Permalänk

Tictac bios

tjena, jag undrar vad det är för skillnad på de 2 olika sata-bios som tictac har för sitt D23 3D-FIRE bios :
http://s6.invisionfree.com/underclock/index.php?showtopic=9

jag använder just nu 2st diskar som är kopplade via sata , nån risk att dom inte fungerar med detta bios?

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Inaktiv

Re: Tictac bios

Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
tjena, jag undrar vad det är för skillnad på de 2 olika sata-bios som tictac har för sitt D23 3D-FIRE bios :
http://s6.invisionfree.com/underclock/index.php?showtopic=9

jag använder just nu 2st diskar som är kopplade via sata , nån risk att dom inte fungerar med detta bios?

Det är helt enkelt så att 4247 är nyare än 4227 sen vad det är för skillnad får du söka på på www.siliconimage.com (tillverkaren av SATA kontrollern). Vissa har tydligen velat köra på det äldre SATA bioset 4227, så därför har dom släppt två versioner av biosarna.

edit: som svar på din fråga, nej det skall inte finnas någon risk att dina diskar inte funkar med det där bioset.

Permalänk

har flashat nu men jag har ett förbannat störigt problem nu, jag kan köra prime stabilt i 30min sen pallade jag inte vänta mer och drog igång 3dmark01 istället , men de hoppar ut i windows hela tiden , likaså med 03 och pcmark. prime e ju mest krävande av allihop och de körs stabilt i 30min , va e de för fel?

kör förresten 220*11 (2425MHz) @ 1,8v nånting och 2-2-2-11 @ 2,9v

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Inaktiv

Testa andra biosar... för mig funkade D22 A1BK R2-TURBO bäst, fast mitt kort dog innan D23 biosarna kom... sen beror 3dmark stabiliteten på andra saker, kan vara AGP latency som är för låg, och det kan man inte ändra i ATI biosarna vad jag vet.

Permalänk

den hoppade ut från testen när jag körde mitt gamla v22-bios från abit också när man kom upp i hög MHz

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Inaktiv

Testa öka volten till AGP porten, och se om det gör någon skillnad. Jag skulle tro det har något med AGP-Latency att göra.. vet på DFIkorten om folk haft för låg latency att 3dmark hoppat ut..

Permalänk

har nu provat öka den från 1,5 > 1,6 utan resultat sen till 1,7 utan förbättring, den hoppar ju ut helt random med så de e inte på ett speciellt ställe. Är det nån fara o höja agp-volten?

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
har nu provat öka den från 1,5 > 1,6 utan resultat sen till 1,7 utan förbättring, den hoppar ju ut helt random med så de e inte på ett speciellt ställe. Är det nån fara o höja agp-volten?

Hjälper det inte, så ska du absolut inte öka den. Den ska igentligen inte vara 1.5v, men för vissa har det hjälpt. jag har inte hört någon som kortet gått sönder från att öka volten, men i flesta fall ger det inget. Tyvärr är det svårt att säga vad som är fel då.. men min misstanke är AGP latency som är låg.