Alla som har Vappo lr annat kompressorkylning kolla!

Permalänk
Avstängd

Alla som har Vappo lr annat kompressorkylning kolla!

Hej!

Hur mycket låter kompressor kylning?

Visa signatur

| Barton 1833@2200mhz | NF7-s 2.0 | 2x256mb TwinMos PC3200 |
MSN: per_87@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Som ett kylskåp? Antar jag.

Permalänk
Medlem

tror jag inte ett kylskåp kyler inte konstant som Vapo men sedan e effekten på ett kylskåp högre tror jag så säg ett svagt hummande typ som att du har 5-7 fläktar i eller så *ren gissning*

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Vapo SE, Pe, Xe lär inte låta så speciellt mycket.

Prometeia Mach 1 o 2 lär låta lite mer än vad Vapo modellerna gör.

Vapochill LS låter nog mest av de alla (vad jag hört) + att den har störst kompressor av dessa maskiner.

Detta är vad jag tror med tanke på kompressorstorleken på de olika maskinerna, fläktarna spelar också roll men jag har ingen aning om hur högt de låter.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Låter ganska mycket,
men det är självklart vad man gämför med.
men säg 3st 120mm standard fläktar på 12volt effekt.

har testat alla modeler,
LS låter helt klart mer än dom andra.

Mvh phille

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk

Hehe... Min dator låter som en skogsmaskin.

Vapochill SE , 2 st 120mm i lådan, en till Vapokylning. grafikfläkt. , 2 fläktar i nätagg.

Totalt 6 fläktar + kompressorn ;P Fyfan säger jag bara.

Jag har planer på att bygga en ny front (orginalfronten är paj), samt lacka om skiten till någon snygg färg men jag får aldrig någon tid för detta. När jag har gjort detta kommer datorn vara stängd och med ljudisolering och lite annat smått o gott så låter den nog inte mycket.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Min Prometeia Mach 2 var nästintill death silence när fläktarna gick i normal hastighet.
Tycker då jag iaf

Kompressorn avger endast ett litet surrande.

ggl

Permalänk
Medlem

jag kör en Vapochill PE och det låter inte mycket alls. faktiskt så att fläkten i elagget låter mer än något annat i min dator.
Vapochil's mjukvara tillåter att man ändrar fläkthastigheten. ställer ner min till 70% så hörs den inte på 50cm's avstånd. och den kyller fortfarande ner min A64 3400+ @26xx mhz till -22

/ Santzia

Visa signatur

It´s a cold world out there.
You better pack your own heat.

Permalänk
Medlem

Min låter ingenting.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk

VapoChill LS låter förskräckligt mkt tycker jag. Så ajg sålde min. Bytte till vattenkylning istället då jag insåg att jag inte har behov att klocka min dator över 4,1 GHz.

De andra modellerna låter en del, men absolut inte lika mkt.

Mach II är nog tystats, tror jag är inte säker.

Personligen tycker jag inte det är värt att köpa kompressorkylning dels låter de en del, sen om det är klockning man vill ha så går det bra med vattenkylning eller Heatpipe luftkylning från Coolermaster eller Thermaltake.
Plus att det bara kostar en bråkdel va vad kompressorkylningen gör.

Visa signatur

I am Alpha and Omega

Permalänk
Medlem

Kör en Vappo Xe. Eftersom fläktar och kompressor kan styras via mjukvara låter den inte mer än man vill. Fläktarna är två stycken 120 mm och på låg effekt så låter dom inte mycket, och kompressorn är tystare än fläktarna. Jämfört med de flesta luftkylda överklockade datorer är vappon tystare och låter lite mer än min gamla vattenkylning, men inte mycket. De som låter mest är de andra sakerna, chassifläktar, nätagg, hårddiskar m.m.

Vapochill LS har däremot fått många klagomål för att den är högljudd, men jag har aldrig lyssnat på den själv.

Permalänk

Har hittat boven i mitt system, vappon låter inte mycket, det är nätagget som låter som en skogsmaskin. Kompressorn brummar bara lite skönt.. inte alls högt.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

vad är det för speciellt med den kylningen? ser att det är otroligt låga temps iaf.

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malmer
vad är det för speciellt med den kylningen? ser att det är otroligt låga temps iaf.

Kompressorkylning...

Min lät inte så farligt, visst lite surrande men inte högt alls... jag hade den första modellen...

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Dvs minusgrader

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Dvs minusgrader

Precis
Min låg i -18 grader har jag för mig...

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

hmm.. min låter inte så mycket.. vibrerar messt.. och den ligger typ i -50 till -55 hela tiden ;).. 1 månad gammal..

Visa signatur

Farpro Parpro

Permalänk
Medlem

Min gammla Mach 1 låter inte speciellt mycket. Kompressorn ger som sagt inte mycket ljud ifrån sig (kylskåp är 100ggr värre) men fläktarna brummar ju en del.

Dock låter fläktarna i chassit mer så man ska inte klaga

Visa signatur

[ Workstation: Opteron 146 @ 3.0GHz | OCZ 600W | G.Skill GH 2-2-2-5 @ 250MHz+ | Nvidia 7800GT 3DMark 05: 9k+ | ATI X1900XTX ]
[ Ultraportable: Fujitsu-Siemens S7010 | Dothan 1.7Ghz | 1.7Kg ]

Permalänk
Medlem

Tja tycker inte min Mach 1:a låter så värst mycket, visst låter mer än shyst fläns+fläkt kylning. Men så får man tänka på vilken fet prestanda man har under huven istället

Permalänk
Medlem

hm, nice.. vilket sådant chassi är att rekommendera inom en ganska låg prisklass?

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk

kolla på www.kylning.com så hittar du nog vapochill mm.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malmer
hm, nice.. vilket sådant chassi är att rekommendera inom en ganska låg prisklass?

Begagnat... Annars hittar du ingen i "låg" prisklass

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

fysatan, priserna är otroliga.. inte mkt att göra, bara till att ringa pappa..

haha, nedå.. får nöja mig med vatten ifall jag skaffar det..

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malmer
fysatan, priserna är otroliga.. inte mkt att göra, bara till att ringa pappa..

haha, nedå.. får nöja mig med vatten ifall jag skaffar det..

Malmer, hör av dig till mig via ICQ eller PM, jag har en sprillans ny Prometeia Mach2 jag vill bli av med.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Malmer dom gamla vapochillerna säljs för runt 1500-2000kr Så beggade är inte så farligt dyra

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk

Offtopic:

YOODA ;D 24" Wide, jag har sett den skärmen.. den är fanimej ENORM!

Ontopic:

Det är lite svårt att hitta beg. Kompressorkylningar. Men det finns. Jag ska sälja min snart. Kommer nog landa runt 3-4 tusen men då ingår en hel del prylar.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Haha ja den är halvstor

Nja om man kollar in 64bits eller nordichardware så finns det ett par till salu

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

bygg en egen

Vi byggde en waterchiller som projektarbete i skolan för ganska precis en 1000 lapp och då låg vårat vatten på ca -12 grader... det var inklusive block så har man redan vattenkylning så är det att rekommendera

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

hur får man vatten att bli kallare än -0 Grader?

Permalänk

Man håller det i rörelse antar jag eller blandar ut det med sprit eller något... Men allvarligt... få se lite bilder på bygget Nuclear? Eller varför inte berätta lite om vilken härlig skola du går i?

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?