Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
UGH!
Sådär mycket strength borde ju inte vara tillåtet.

Det där var bara ett exempel. Enigma funkar i vilken 3 sockets-armour som helst. Du kan göra det i en Breast Plate om du känner (och har råd) om du vill

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Det där var bara ett exempel. Enigma funkar i vilken 3 sockets-armour som helst. Du kan göra det i en Breast Plate om du känner (och har råd) om du vill

Jag tror han syftade på hur mycket man fick från Enigma.
Med tanke på att du bara behövde 103 i str för den på bilden så...

Permalänk
Medlem

På tal om enigma:

Polaren som gjorde den :D.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
På tal om enigma:

http://w1.243.telia.com/~u24325422/berithjahenigma.jpg

Polaren som gjorde den :D.

Lite fel ordning kanske;)

Permalänk
Medlem

Tur att det går att fixa ;).
Eller är det bara med 1-socket grejer? Har aldrig testat på något annat.

Permalänk
Medlem

Om det är så det finns intresse kan jag öppna ett lösenords skyddat game som kan stå öppet på obestämd tid, har 2 upplagor av diablo2 med Expansion,

Edit, För byten, diskutioner mm,,,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Står lite om hit blind target m.m. på den här länken
http://diabloii.calcon.net/items.shtml

Hit blinds target +2 måste betyda att du kan komma närmare monstret (alltså det bländar mer) innan det attackerar dej. Det är min slutsats, men ni kanske inte håller med

Edit:

LecToR:

Har man lite skillpoints över kan man ju använda dom på Weapon Block, då kan man ju använda två klor. Det är ju 57% chans att blockera ett slag vid 20 skill points, hittar man lite extra skills i utrustningen eller charms så att man kommer upp i t ex 30 så är det chans att blockerar i 60%

Fortfarande för dåligt, 75% med storm som har 35% dmg red känns mycket mer stabilt, desutom så kommer jag inte ha några skillspoints över, speciellt inte 20 till wepon block.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Tur att det går att fixa ;).
Eller är det bara med 1-socket grejer? Har aldrig testat på något annat.

Går att få bort runorna men då försvinner dem helt, och det gjorde han och satte runorna rätt nästa gång :P.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Försvinner dem helt då? Hmm, kanske de gör, var ett tag sedan jag gjorde det där

HEL rune + tp var det va?

Permalänk
Medlem

Ladder reset inom snar framtid, källa från blizzards hemsida. Blir att börja om då, ge bort det mesta av sakerna (tyvärr redan bortlovade).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det ladder reset så spelar det ju inte så stor roll ändå ge bort grejerna åt sc spelare istället när det väl blir reset ^^

Permalänk

hah jag har redan gett bort min acc till en polare för dom var så tråkiga att spela med, vet inte varför men så va det. Nu har jag gjort ett nytt acc med en lvl 54 orbsorc och undrar hur/var får man bra runor bäst? den högsta runan jag har hittat är um och har aldrig haft bättre än den, jag vet att man får en bra runa om man gör soulstone questen men det är ju bara en... medans folk springer omkring med enigmor och breath of the dying runewords så gör jag countress runs i nm i desperation efter runor.
snälla snälla swecare berätta hämligheten hur man hittar bra runor!

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem

skapa ett acc, gör 8 babas, boosta upp och cowa/baala dom till lvl 40. Gör rune-quest, och hoppas att du får gul-rune, gul+gul+flawless emerellad = vex-runa och vex är värd som fan. Kolla på blizzards hemsida för mer roliga saker i cuben.

Visa signatur

Permalänk

jag vet alla runesaker man kan göra med cuben, allt står på diabloii.net vilket jag tycker är den mest begripligaste och mest informationsvärda d2sidan av dom alla:), men står inget om var man hittar bäst runor

Visa signatur

mer CO-OP till folket!

Permalänk
Medlem

Att hitta runor är väldigt svårt, nästintill omöjligt. Lättare att göra som jag skrev...

Visa signatur

Permalänk

ok jag får vel testa.
PS jag har hört ryckten om att man får bättre runor när man gör soulstone om fler personer är inne på gamet, kan detta vara sant eller är det bara lurendrejerier?

Visa signatur

mer CO-OP till folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
skapa ett acc, gör 8 babas, boosta upp och cowa/baala dom till lvl 40. Gör rune-quest, och hoppas att du får gul-rune, gul+gul+flawless emerellad = vex-runa och vex är värd som fan. Kolla på blizzards hemsida för mer roliga saker i cuben.

Det är klokare at ta hjälp av en polare, då kan du fixa Hellforge i Hell på 30-60min. För att "fuska" sig igenom nivåerna när man har lägre lvl än 20 respeltive 40, så boostar polaren dig först till act5. Sedan hoppar ni in i ett public game där andra personer ska klara Baal. Du går med i gänget som ska klara Baal, men du stannar uppe i staden. När de klarar Baal-questen så klarar du den automatiskt också, även om du inte har gjort Ancients. På så sätt kan du ta dig till Hell och fortfarande vara lvl 1.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
ok jag får vel testa.
PS jag har hört ryckten om att man får bättre runor när man gör soulstone om fler personer är inne på gamet, kan detta vara sant eller är det bara lurendrejerier?

Antalet spelare i spelet spelar inten som helst roll.

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR

Varför inte ladda ner alla dokument med recepten istället, finns en del bra sidor som har allt i PDF format (Acrobat Reader). Det brukar jag göra istället för att leta reda på sidan varje gång

Edit:
Jag läste nånstans att Blizzard tänker släppa lite mer godis till Diablo, osäker var jag såg det.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

The Diablo II 1.10 Ladder Season 1 will soon come to an end and Blizzard would like to thank all the players -- New, Returning and Veteran alike -- for making this a great Season. As a special treat to reward the Top Players from around the world, we will be immortalizing the Top 10 Expansion and Expansion Hardcore Characters in each of the 7 Classes on the Blizzard website. That's 140 players from each Realm!

Season 1 Ladder Characters will be moved to their own 1.10+ population when the season ends. Be sure to check back here for details on future Ladder Seasons.

http://www.battle.net/diablo2exp/

Vet att det skrevs tidigare, men jag tog mig friheten att kopiera Blizzards meddelande också. Då är frågan när det kommer att ske. Känns som att det är onödigt att börja med min werewolf-druid nu. Jag som hade sett fram emot att spela med den.

Men det är alltid positivt att alla ladderspelare börjar från scratch. Eller kommer folk med sina dyrgripar fortsätta spela i non-ladder? Jag antar det känns surt att överge sina riktigt dyra prylar om man ska fortsätta i laddern.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Det är klokare at ta hjälp av en polare, då kan du fixa Hellforge i Hell på 30-60min. För att "fuska" sig igenom nivåerna när man har lägre lvl än 20 respeltive 40, så boostar polaren dig först till act5. Sedan hoppar ni in i ett public game där andra personer ska klara Baal. Du går med i gänget som ska klara Baal, men du stannar uppe i staden. När de klarar Baal-questen så klarar du den automatiskt också, även om du inte har gjort Ancients. På så sätt kan du ta dig till Hell och fortfarande vara lvl 1.

Antalet spelare i spelet spelar inten som helst roll.

Men då måste en av dom charsen få questen och det kan bli jobbigt men om man drar 2 gubbar sammtidigt och en är lvl 40 så kan ju ena vara lvl 1...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man hittar inte runor alls nästan, om man inte bottar.
Du får leta saker och trada mot runor som du tradar mot högre runor/rune words, oftast är det billigare att trada än att göra runewords.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis tänkte spela med varandra (ej via BattleNet), men när han connectar till mitt IP så stängs spelet ner och han får fram nåt felmeddelande där det står:

"Location: D2Net SRC Client.cpp, line # 102
Expression : WSAStartup"

Samma sak när han skapar ett spel och jag ska connecta, det dyker bara upp på hans dator. Vad kan vara fel, tror ni? Jag har aldrig stött på detta problem förut när jag har anslutit till min dator över Diablo hemma.

Vi har båda originalskivor och licenser till spelet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zydar
Jag och en kompis tänkte spela med varandra (ej via BattleNet), men när han connectar till mitt IP så stängs spelet ner och han får fram nåt felmeddelande där det står:

"Location: D2Net SRC Client.cpp, line # 102
Expression : WSAStartup"

Samma sak när han skapar ett spel och jag ska connecta, det dyker bara upp på hans dator. Vad kan vara fel, tror ni? Jag har aldrig stött på detta problem förut när jag har anslutit till min dator över Diablo hemma.

Vi har båda originalskivor och licenser till spelet.

Har ni samma patch installerad med?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Har ni samma patch installerad med?

japp

Permalänk
Avstängd

Om jag fattat rätt så är ni inte i samma hus/lägenhet, har han nån brandvägg som stoppar nån port som måste vara öppen tro? Annars finns ju en hjälpfil med på skivan eller om den installeras på hårddisken, kolla i den. Jag tror det finns ett avsnitt om proxyinställningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så alltså om ladder säsongen tar slut så försvinner alla gubbar man har då eller? och man får börja från början utan items och med level 1?

Permalänk
Medlem

Jag har lite grejjer att ge bort ladder, först till kvarn :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
Så alltså om ladder säsongen tar slut så försvinner alla gubbar man har då eller? och man får börja från början utan items och med level 1?

Accet flyttas till noladder bara så man får göra nya gubbar ladder.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

Accet flyttas till noladder bara så man får göra nya gubbar ladder.

Dvs alla mina chars och mules försvinner, eftersom de tas bort (av mig)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Dvs alla mina chars och mules försvinner, eftersom de tas bort (av mig)

Samma här

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Ska radera mina gubbar strax jag med. Det känns bättre än att ha de skräpandes på non ladder, plus att de tar upp stor onödig plats. Tänk er vad prylar de som spelar non ladder kommer få. Finns nog väldigt många som ger ut sina saker till dom och då kommer alla springa omkring med elitprylar hela bunten.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower