CS 1.5 Läggs ner efter sommaren.

Permalänk
Medlem

När CS:Source kommer kan ingen av CS - Hatarna klaga på CS längre iaf

Permalänk

Ingen som länkat till det officiella uttalandet än ser jag. Här är det iallafall:
http://www.steampowered.com/index.php?area=news&id=1088471282...

Men faktum är ju att de som vill spela 1.5 får göra det hur mycket det vill, bara det att de inte får spela på autensierade servrar.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Jag bara tycker det är rätt intressant hur folk kan vinkla en historia till sin egen "version" eller vad man ska säga.
nu är det så att WON faktiskt användes och används fortfarande rätt stor del till ANDRA spel än just CS (som inte blev en stor hit tills för några år sen)
Jag som istället (fortfarande) spelar TFC som funnits mycket längre, och var mycket populärt när det kom i början, blir nästan lite uppretad på hur folk tar för givet att half-life bara är CS.
Finns många mer moddar som kör just på WON, som denna tråd egentligen handlar om... Synd att alltning ska sluta i "cs är bäst" snack iaf

Permalänk
Medlem

Det är väl det som jag menade från början i denna topicen även om jag inte var tydlig. WON läggs ner=TFC, HL rally osv. CS 1.5 är dock den vanligaste modden till HL så därför tog jag det som ett exempel. Att WON läggs ner gör att många modds inte går att spela på dedicated servers.... vilket gör att dom kommer försvinna ganska snabbt OM dom inte görs om till 3 part games i steam (som CS 1.3 och 1.5)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att CS Source ser hur fult ut som helst?

Jag menar, ok aztec vattnet ser bra ut. Men resten. Huvva..

Och fysiken är också ganska bra den med, och banorna har fått sig rejäla ansikts lyftningar och... Äh glöm vad jag sa. Det är snyggt.

Permalänk

fattar inte varför alla 1.5 nördar inte tackar och tar emot för gudagåvan Steam.

varför holla på med ett laggigt ostabilt system som WON när det betydligt snabbare och stabilare Steam finns.

1.5 har dessutom DÅLIG grafik!

Visa signatur

I am 38% addicted to Counterstrike. What about you?

Permalänk
Avstängd

Det är faktiskt ganska dåligt om han har ett gammalt account liggande som man varken kommer ihåg användarnamn eller lösenord till samt en idiotisk "secret question" som lika gärna kunde blivit ersatt av att man skriver in sin egen cdkey så fick man en lista direkt på alla accounts man hade och vilket datum dom var registrerade så skulle man kunna logga in på sitt första account och spela spelet...

I värsta fall får man skicka ett brev till Valve med sin cdkey i och begära att dom resettar den..

Fixade mitt steam som senast för 3dar sen och det var ett helvete att få igång, då jag hade glömt information till mina andra gamla accounts..

Visa signatur

Det krävs en bra musiker för att spela metal.. för att spela hiphop krävs bara en dålig uppväxt....
p4 2ghz 640mb sd 9800pro
http:// <- tryck där!

Permalänk
Medlem

hm.. synd det att WON läggs ner.. inte för att jag spelar så mycket men det känns ändå lite nostalgiskt när man sätter sig TFC och cs.. Jo jag vet att spelen kommer finnas kvar men jag tror ändå att de kommer dö ut och det kommer bli väldigt svårt att hitta någon att spela med.
Nu verkar det ju mest vara problem med steam.. jag testade en beta för länge sen och det gick bra.. men när man lyssnar på er verkar det ju som om alla har problem..

Offtopic:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
en till cs-fjolla (skakar på huvet), världens sämsta spel och jag gör allt för att få det att dö ut! (stirrar ilsket på half-life kartongen)

Hur kan man skriva så?
Cs är ett spel och det finns dem som gillar det!
Om du nu inte tycker om det så bry dig inte..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
tss inte en chans att jag skulle bli sugen på att spela cs, gardis84 jasså jag ljuger för mig själv ack jag skulle inte tro det, visst sen får man tycka som man vill och det gör jag och jag tycker cs=skit

Nej, det gör du inte. Du tycker att spelet är helt okej, skön känsla men du gillar inte många unga utövare av spelet. Sedan har det blivit en grej för dig och många att man SKA hata cs och hl. Så är det....

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran4
fan vad dåligt...
1.6 är värkligen värdelöst!
dessutom måste man ju ha ett account - och jag har glömt lösen till det.
så jävla idiotiskt, nyckejäveln låses ju till ETT ENDA JÄVLA ACCOUNT.
som jag inte kan komma åt, eftersom jag inte kommer ihåg mitt lösenord...
eller mitt andvändarnamn.

och jag tänker då fan heller köpa hl igen, jag äger för helvette det!
därmed hatar jag steam, dom skiter fullständigt i vad jag gör!

mjo, men hur kommer det sig att det finns andra sätt att komma på sin cd-key igen på alla andra ställen ?
finns ju inget sätt för mig nu, vissa har sagt att man ska skicka in ett kort med sin cd-key etc till nån mailadress, men jag är ganska så säker att adressen inte finns, eller att dom aldrig kollar adressen.

har hört om hien.nguyen@vugames.com , funkar det ?
d.v.s att man skickar in ett kort på sin cd-key (jag har det självklart köpt ORGINAL) , och säger att det inte funkar, får man en ny key då eller ?

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3gz0r
själva cs 1.6 gilla ja men f**t steam e så mest inte lol d kan bli!1!! ja sejjer som du ran4 d e leff d låser key till ackount!!!! o sen ere nån som snott min ackount o d e steams fel!!1 sen i steam så kan ja inte klika fort då låser sejj fitt steam!!!!! NI SKA VETA HUR LACK E PÅ STEAM FÖRE STRULAR JÄMT DÅ MAN E MEST SUGEN!!!!!! CS ska enkelt o starta men d e d inte nu,,,..

Översättning och censur:

Själva Counterstrike 1.6 gillar jag, men Steam är verkligen inte kul. Jag säger som du "ran4", det är osmart att låsa nyckeln till kontot. Sen är det någon som har snott mitt konto och det är Steam's fel! Sen kan jag inte klicka snabbt i Steam heller, för då låser det sig. Ni skulle bara veta hur lack jag är på Steam, för det strular jämt, då man är som mest spel-sugen! Counterstrike ska starta utan problem, men det gör det inte längre.

Rätt? Hur som helst, sätt lösenord i BIOS och glöm koden, så gör du dig själv en tjänst. Du kan nog behöva lite tid utan datorn...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Rätt? Hur som helst, sätt lösenord i BIOS och glöm koden, så gör du dig själv en tjänst. Du kan nog behöva lite tid utan datorn...

Och limma fast CMOS-jumpern och batteriet med superlim

Han slipper iochförsig swec ett tag framöver eftersom han är avstängd.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Alla som tycker Steam suger numera tycker jag borde ta sig en titt runtomkring. I början så VAR det väldigt buggigt, ja. Men nu, så funkar det smärtfritt för 95% av oss, och enligt mig så är Steam ett av de bättre sakerna som skett med HL/CS. Valve gör ju oss en tjänst, inte längre behöver vi vänta i 5 månader till nästa stora version för att fixa den där väldigt irriterande buggen.

Att folk tycker Steam suger är för att de är rädda för förändring.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

Något som är ganska uppenbart är att 9 ggr av 10 så baseras antalet "fel" i Steam på hur dum du är. Ju dummare du är detså mer fel har du.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Jag har inte lirat CS sen version 0.65 beta eller ved det va... kollat på polare som spelar det och jag anser inte att spelet e dåligt i sig, skälva CS e e helt ok men HL motorn e enligt min åsikt fruktansvärt föråldrad... vill se en bra CS mod till FarCry eller likande... får se om det kommer någon bra till HL2 så kanske man kan börja spela igen...
EN stor anledning till att jag ogillar CS är inte spelet i sig utan som så många andra sagt, skrikande fjortisar med lunarstorm språk...

Visa signatur

The only bad thing about living outside the law, is that you no longer have it`s protection..

Permalänk
Medlem

Ah, så det är därför jag inte kan lira!
Saknar grafiken litegrann, var en spec. känsla när det gick bra

Menmen, man klarar sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
varför spela cs alls? gör man det blir man ju bara som a3gz0r och det är vel inge kul?
nej cs kan slänga sig i väggen och glida ner i graven (håller fortfarande tummarna).

Om du ska säga något sånt så stick till ett annat forum som du kan hitta Ehhhhhh....hmmmm
....Ja var???.....va fan vet jag!!!!!......stick bara!

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smiley_boy
Om du ska säga något sånt så stick till ett annat forum som du kan hitta Ehhhhhh....hmmmm
....Ja var???.....va fan vet jag!!!!!......stick bara!

CS-spelare i ett nötskal.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nallz0r
Guiseppe är du lite förvirrad eller? eftersom alla BRA klaner spelar 1.6 så kommer alla följa efter och när det gick från 1.3 till 1.5 så sa alla samma sak som nu "buhuhu jag whinar blablbalbalba, jag ska sluta spela cs"

Det är dags att gå vidare... 1.6 är enbart bättre än 1.5

Du glömde att det gick från 1.3 till 1.4 till 1.5

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

Min åsikt: Hoppas de lägger ner hela skiten! Grafiken ser ju ut som nått från 80-talet, jag spelar inte cs enbart för att grafiken är så j**la ful!!! CS:Source ser ju däremot lite bättre ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hg
Min åsikt: Hoppas de lägger ner hela skiten! Grafiken ser ju ut som nått från 80-talet, jag spelar inte cs enbart för att grafiken är så j**la ful!!! CS:Source ser ju däremot lite bättre ut.

Jag tycker lite synd om dig, eftersom grafiken i ett spel är (i alla fall för mig) en ganska liten faktor...
Huvudsaken (återigen för min del) är att spelet ska vara intressant, och underhållande...

Fast det skadar ju inte om det är snyggt heller

Permalänk
Medlem

Nu är det så att jag tycker inte det är så roligt heller... Eftersom jag stör mig på grafiken hela tiden så blir det inte roligt. + att många spelare bara sitter och skriker hela tiden...
Jag tror mera på CS:Source, det ser ju i alla fall lite bättre ut...

Permalänk
Medlem

cs 1.6 AEGER!!! mest lol på er

Permalänk
Medlem

1.3 ´3 meest sk1llat!½!§!1 , v43rt inte varfföö ikag rtycker de h3hrhe!!!1!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobbe
cs 1.6 AEGER!!! mest lol på er

mest lol på dig med Bobbe =/ du kan hålla dig till cs, du vekar passa in....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melvin
Jag har inte lirat CS sen version 0.65 beta eller ved det va... kollat på polare som spelar det och jag anser inte att spelet e dåligt i sig, skälva CS e e helt ok men HL motorn e enligt min åsikt fruktansvärt föråldrad... vill se en bra CS mod till FarCry eller likande... får se om det kommer någon bra till HL2 så kanske man kan börja spela igen...
EN stor anledning till att jag ogillar CS är inte spelet i sig utan som så många andra sagt, skrikande fjortisar med lunarstorm språk...

Sist jag startade Steam så kunde jag spela CS:S som är en CS mod på HL2

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

synd att dom inte kunde se till att uppdatera språket bland alla som spelar också.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Låt dem spela spelet ? Om ni hade gillat ett spel så mycket så hade ni också blivit arga över dålig kritik! Och vad har deras språk och utryck med saken att göra? Så störigt är det inte! Sköt er själva och kritisera inte andra männsikor! Jag trodde topic:en här va att 1.5 skulle läggas ner och inte hur människor utrycker sig eller stavar!

Permalänk
Medlem

Mjo språket bland de som spelar är den största nackdelen med CS (efter alla fusk då)
anledningen är att CS är "för" känt och det är väldigt lätt att få testa CS hos någon. De mindre trevliga spelarna kommer in på servranra och beteer sig som idioter.
Själv har jag spelat CS sen år 2000 och sett att det spårar ur mer och mer. Men jag tycker fortfarande att CS är ett av dom spelen med mest känsla och spelglädje när det är 100% "goa gubbar" inne på servern, det är fredagskväll och man sitter med en iskall 6-pack framför sig Det finns nog inget som slår det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Steam funkar klockrent. Men 1.6 är mer processorkrävande och det skyller jag på Steam, därför hatar jag det.