Permalänk
Medlem

Minnestyp

Jag ska köpa minne till min dator och har en fråga.

På produktinformationen för datorn står det att det minne som finns där nu är av typen ddr-sdram 333 Mhz

Räcker denna information om jag ska köpa samma minne? Räcker det med att säja detta så vet de vilken typ av minne jag ska ha?

Permalänk
Hedersmedlem

Japp, i princip. Beror dock lite på vad du har för dator och så, ifall du har en Compaq t.ex. kan det kanske bli lite problem att köpa produkter från detaljhandeln. Om du har en butiksbyggd lär det inte vara några problem alls.

Utbudet på PC2700 eller DDR333 är dock inte så stort nuförtiden, det går kanske till och med att köpa 400 MHz (DDR400, PC3200)-minnen billigare som är bakåtkompatibla.

Mvh Herman

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Ok, tack.

Jo jag har en Compaq. Har dock hittat minnen på 333, som inte var speciellt dyra. Men då kanske jag kan använda dessa.

Eller så kollar jag upp minnen på 400 som är bakåtkompatibla som du sa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amitron
Ok, tack.

Jo jag har en Compaq. Har dock hittat minnen på 333, som inte var speciellt dyra. Men då kanske jag kan använda dessa.

Eller så kollar jag upp minnen på 400 som är bakåtkompatibla som du sa.

Ring Compaqs support och fråga, mig veterligen är Compaq-datorer enormt känsliga vilka minnen man kan peta in.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har sänt iväg ett mail till compaq supporten, få se om dom svarar. Och kan ge mig något besked.

Tack för hjälpen!