The Chronicles of Riddick - Escape From Butcher Bay [XBOX]

Permalänk
Medlem

yäääy
uppföljare vi vill ha

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tufft med spelutvecklare på forumet Synd att man inte har Xboxen dock :/
Har för mig att en gammal unrealmappare fick jobb/provanställning hos starbreeze, eller kanske va något annat företag. Kanske finns lite unrealskills I det här spelet, tufft!

*edit* bekräftat att han jobbade med liret men jobbar tydligen inte på starbreeze längre

Permalänk
Medlem

klara nyss spelet å kan bara säga att det är det bästa jag lirat sen halo på xboxen

vet ej men storyn är väl mellan den kommande filmen å pitchblack ?

Permalänk
Medlem

fick det för några dagar sen och har kommit en bit. bland de roligaste spelen i den kategorin jag någonsin spelat faktiskt.

riktigt coolt är det. vin diesel passar verkligen i en sån roll. när han står och snackar med någon är han så kaxig så man tror det ska bli bråk, och då vet man ändå att man kommer vinna.

har det lite kämpigt just nu med stora monster som kommer hoppande. har precis lyckats ta mig ifrån hissen som krachade, men förlorade så mycket kraft så jag bara har en plupp kvar. dör hela tiden

rekommenderar det till alla. jag är inte så inbiten spelare med detta spelet ville jag verkligen spela. det var nästan så att jag längtade hem när jag var hos min flickvän. men nu saknar jag henne så mycket och kommer inte se henne på några veckor

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

storyn utspelar sig innan den kommande filmen.. pitch black utspelar sig efter den kommande filmen

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att det kommer/portas till PCn då känslan på xboxen var /är helt underbar! Men det kommer säkert bli en hit till PCn också...

Visa signatur

Sony Vaio FE21M

Permalänk
Medlem

äh! jag slår vad att det inte klår ett av starbreeze's första handjobb nämligen fasttracker!! hälsa vouge och mr.b

Permalänk
Medlem

Jag kastar mina diplom på Quizor och Kent-Mustafa när det gäller *nix.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
storyn utspelar sig innan den kommande filmen.. pitch black utspelar sig efter den kommande filmen

Spelet utspelar sig först av allt.
Sen Pitch Black
Sen Dark Fury
Sen CoR (Nya filmen)

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Spelet utspelar sig först av allt.
Sen Pitch Black
Sen Dark Fury
Sen CoR (Nya filmen)

Megaspoiler (till Pitch Black)!!!!!!!!

Dog inte Riddick i Pitch Black, hur kan det då finnas fler filmer som utspelar sig efter?

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hero
Megaspoiler (till Pitch Black)!!!!!!!!

Dog inte Riddick i Pitch Black, hur kan det då finnas fler filmer som utspelar sig efter?

Näe! Han dog inte i Pitch Black.
Jisses

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Gelantious:
Fel av dig.. Cronicles of riddick (filmen) är en prequel. Den utspelar sig innan pitch black.

iallfall vad jag har hört.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Gelantious:
Fel av dig.. Cronicles of riddick (filmen) är en prequel. Den utspelar sig innan pitch black.

iallfall vad jag har hört.

Funderat på att se filmen eller ens läsa lite om den innan du utalar dig?

Citat:

Riddick, now a hunted man, finds himself in the middle of two opposing forces in a major crusade.

http://www.imdb.com/title/tt0296572/

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ja jag har sett filmen

blir han inte hunted när han rymmer från Butcher Bay då?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

*SPOILER PÅ COR !! *

Om du nu sett filmen så vet du att Imam och Jack dör i CoR. Dom två och Riddick var dom enda som överlevde Pitch Black.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag såg något om det här spelet på Kontroll, tror jag det var. Var du med då matricks?

Permalänk
Medlem

Nope

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Killar, vad jag har hört så ska spelet släppas till PC (bör nog inte specifiera min källa med tanke på Matricks sekretess?)

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem

Jag brukar gå efter den regeln att jag inte säger någonting så har jag inget sagt Där med kan jag inte bryta något.

EDIT:

Detta gick ut idag:

Citat:

Starbreeze tecknar tilläggsavtal med Vivendi Universal Games

Pressmeddelande 2004-07-13

Starbreeze har tecknat ett tilläggsavtal med spelförläggaren Vivendi Universal Games i Los Angeles. Avtalet omfattar utveckling av en PC-version av spelet The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay. Royaltyersättningen för denna version är fristående från Xbox-versionen.

Riddick har nyligen utgivits på Xbox-plattformen i USA och har snabbt blivit ett av de mest populära Xbox-spelen på marknaden. Europaversionen släpps i augusti, samtidigt som filmen The Chronicles of Riddick har premiär.

På sajten Gamerankings.com, som sammanfattar recensioner från amerikanska speltidningar, har Riddick nu ett genomsnittsbetyg på 90,5% efter 49 recensioner, vilket gör det till det 12:e bästa Xbox-spelet genom tiderna.

”Starbreeze är mycket glada över Riddicks mottagande i spelbranschen. Därtill har försäljningen av Xbox-versionen av spelet i USA varit mycket god till både Starbreeze och Vivendi Universal Games stora glädje. Det kändes därför rätt att ta beslutet om att även producera en PC-version. Vi förväntar oss att även denna kommer att sälja bra” säger Starbreezes VD Johan Kristiansson.

Frågor besvarar av Johan Kristiansson, tel. 070-646 18 30, e-mail:_ kristiansson@starbreeze.com_

Starbreeze (publ) utvecklar interaktiv underhållning för världsmarknaden genom att producera spännande och nydanande video- och datorspel för PC och spelkonsolerna Microsoft Xbox, Sony Playstation 2 samt Nintendo Gamecube. Företaget grundades 1998 och har sedan start haft en kraftig tillväxt. Starbreeze är noterat på AktieTorget och handlas i OM Stockholmsbörsens SAX-system. www.starbreeze.com

Så... PC kommer

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Jag brukar gå efter den regeln att jag inte säger någonting så har jag inget sagt Där med kan jag inte bryta något.

EDIT:

Detta gick ut idag:

Så... PC kommer

Trevligt att det har gått så bra. Hoppas konverteringen till pc blir bra, till skillnad från många andra spel.

Permalänk
Medlem

Det har man ju vetat om i 2 veckor så det är ingen nyhet direkt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Det har man ju vetat om i 2 veckor så det är ingen nyhet direkt.

Har du bara vetat det i två veckor?

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Uh, det är när sånna här spel släpps jag önskar att jag hade ett Xbox.
Får väl vänta på PC-releasen.

Permalänk
Medlem

Jag som alltid varit skeptsik mot fps lir på boxen kanske får ta å tänka om. Verkar ju vara hur bra som helst

Edit: någon som vet om finns det någon trailer?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Har du bara vetat det i två veckor?

exakt

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk

Bumpar den här tråden, det har faktiskt kommit inte bara en utan två recensioner på spelet idag! Lite sent kanske men men.

FragZone: http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=544

NordicGamers: http://www.nordicgamers.se/sektion/nordicgamers/recen/index.p...

Deras testexemplar blev försenat då någon kille hos utgivaren klantade sig en aning. Antagligen gäller detsamma för FZ.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

nån som vet när det släpps till PC?

Permalänk
Medlem

Finns screens på PC-versionen.
http://fz1.fz.se/bildarkiv/album_show.php?id=611

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|