Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holypat
en liten kommentar bara..

Skall ni hitta investerare och liknande kan det vara bra att ha korrekt namn på hårdvara.

mini-ATX finns inte nämligen som form factor

micro-ATX finns
mini-ITX finns

så där det står "mATX" som förkortning är det alltså inte mini-ATX utan macro-ATX

för att veta allt om olika formfactors och specifikationer (som ni nog bör kolla på ifall ni skall ge er in i den branchen), så kollar ni på

http://www.formfactors.org/

(FOTNOT, snyggt att ha ett webföretag och sedan ha "Untitled Document" som title på sidan, *tihi* -> http://www.pwrdesign.org/ )

Har skrivit lite fel, tack för att du uppmärksammade detta.
Självklart så är jag inte själv i projektet, utan är väl den med projektledande rollen, i "teamet" finns även den erfarne när det gäller hårdvaran, och självklart en investerare.

Jag håller i trådarna och ser till att vi kommer dit vi bestämt, och har inte möjlighet att ha full koll på alla benämningar tyvärr.

Ang untitled document så säger jag bara orka Lägger ner min energi på mina uppdrag istället

Mvh Patrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwrdesign

Bra idé!

förväntar mig nåra aktier för den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pin

förväntar mig nåra aktier för den

Bra rabatt kanske du kan få

Permalänk
Medlem

hur går det med projektet? har ni fått fram nån prototyp från verkstaden än?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pin
hur går det med projektet? har ni fått fram nån prototyp från verkstaden än?

Om projektet ska rulla fram till 2005, och en prototyp är framtagen efter en vecka så vore det ju otroligt Men det är nog lite för optimistiskt

Ska träffa verkstaden i veckan dock.

Alla inblandade jobbar dessutom med andra saker så man kan tyvärr inte lägga all tid på detta :/

Mvh Patrik

Permalänk
Avstängd

serut att bli skit häftigt

Visa signatur

| Barton 1833@2200mhz | NF7-s 2.0 | 2x256mb TwinMos PC3200 |
MSN: per_87@hotmail.com

Permalänk

Har provat idén som pim kom med att ha båda enheterna i samma design, och det ser ju ut att fungera rätt ok. Får se vilken version vi går vidare med!

Möte med verkstaden på fredag!

mvH P

Permalänk
Medlem

den sista var grymt fin..

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fubar
den sista var grymt fin..

Jo det börjar likna något som vi nog skulle kunna få en prototyp tillverkad av.

Ett problem är radiator och fläkt, vi vill helst använda 1st 120mm fläkt pga av den låga ljudnivån, så nedåt eller uppåt är möjligheterna för fläkten att blåsa genom radiatorn om lådans höjd endast är 4-5 cm.

Nedåt fungerar egentligen inte pga att det kommer bli varmt under den då. Och uppåt funkar inte heller så bra, OM man inte har enheterna stående brevid varandra, eller vattenenheten överst.

Väljer man mindre fläktar måste man ha flera, = högre ljudnivå :/

Permalänk
Medlem

det gör ju inget om vattendelen är högre egentligen, annars får man ju se till så att vattnet står ovanför datorn..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pin
det gör ju inget om vattendelen är högre egentligen, annars får man ju se till så att vattnet står ovanför datorn..

Jo, men om den blir högre så går man ju ifrån din fina idé ))

Men som sagt, kan man leva med att vattendelen står överst eller vid sidan om så är det väl lugnt.

Vi får se hur vi gör.

Mvh Patrik

Permalänk
Medlem

Hmmm... är det så smart att ha DVD:n under displayen med tanke på moderkortet?

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goblin
Hmmm... är det så smart att ha DVD:n under displayen med tanke på moderkortet?

Moderkortet kommer sitta under slotin-dvd-rw driven, och sedan displayen ovanför dvd'n.
Det är så högt chassit kommer att bli.

Mvh Patrik

Permalänk
Medlem

förslag:P

Ja har en ide. Att du kanske skulle kunna ha ett plast rör som går nästan som på det första projektet och sen en pump som pumpar runt vattnet genom slangen och sen kanske lite färg i det så hade det blit gö fräkt;)

eller kanske bara sätta det X där ner där dom fula blå hålen e

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem

varför kapar du inte radiatorn på höjden och sätter ihop dom båda lådorna till en så att höjden blir 120mm eller nått så du får plats med dina fläktar..

Permalänk
Medlem

En grej att tänka på är att inte CE märka burken om den inte är helt skärmad. Då detta gör att "strålskyddet" blir otillräckligt.
Om elsäkerhetsverket får för sig att testa en av era kommande burkar och de har fönster Och burken inte uppfyller kraven så kan det sluta så illa att ni får betala testet, dra tillbaka alla burkar mm.

Va ju inte allt för många månader sen som burkar med fönster uppmärksammades i media. Sas att även att köra utan kåpor på burken var olagligt.

Permalänk

hehe i alvarets namn, sweccare, hur ofta kollar ni om era burkar är CE-märkta?

Permalänk
Medlem

E rätt vettigt att se till om man skall börja sälja.. Så slipper man stå med skägget i brevlådan

Permalänk
Medlem

kan inte sätta radiatorn lite snett i burken så att säga? hade en silicon graphic dator förut som hade sin fläkt till nätagget på det viset, så att luftutblådet var bakåt o lite nedåt. kan det vara nått?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

ett alternativ för att få en 120mm's fläkt på "vattentank/radiator-boxen" vore ju om du kör en PS2-modell på hela kittet, då kan du ha två fläktar, en i "botten" och en i "toppen".

designmässigt är det ju inte "svårt" att få det snyggt, lite värre med displayerna om du ska ha hela datorn ståendes. men den har då potential att bli SJUKT tyst!

typ sådär
blått är "lådan med vatten"
rött är fläktar
vitt är snygga effekter

EDIT : och NEJ klaga inte på mina rita-i-program-skills, gjort på 5 minuter i övertrött tillstånd.

mmm... coffee

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk

Re: förslag:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av petad
varför kapar du inte radiatorn på höjden och sätter ihop dom båda lådorna till en så att höjden blir 120mm eller nått så du får plats med dina fläktar..

För att man ska ha möjlighet att tex placera enheterna brevid varandra.

Citat:

kan inte sätta radiatorn lite snett i burken så att säga? hade en silicon graphic dator förut som hade sin fläkt till nätagget på det viset, så att luftutblådet var bakåt o lite nedåt. kan det vara nått?

Skulle kanske fungera!, då minskar man ju höjden iaf.

ang CE märkning...så ska det läsas igenom ordentligt innan konstruktionen börjar på riktigt.

Får en ej CE-märkt burk säljas?
och vad händer om en av våra burkar börjar brinna och eldar upp ett hus, och den inte är CE märkt?

Mvh Patrik

PS: Technognu, tycker din bild var jättefin! ds.

Permalänk
Medlem

Häftigt projekt !

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwrdesign
Har provat idén som pim kom med att ha båda enheterna i samma design, och det ser ju ut att fungera rätt ok. Får se vilken version vi går vidare med!

http://www.x3mtech.org/forshow/lasvegas-101.jpg

http://www.x3mtech.org/forshow/lasvegas-102.jpg

Möte med verkstaden på fredag!

mvH P

Först och främst trevligt projekt ser riktigt bra ut. Har gått in tankarna att göra något liknade, men inte riktigt haft orken att dra igång något själv. Här kommer några saker som jag tycker är viktiga och som bör tänkas på när man gör en sådan burk.

*Man ska inte behöva slå på TV:en för att kunna välja musik osv. det bör väl kunna lösas med en fjärrkontrol som är som en PDA. Där kan all viktig information visas tex. winamp, programera inspelning osv.

*Gäran bör det finnas en slimad variant utan vattenkylning, jag skull gärna slippa en extra box. Gör inte så mycket om den låter lite, det anser iaf de jag har pratat med men det får ju inte vara förmycket.

*Möjlighet att koppla sig trådlöst till sin andra dator där man har mer utrymme att spara filmer och musik.

*Det ska vara ett bra ljudkort med eller ett mordeskort som har ett bra ljudkort.

*Tänk verkligen igenom valet av ett mATX och ett ATX mordeskort. Jag jämförde storleken med hur stor en burk blir med att använda ett ATX plus stånde grafik och TV-kort. Storleken var inte så ungefär som en sjysst förstärkare, dock en del djupare. Men ok för en normal TV-bänk. Detta gör att det blir enklare för köparen att sedan fixa med datorn själv efteråt, vilket borde tilltala din målgrupp. Desutom så kan ni som företag köpa standard komponenter vilket borde kunna öka vinst marginalerna.

Ne, nu ska jag inte ge iväg alla mina tips och tankar gratis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tischan

Först och främst trevligt projekt ser riktigt bra ut. Har gått in tankarna att göra något liknade, men inte riktigt haft orken att dra igång något själv. Här kommer några saker som jag tycker är viktiga och som bör tänkas på när man gör en sådan burk.

*Man ska inte behöva slå på TV:en för att kunna välja musik osv. det bör väl kunna lösas med en fjärrkontrol som är som en PDA. Där kan all viktig information visas tex. winamp, programera inspelning osv.

Var i kontakt med en ÅF för LCD pekskärmar igår, och han hade flera tänkbara produkter, så en LCD-pekskärmsfjärr är på G.

*Gäran bör det finnas en slimad variant utan vattenkylning, jag skull gärna slippa en extra box. Gör inte så mycket om den låter lite, det anser iaf de jag har pratat med men det får ju inte vara förmycket.

Som jag skrev tidigare så kommer det även säljas en billigare variant med traditionell kylning.

*Möjlighet att koppla sig trådlöst till sin andra dator där man har mer utrymme att spara filmer och musik.

Inga problem med ett W-lan kort...alternativt ett moderkort med inbyggt W-lan, som det kommer fler och fler utav nu

*Det ska vara ett bra ljudkort med eller ett mordeskort som har ett bra ljudkort.

självklart! Iallafall 5 analoga utgångar + 1 digital utgång, då har man bra valmöjligheter

*Tänk verkligen igenom valet av ett mATX och ett ATX mordeskort. Jag jämförde storleken med hur stor en burk blir med att använda ett ATX plus stånde grafik och TV-kort. Storleken var inte så ungefär som en sjysst förstärkare, dock en del djupare. Men ok för en normal TV-bänk. Detta gör att det blir enklare för köparen att sedan fixa med datorn själv efteråt, vilket borde tilltala din målgrupp. Desutom så kan ni som företag köpa standard komponenter vilket borde kunna öka vinst marginalerna.

EDIT: NU har vi bestlutat för enkelhetens skull att placera displayen på höger sida och DVD-RW driven på vänster sida.

På mitten av fronten kommer det även att sitta 3 st knappar i höjd, som även kommer funka som led's.

Den översta: Power on / off, belyst med vit diod bakifrån.
Mitten: Reset, belyst med blå HDD-led bakifrån
Underst: Eject, belyst med blå CD-Led bakifrån

Kommer peta mer på placering av dvd-utmatningen och displayen. Lirar inte riktigt ihop just nu, men det kommer det göra sedan

Mvh Patrik

MVH Patrik

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: NU har vi bestlutat för enkelhetens skull att placera displayen på höger sida och DVD-RW driven på vänster sida.

Sitter inte Displayen på vänster sida och dvd spelaren på höger sida?(på bilden)

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Jag gillade mer den andra designen, med dispaly och dvd i mitten, nu ser det bara konstigt ut med ett stopplyse i mitten, ni måste ju kunna göra knapparna snyggare och diskretare. Att ni kör med andra designen, med lcd o dvd i mitten och knapparna till höger i mitten och att de ligger horisontella, inte vertikalt. Kan göra en bild om du inte förstår vad jag menar.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Den gamla är ju 100000000 ggr snyggare

Permalänk

Jo, den första designen funkar bra mkt bättre, ser lite rörigt ut såhär...
Ska kolla lite noggrannare på dvd-drivens och displayens höjd, och se hur hög lådan behöver vara...

Förstår di n tanke car2n.

Imorgon blir det ett spännande möte med verkstaden.

Over and out/Patrik från 3g-luren

Permalänk
Medlem

har ni haft mötet än?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pin
har ni haft mötet än?

Nej vi ska vara där 11.30

Mvh patrik