Permalänk
Avstängd

Skillnad mellan BOXED och OEM?

Hej!

Vad är det för skillnad imellan Boxed och OEM ?

Jag ska ha dator till att lana.

Så är detta kit bra?

Men jag vet inte om jag ska ta en 2500+ BOXED eller OEM

Kommer det att funka dom dära grejorna?

Funkar ramminnerna till den moderkortet?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

Hej,

Boxed = med standard kylare.
OEM = utan standard kylare - datorbyggande företag brukar köpa dem.

I övrigt kan jag inte hjälpa dig med just nu med de andra frågorna.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Vad betyder retail, boxed, bulk och OEM?
Innan du börjar handla bör du lära dig skillnaden på retail, boxed, bulk och OEM.

Retail
Är en något dyrare version med användarvänlig förpackning med handböcker och alla kablar, drivrutiner osv. som du behöver för att komma igång. Retail är gjord till användare som behöver allt för att komma igång och är motsatsen till bulk.

Boxed
Är samma som retail fast det är Intels beteckning på de processorer som de önskar sälja via retail kanalen ( Internet och butiker). I detta utförande är det 3 års garanti på själva processorn, livstid på fläkt och handböcker.

Bulk
Är den enklaste och billigaste versionen som bara var framtagen till PC-tillverkare som bla inte behövde dyrbara och säljvänliga förpackningar.

Nu säljs produkter i bulkförpackning I alla kanaler tack vare bla ökad kompetens på marknaden och att tillgång till nyaste drivrutiner och patcher oftast finns via internet.

Ett problem för dig som slutanvändare kan vara att det inte medföljer bundlade programvaror, monteringsmaterial och kablar. Det kan även vara skillnad i prestanda och komponenter mellan en bulk och retail produkt.

OEM
OEM är för dig som användare I det närmaste samma som bulk, men kan skilja något beroende på vilket varumärke som produkten säljs under.

Intel använder denna benämning på processorer som I första hand säljs till PC-tillverkare, samt att de reducerar garantitid och leveraras utan fläkt, Intel Inside-klistermärke osv.

Microsoft använder denna beteckning på programvaror vilka MÅSTE vara förinstallerade på en ny PC från en PC-tillverkare ELLER som säljs tillsammans med hårddisk, moderkort, minne, CPU och chassi (inkl nätagg.)

OEM är också när en tillverkare producerar en produkt för flera olika varumärken.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Avstängd

Ok!

Tack för alla svaren!

Kommer grejorna att funka bra ihop?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

ja det ser bra ut

Permalänk
Medlem

En fråga: Jag har en P4B 2.8 ghz fast jag har klockat den om jag inte ahde klockat den så hade garantin vart 3 år? men eftersom jag ahr klockat så är den borta? Skulle garantin vart kvar om jag inte hade klockat men bytt kylare?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |