Val av DVD+DL brännare

Permalänk
Medlem

Val av DVD+DL brännare

Står i valet mellan:
SONY DVD±R/RW DRU-700A DUAL LAYER INTERN IDE
och
NEC DVD±R/RW DUAL LAYER 8X ND-2510 IDE BULK

Någon som har erfarenheter eller tips på vilken jag ska välja?

Edit:
Priset på Sony ligger på 1595 exkl. och NEC på 795:-. Källa Dustin AB

Permalänk
Medlem

Tror inte Sonyn är värd dubbla priset. Jag skulle ha tagit NEC rakt av.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

NEC 2510 från DB lr liknande.

Permalänk

Helt klart 2510:an, iaf när det är så stor prisskillnad.

Annars så verkar Aopens modell med 16X DVD+R som kommer inom en månad ganska trevlig. Men för tillfället så är det 2510 som gäller, kostar ju lika mycket som vad en 2500 gjorde för <1mån sen.

Angående om var man köper 2510 billigast: http://tracker.tbg.nu/lista.php?q=NEC+ND-2510+DVD+%2BR%2FRW+-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b_andersson
16X DVD+R

Lycka till att hitta sådan medie nu. Finns ju knappt 8x medier till vettigt pris.

Permalänk
Medlem

Kör på LG 4120. Den klarar DL såklart och 12x med DVD+R (DVD-RAM i 5x). Läser även DVD i 16x.
Och den är inte så himmla dyr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Lycka till att hitta sådan medie nu. Finns ju knappt 8x medier till vettigt pris.

Har du försökt hitta DL-skivor till vettiga priser?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Har du försökt hitta DL-skivor till vettiga priser?

Det FINNS ju iaf och kommer att dyka i pris. DL+media har man mycket större nytta av än att kunna bränna en dvd i 16x istf. 8x.(med vanlig dvd+/-r altså)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Det FINNS ju iaf och kommer att dyka i pris. DL+media har man mycket större nytta av än att kunna bränna en dvd i 16x istf. 8x.(med vanlig dvd+/-r altså)

Jag har hört ett pris på runt 100:-/st för DL-skivor.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless