Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Jo, det var jag som tipsade om den sidan. Tänkte främst om det fanns någon rekommenderad build..

Men vi har nog tänkt ut en nu, tack ändå.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Nu har jag en fråga igen.
Blizzard eller Frozen Orb?
Vilken gör mest skada egentligen? Det är svårt att avgöra i och med att båda spells består av en massa små missiler som var och en gör en massa skada.
Orben har nästan halva casting delay, så det är ju en stor fördel.
Vad säger ni erfarna?

Permalänk
Medlem

Frozen Orb är med lätthanterlig. Jag kör med Blizzard på min mf-sorc eftersom swecarna rekommenderade det i förra tråden.

Jag skulle dock rekommendera Frozen Orb för den känns lättare och har större spridning på "missilerna", men experterna får uttala sig innan jag säger för mycket. Beror väl lite på vad du ska använda henne till.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Ok, tack för tipset.
Har just nått level 30 så nu måste jag bestämma mig. Men jag kör nog på Frozen Orb, som sagt är den mer lätthanterlig. Blizzard kan vara svår att targeta med, och det är bra med en skill där skotten går utåt från sorceressen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Frozen Orb är med lätthanterlig. Jag kör med Blizzard på min mf-sorc eftersom swecarna rekommenderade det i förra tråden.

Jag skulle dock rekommendera Frozen Orb för den känns lättare och har större spridning på "missilerna", men experterna får uttala sig innan jag säger för mycket. Beror väl lite på vad du ska använda henne till.

Skillad blizz-sorc > Skillad Orb-sorc anytime i pvp.

Sen tycker jag att blizzard är bäst mot pindle och orb är bäst mot mephisto.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DVD
Skillad blizz-sorc > Skillad Orb-sorc anytime i pvp.

Jag vet inte mycket om PVP, men frozen orb känns betydligt svårare att undvika än blizzard.

Permalänk
Medlem

hmm...den bästa mercen till necro tyckte jag var act2 med thorns aura..alla fall i 1.10 när jag lirade med skeletons
fan cowade hell själv med den..svinbra vafan, 10-15 skelet o 30 revives alla med thorns, sen amp.dmg på korna ghagga dom sopade ihjäl varan skitsnabbt..sen så fort en ko dog, corpse expl, bam 5 till viker sig ;P
hehehe ^^

angåengde blizz-orb frågan..
blizzard gör mkt mer i skada..men orb e bättre ibland, för att den fryser mer än blizz, och så kan man även lägga på andra skills

men om du ska göra en mf sorc, o bara köra pindle med då ska du ha blizz..skitbra, sen använder du glacial spike att frysa dom med...alltså, du telar in i "huset" langar 3-4 glacials, sen en blizz, sen massa glacials, sen blizz, o så fortsätter du så..då kommer dom aldrig fram till dig, för glacial gör så dom står helt still i 3-4 sekunder
wunderbar ;P

Visa signatur

§

Permalänk
Avstängd

Frozen orb är lättare att döda monster runt hörn med, tycker inte blizzard träffar speciellt bra

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hm, nu är det så att min cd nyckel till diablo har blivit "muted" och jag undrar varför det blir så och om man kan fixa det på något vis så man slipper det där "muted" skiten? obs, jag har inte lånat ut cdnyckel och spel till någon annan utan det är bara jag som har spelat med den, och jag har inte spammat massa osv, heller... Kan jag fixa bort muten på nå sätt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
Hm, nu är det så att min cd nyckel till diablo har blivit "muted" och jag undrar varför det blir så och om man kan fixa det på något vis så man slipper det där "muted" skiten? obs, jag har inte lånat ut cdnyckel och spel till någon annan utan det är bara jag som har spelat med den, och jag har inte spammat massa osv, heller... Kan jag fixa bort muten på nå sätt?

Måhända är det så att du map-hackat eller så?

Permalänk
Medlem

finns det någon hemsida där man kan se vilka gubbar som kan droppa bra items? Och vilka items gubbarna droppar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
finns det någon hemsida där man kan se vilka gubbar som kan droppa bra items? Och vilka items gubbarna droppar

Sökte på +diablo + "mf guide" på google och hittade denna:

http://home.t-online.de/home/320071388834-0001/games/D2X_110_...

Kolla en bit ner, på den där långa listan, den är nog ett bra svar på frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Måhända är det så att du map-hackat eller så?

Nej jag har inte maphackat...:(
Hade inte spelat det på ett långt tag också sen när jag instalera det igen så var den muted.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit

den bästa ;
www.d2data.net

Visa signatur

§

Permalänk

Har en liten fråga.

För länge sedan när jag spelade Diablo II (spelade fram till 1.1) var det en massa tal om "The World Event" om man utlöste det så kom någon Diablo Klon fram. Hur blev det med detta? Hur utlöser man det?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

World Event funkar per server. När folk har sålt 75-125 sojs sen senaste World Event på den servern så hoppar "Uber-Diablo" fram i alla Hell-games i den servern. När han dör tappar han alltid en enda Annihilus unik small charm.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Sökte på +diablo + "mf guide" på google och hittade denna:

http://home.t-online.de/home/320071388834-0001/games/D2X_110_...

Kolla en bit ner, på den där långa listan, den är nog ett bra svar på frågan.

Mycket bra info men inte riktigt vad jag litade efter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Messer
den bästa ;
www.d2data.net

Det var det ja letade efter

Permalänk

Tappar han bara en :/
(vet iofs att man bara kan ha en)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
Nej jag har inte maphackat...:(
Hade inte spelat det på ett långt tag också sen när jag instalera det igen så var den muted.

Exakt samma åt mig. Jag är också mutad, började spela för några dagar, var över 1 månad sist jag spelade och när jag kom in var jag bara mutad. Utan att jag gjort något.

Visa signatur

<:: 2600+ :: Radeon 9600Pro :: 512 TwinMOS 400mhz ::>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
World Event funkar per server. När folk har sålt 75-125 sojs sen senaste World Event på den servern så hoppar "Uber-Diablo" fram i alla Hell-games i den servern. När han dör tappar han alltid en enda Annihilus unik small charm.

Men ibland står det ju "1426" stones of jordan sold to merchants. Vad innebär detta? Att ÛberDiablo är på språng?

Permalänk
Avstängd

Är lite osäker när det gäller detta, men finns det ett /cmd som man gör att man kan se var monstren finns på kartan? Jag vet att det ska gå eftersom jag såg en göra det, men vet inte hur han gjorde det. Kan vara bra om man vill slå ut alla monster utan att behöva jaga runt och leta efter dom

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Men ibland står det ju "1426" stones of jordan sold to merchants. Vad innebär detta? Att ÛberDiablo är på språng?

Räknaren startar aldrig om, därför måste du veta vad räknaren var på vid förra WE på den servern för att veta om det är 10 kvar eller 90 kvar innan nästa.
EDIT: Om räknaren dyker upp flera gånger under en ganska kort tid kan det vara en bra ide att stanna kvar för att det kanske är några med massor med sojs som håller på och säljer tills diablo dyker upp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Är lite osäker när det gäller detta, men finns det ett /cmd som man gör att man kan se var monstren finns på kartan? Jag vet att det ska gå eftersom jag såg en göra det, men vet inte hur han gjorde det. Kan vara bra om man vill slå ut alla monster utan att behöva jaga runt och leta efter dom

Det är ett program som heter Maphack och det är fusk. Mer behöver jag väl inte säga?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

Donan Fear, du verkar veta rätt mycket om WE, vet du också till vem man ska sälja, eller spelar det ingen roll?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Nån som vet om de e nå fuffens me Spamm blockeraren som finns på www.d2items.com lr va de nu va för sida www.d2skill.com kanske de va som hadde den !

jag står inte ut me dessa spam botar och de går juh inte heller blocka dem hehe!! men detta program verkar göra de. så jag tänker ifal prova den hehe!!

Permalänk
Avstängd

Så det var ett fuskprogram, det var ju inte kul att höra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Akta er för att tanka saker, nästan allt fusk som finns till d2 ligger det en trojan med som tar din nyckel och account. Kan länka till riktiga sidor utan virus och trojaner men vet inte om man får det.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem

swejihad: Vad jag förstått så spelar det ingen roll. Jag är inte en av de med flera konton fulla med dupade sojs så jag har inte sålt de få jag hittat själv.

maniak: Får och får... Det bryter inte mot forumreglerna med det kommer att skapa en massa bråk så gör helst inte det.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

maniak: Får och får... Det bryter inte mot forumreglerna med det kommer att skapa en massa bråk så gör helst inte det.

Ja iofs, vill inte ha nåt tjaffs, men vill inte heller att folk ska få sin nyckel eller account stulet heller.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Räknaren startar aldrig om, därför måste du veta vad räknaren var på vid förra WE på den servern för att veta om det är 10 kvar eller 90 kvar innan nästa.
EDIT: Om räknaren dyker upp flera gånger under en ganska kort tid kan det vara en bra ide att stanna kvar för att det kanske är några med massor med sojs som håller på och säljer tills diablo dyker upp.

Det känns som om Blizzard promotar duping genom att ha ett sånt där world event. De vet väl själva att man inte kan hitta sådär många stones of jordan?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det känns som om Blizzard promotar duping genom att ha ett sånt där world event. De vet väl själva att man inte kan hitta sådär många stones of jordan?

Njae.. De visste ju att sojs var dupade till förbannelse så WE gör att folk gör sig av med alla (eller väldigt många) dupade sojs.

Visa signatur

Nämen hej!