Fundering på Usb hårdisks inköp

Permalänk

Fundering på Usb hårdisks inköp

Jag ska skaffa mej en usb hårdisk... Hade tänkt lägga 1500 på den ungefär... Hittade då en på dator butiken...
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SPGPODBU-160

fattar jag rätt att man kan i princip köpa vilken hårddisk som helst och stoppa i den?? Och annars så är jag öppen för förslag på usb hårdiskar som är prisvärda:P

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem

Jag har nu haft min One AluDisc 200 GB i en månad. Köpte den på MyCom för 1870 kr.
Den fungerar mycket bra!

Permalänk
Medlem

Vill bara tipsa om att Eksitdata har en billig USB2->IDE konverter för 315kr. Men det medföljer ju ingen låda.

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bhaal
Vill bara tipsa om att Eksitdata har en billig USB2->IDE konverter för 315kr. Men det medföljer ju ingen låda.

Har en sådan och kan bara intyga att det funkar hur bra som helst. Tycker man sen att 315:- + frakt är för dyrt så finns det en billigare variant här:
http://www.zebramedia.biz
Titta under Datordelar/Adapters

De har även lådor med interface från ca 285:-

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

trevligt... men om man köper en 40gb går de lika snabbt o överföra saker mellan hårddiskarna som vanliga hårddiskar? Sen när man kopplar in dom måste man då istallera dom för att xp etc ska känna av den?

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
trevligt... men om man köper en 40gb går de lika snabbt o överföra saker mellan hårddiskarna som vanliga hårddiskar? Sen när man kopplar in dom måste man då istallera dom för att xp etc ska känna av den?

Hastigheten är ju beroende på kvalitén på gränsnittets hårdvara. Dvs billiga prylar, långsam överföring. Min adapter från Eksit kör i ungefär 12-8 MB/s enligt SiSoft Sandra, ju större fil desto högre hastighet. Ingen installation krävs i Win 2000 eller nyare operativ.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Jag köpte en sån här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=31866 och slängde in en seagate 200GB, funkar skitbra och den lyser snyggt blått

Ingen fläkt i den heller!

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

En fråga bara, funka dessa som en vanlig hård-disk som man har i själva datorn? Så det blr som en extra hård-disk som man kan ha spel och dyligt på??

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem

japp!

Hastigheten kan jämföras med en intern också(vanlig ide/sata).
Om man sedan kör med FW800 kan man trycka in några extra mb/s..

/ peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT: