörd som helst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrgrd
Men va fan :/ Nu är jag jätteledsen, jag gråter till och med.
Kompisen ringde och sa att han hade pratat med sin pappas syster över telefon och att alla iPods i New York var slut :/ Dom kanske kunde få in imorrn, annars blir jag hur jävla förstörd som helst

Jo så är det..För ett tag sen så köpte några vi känneri USA en iPod åt mig, dom skulle egentligen köpt en iPod Mini men den var slut i alla affärer så dom beställde en av Apple istället. Den blev försenad hela tiden och till slut fick dom ett brev av Apple där det stod att man fick välja mellan att vänta 3 veckor till eller att få en iPod 15gb för 250$ (Samma pris som Minin, istället för iPod 15GB's orginalpris 300$ och få den levererad på 24h). Otålig som jag är tog jag vanliga iPoden, ångrar mignästan när jag ser polarens Mini

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: iPod Mini

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Creative Muvo2 4gb finns ju, nästan identisk spelare, om man kollar på egenskaperna.

Förutom att den saknar estetik och ett bra menysystem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrgrd
För att bo på Strandvägen kostar väldigt väldigt mycket, och vi har bytt upp oss rätt rejält från en trea i Täby till en 300 kvadratare på Strandvägen. Därför jag skryter rätt mycket, det är som om din farsa helt plötsligt fick för sig att köpa ett par Ferraris, tror du skulle vilja skryta om det då också

Ingen gillar en skrytmåns...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsN
Been there done that, du kommer inte ångra att du köpte den! Har haft min i mer än 2 månader nu och jag är fortfarande förälskad i den.

Har haft min 10GB i 1,5 år och är fortfarande störtkär

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Är jävligt billigt, men uhh både stor och ful, köper hellre en 512mb iRiver

...och den rymmer hur mycket? 4-5 timmar musik? Störtlöjligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riich
Iriver h120 är dubbelt så bra..

Baserat på..?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

För dom som bor i Stockholm så har Macoteket www.macoteket.se en iPod Mini på demo ifall man frågar snällt i kassan mycket finare och skönare i handen än på bild

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamsen87
För dom som bor i Stockholm så har Macoteket www.macoteket.se en iPod Mini på demo ifall man frågar snällt i kassan mycket finare och skönare i handen än på bild

Stämmer på alla Apple-produkter

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Är basen lika klen på Minin som den är på vanliga rev. 3?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

iPoden är fin osv men eftersom jag är nöjd med min gamla iRiver så tänkte jag fortsätta så.. Så det men väntar på är ju http://nordic.iriver.se/img/pimg/PMC-100/20GB/1.jpg

Edit: Menade såklart denna http://nordic.iriver.se/img/pimg/PMP-100/20GB/4.jpg

Visa signatur

Don’t go around saying the world owes you a living; the world owes you nothing; it was here first.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mtzon
iPoden är fin osv men eftersom jag är nöjd med min gamla iRiver så tänkte jag fortsätta så.. Så det men väntar på är ju http://nordic.iriver.se/img/pimg/PMC-100/20GB/1.jpg

Edit: Menade såklart denna http://nordic.iriver.se/img/pimg/PMP-100/20GB/4.jpg

Vad har det med tråden att göra...

Permalänk

Re: Re: iPod Mini

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3m1
Du som bor på Strandvägen borde väl ha råd till en såndär i sverige, varför vänta?

För den har inte släppts i Sverige

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

JAg funderar starkt på att köpa en Ipod Mini. Det enda negativ är att det endast är 4 GB. Räcker det? Med tanke på att en 10 gb ipod är billigare så kanske man bör satsa på en sån istället?

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Medlem

norrgrd bättre display på Mini? Knappast, den är mindre och visar inte lika mycket information.

aimbagarn klart man hinner lyssna på 4 GB på en vecka, 4 GB är väl ungefär 2 dygn och lyssnar man väldigt väldigt mycket som iaf jag gör på sommaren så ja... Men det viktiga med mycket musik (undrar hur många gånger jag har sagt detta) är inte att man ska kunna lyssna på exakt all musik utan att man kan välja vilken musik man vill lyssna på för tillfället och inte begränsas av utrymme.

Själv tycker jag 4 GB är alldeles för lite, utrymmet i min 20 GB iPod börjar ta slut. Mini är störtskön men som sagt disken i den är för liten för min smak.

Edit: BosseRingholm 15 GB är det till och med, men billigare är den ju inte, 3200 mot 2700 eller vad nu mini kommer kosta.

Visa signatur

hmm