Permalänk
Medlem

Sunet i Lund

Undrar hur Sunet är i Lund? Har dom stängt ner några speciella portar osv?

Tack på förhand

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Medlem

All p2p-trafik är spärrad ut från Lunet. Dock finns det en lokal dc-hubb på lunet som är "tillåten" att använda.

Permalänk
Medlem

Aha, låter inte fel det. Även ftp är spärrat då?
Tack på förhand

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Medlem

Som sagt, alla p2p-program är spärrade
Ftp är inte spärrat i någon form
Nedladdning via IRC är inte spärrat.
Den lokala hubben som går att använda har just nu ~1000 användare och ~45 TB utdelat. Nytt material dyker upp genom IRC eller FTP. Jag spelar inte online längre så jag kan inte uttala mig om stabilitet när det gäller fördröjningar etc men som bäst har jag iaf haft 13 ms till ping.sunet.se (aldrig under).

Uppgradering av LUNET är igång förresten. Gigalunet kommer vara klart senast sommaren 2006.

Permalänk
Medlem

Var bara på den osäkra sidan med ftp eftersom dom strypt dom portarna på vissa ställen har jag för mig. Nu ska jag bara försöka ta mig in på denna privata lilla hubb

Tack för alla snabba svar

Visa signatur

"Voilà! In view, a humble vaudevillian veteran, cast vicariously as both victim and villain by the vicissitudes of Fate. This visage, no mere veneer of vanity, is a vestige of the vox populi, now vacant, vanished. However, this valorous visitation of a by-gone vexation, stands vivified and has vowed to vanquish these venal and virulent vermin van-guarding vice and vouchsafing the violently vicious and voracious violation of volition."

Permalänk
Hedersmedlem

*Rensat*

Vi tillåter fortfarande inte länkar till dc-hubbar eller liknande.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion