Bästa biosen till mitt 350

Permalänk
Medlem

Bästa biosen till mitt 350

Vilken är den bästa biosen till mitt 9800pro kort? Jag hade det flashat till XT förut och hade artifakter, jag trodde det var för att det var flashat o de flesta fick grafikfel när de hade R350. Så jag flashade tillbaka men jag är fortfarande inte av med artifakterna på saker som glänser eller ser allmänt flottiga ut. Är kortet sönder eller ska jag byta till nån annan än Club 3ds Bios?

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Medlem

var det artifacts innan du flasha om det? Har du clockat det?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Är du säker på att den inte är clockat ? Btw, det rekommenderas inte att flasha till xt om man har en r350 kärna!

Men om du har allt som det ska vara, så kanske du måste spänndera 150-300 kr på en bättre kylare.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Det har varit flashat skitlänge, och delvis klockat. Men nu är det tillbakaflashat till orginal, det kyls av en vga-silencer, men artifakterna är kvar. :/

Visa signatur

P4C 3.0Ghz | Club3d Radeon 9800pro @ XT (AC VGA-Silencer) | 512 333mhz DDR Kingston HyperX @ 400mhz 2.5-3-3-6 | 120gb seagate + 200gb seagate | ABIT IS7-E | COMPUCASE SUPERMIDI TOWER (omoddat änsålänge)

Permalänk
Medlem

är grafikfelen i typ av prickar/streck i speltexturer?

Jag tror mitt club3d 9800pro (r350) lider av samma symptom efter att ha flashat / flashat tillbaks från XT-bios.

Ingen som har en lösning på detta besvär?

Permalänk
Medlem

den lättaste lösningen: FLASHA inte om ni inte har R360 kärna.
Eftersom att flasha en R350 kärna, ger knappt någon prestanda vinnst alls.

Visa signatur

[B]AMD Barton 2600+, 1GB OCZ EL PC3200 Platinum Limited Edition 2-2-2-6 @ Dual Channel, EpoX 8RDA+, GeXcube Limited Edition Radeon 9800PRO@XT Arctic Cooling VGA Silencer Rev. 2, Hercules Game Theatre 7,1. 6300@3DMark03 [/B]

Permalänk
Medlem

Ger det lika mycket fall man klockar upp en R350 till XT hastigheter som om man skulle ha flashat det till ett XT? För det finns väl inga XT kort med R350 kärna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frycke
den lättaste lösningen: FLASHA inte om ni inte har R360 kärna.
Eftersom att flasha en R350 kärna, ger knappt någon prestanda vinnst alls.

Ja det känns ju väldigt lätt då han redan har flashat,. Du gav inte direkt en lösning på problemet, då det känns lite krångligt att flytta sig tillbaks i tiden. :/