Permalänk
Medlem

Egetbygge (era tankar)!!!!!!

Det är snart dags för ett nytt datorinköp. Tänkte plocka ihop en egen... vill ha era åsikter....

Chassi: Aspire X-Dreamer II Black 400W
Processor: AMD Athlon64 3400+ bulk
Processor fläkt: Zalman CNPS 7000B-Cu
Moderkort: MSI K8N Neo Platinum Edition
Minne: Kingmax 512Mb PC3200/DDR400 [2st]
Grafikkort: Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro ICE Q 128Mb DDR
Hårddiskar:
Western Digital Raptor 36,7GB S-ATA 8MB cache 10000RPM (systemdisk)
Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM
DVD Brännare: Pionner DVR-107B DVD Black
Diskettstation: Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Intern Svart
Ljudkort: Creative SoundBlaster Audigy2 bulk PCI
Tangentbord: Logitech OEM UltraX Flat Keyboard
Mus: Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0 PS/2 & USB, bulk
Skärm: Samsung 19" 975MB Dynaflat TCO-99 SVART
Högtalare: Creative Inspire P580 5.1 Sourround Retail
Musmatta: Icemate SteelPad 4D Musmatta

Allt detta går på 17500:- ca. utan frakt.

Det är typ max vad jag kan spendera.

Visa signatur

DaRNe

Permalänk
Medlem

skulle skaffa andra minnen men annars är det gött

Visa signatur
Permalänk

Skulle nog sattsa på ett bättre chassi!
Det är nog ett fel som många gör när de köper dator. De tror att det inte har någon större betydelse.
Jag har byggt en dator med detta skalet, och ja jag rekommenderar det: FÖR billigare byggen. När du nu ska lägga ut den hära summan så passa på att köpa ett rejält chassie, det kommer du inte ångra!

Pc-byggarskolan där ditt tänkta chassi finns med : http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=29997...

Visa signatur

Amd64 3200+ (Zalman 7000B-AluCu)|Gigabyte K8NS Pro|1Gb Ram|Leadtek 6800Gt @ 380 / 1080|Antec LanBoy / Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Jag ska nog vänta lite till tills jag har lite mer pengar .. och sen ska jag köra på

Chassi: Lian Li PC65B, m. fönster, svart
Nätagg.: Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX
Grafikkort: Sapphire Radeon 256M GDDR3 AGP, ATI X800XT, Vivo, Full-retail
Minnen: Kingston KVR400X64C3A 512MB DDR PC3200/DDR400 (2st)

Dessutom skiter jag i Zalman kylaren ... fick nyss reda på att en som har en lian li låda
att den inte passar... så jag kör med den boxade versionen av precessorn.. den fläkten bör ju duga?

Visa signatur

DaRNe

Permalänk
Avstängd

Byt chassi! Lian-Li bygger bra lådor, Tagan gör fet-bra nätagg. Det finns hos Gtek.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Byt chassi! Lian-Li bygger bra lådor, Tagan gör fet-bra nätagg. Det finns hos Gtek.

Varför ska han köpa Tagan som är dyrare och som inte är så mycket bättre. jag tycker att Aspire är prisvärd, det är inte Tagan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattjon
Varför ska han köpa Tagan som är dyrare och som inte är så mycket bättre. jag tycker att Aspire är prisvärd, det är inte Tagan.

Du kan ju kasta ditt Aspire efter 1-2 hårt användande medans jag har kvar mitt tagan fortfarande när det gått 5 åt av hårt bruk....

Tagans nätagg är de absolut bästa på marknaden.

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem

Skulle nog tro att han har kvar sitt Aspire efter 5 år också. Aspire är INTE nåt nytt Q-tec.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Där där ser väl bra ut men jag skulle byta moderkortet mot en EPoX EP-8KDA3.Det är väl socket 754 du ska beställa eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av overdose
Skulle nog sattsa på ett bättre chassi!
Det är nog ett fel som många gör när de köper dator. De tror att det inte har någon större betydelse.

vad spelar chassit för roll då???

mer än utseendet?