Permalänk
Medlem

Vilket modekort till amd64?

Har börjat titta på en amd64 lite lätt , men det är så jäla svårt o bestämma sej över vilket modekort man ska ha , är det nån som kan rekomendera ett prisvärt modekort?

Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-K8NS Pro nForce3 250 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Socket754 ATX

Permalänk
Medlem

Jag kör på MSI K8N NEO platinum, funkar bra!

Skönt med låst agp/pci så ta nått nforce3 250gb.

k8t800pro har väll med låst agp/pci, men finns dom än?

Permalänk
Medlem

Japp dom finns hittade ett kort på datorbutiken http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ABKV8PRO
Men agp/pci låset ska tydligen inte fungera som det ska ännu plus att kortet i sej ska vara ostabillt...
Läste jag på någon sida efter att ha googlat lite...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Avstängd

Köp för allt i världen inte abit kv8-pro.
Fick ett sånt häromdan, lyfte på nordbryggekylarn och ser : K8T800 , dvs inte pro, abit de råttorna har lagt på det vanliga chipset som de har i ex Abit Kv8.
Det blev retur på moderkortet samma dag som jag fick det
Har bestället ett http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASK8NEDLX
Asus är ju kvalitet har jag hört

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Japp dom finns hittade ett kort på datorbutiken http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ABKV8PRO
Men agp/pci låset ska tydligen inte fungera som det ska ännu plus att kortet i sej ska vara ostabillt...
Läste jag på någon sida efter att ha googlat lite...

Sitter med ett KV8Pro och visst är det ett lite skumt kort.
Den första jag fick hade inte varken AGP/PCI-lås eller ändringsbar multi. Skrev ett mail till abit i holland o bossen för norden tog kontakt med mig. De skickade genast ett nytt och på denna fungerade låset men inte multin.
OK, tänkte jag. Det ska väl duga ändå tills det kommer ett bios som fixar multiprobsen. Testar o klocka, det visar sig vara enormt besvärligt! Får pilla hit o dit med inställningarna (fsb o dyl) och lyckas till sist få 250 i fsb. Nåja, det visar sig att det är ett till problem! Min 3000+ visar 10x på multin i bioset, men när jag väl kommer in i windows så ligger den på 9x!!!!
Fantastiskt! eller hur!? Klockningen är fortfarande enormt kinkigt. Bestämmer mig för att testa Abits Windowsklockningsprogram UGuru och nu funkar klockningen hur bra som helst!
En fullständig gåta! Klockar jag i bios så funkar det helt enkelt inte alls tillfredställande och med klockningsprogrammet så funkar det hur bra som helst.

Nåja, har fått klockningen o funka så jag tänkte flasha in ett nytt bios. Hittade v1.5 och den ska fixa multin. Flashar det och nu slutar AGP/PCI-låset att fungera, MEN nu hamnar multin rätt även i windows....alltså 10x.
(kör förresten i 266x9 nu och det funkar fint.)

Gissa om att jag anser att plankan är en gåta!!!!!

Nä, det lär bli en Chaintech VNF eller ett Epox när jag får råd.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arneball
Köp för allt i världen inte abit kv8-pro.
Fick ett sånt häromdan, lyfte på nordbryggekylarn och ser : K8T800 , dvs inte pro, abit de råttorna har lagt på det vanliga chipset som de har i ex Abit Kv8.
Det blev retur på moderkortet samma dag som jag fick det
Har bestället ett http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASK8NEDLX
Asus är ju kvalitet har jag hört

oooo Knorr om du hade köpt ett Asus kort från början och det hade suttit fel på det hade du väll klagat lika mycket på det.

Det var nog ett misstag du vet människan gör såna ibland.

Jag har ett KV8 PRO och är jätte nöjd.

Visa signatur

Hawaii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawaii
oooo Knorr om du hade köpt ett Asus kort från början och det hade suttit fel på det hade du väll klagat lika mycket på det.

Det var nog ett misstag du vet människan gör såna ibland.

Jag har ett KV8 PRO och är jätte nöjd.

Har du haft bekymmer med klockning???? Liknande som jag skrev tidigare eller funkar allt finemang eller????

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

bara jag eller kommer det en ny tråd om vilket A64 moderkort man ska köpa varannan dag?
testa SÖK

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

epox 8kda3j eller 8kda3+ har sett många fina oc resultat med dom två korten.

Permalänk
Avstängd

EPoX EP-8KDA3J nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Ljud kostar 1000kr
men om du känner dig av stort behov av raid, så får du vell köpa ett
EPoX EP-8KDA3+ som har raid, för 1500kr
Såg en här på forumet som hade klockat upp sin i 2.2 3200+ till 2.6 ghz.(2.550 stabilt) orginal kylning.

Permalänk
Medlem

Håller med Permoman: "Jag kör på MSI K8N NEO platinum" är ett mkt trevligt kort.

Visa signatur

.